کد خبر: ۴۴۸۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

چهارمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری از مغز برگزار می‌شود

چهارمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران مانند سال های گذشته با حضور تعدادی از برجسته ترین دانشمندان علوم اعصاب جهان در سالن همایش های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی‌ 3-5 آبان ماه سال 1396 برگزار میشود.
آفتاب‌‌نیوز :
نقشه‌برداری مغز یک علم میان رشته‌ای با مشارکت رشته‌هایی چون علوم پزشکی، کامپیوتر، روانشناسی، ریاضیات و سایر حوزه‌های مرتبط با چهارمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری از مغز برگزار می‌شوداین علم است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند:

Magnetic Resonance Imaging
Optical Imaging
Positron Emission Tomography
Electroencephalography
Transcranial Magnetic Stimulation 

و غیره به مطالعه ی سیستم اعصاب و مغز می پردازد.

دانشگاه شهید بهشتی به عنوان پیشتاز این علم در کشور هر ساله یک همایش بین المللی در این زمینه برگزار میکند که هدف آن گردهم آوردن دانشمندان داخلی و خارجی و ایجاد فضایی در راستای بهبود تعامل و تبادل اطلاعات و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته به منظور درک سیستم عصبی و بیماری های مربوط به آن است. این همایش در طول عمر کوتاه خود توانسته است بسیاری از نخبه های ایرانی در داخل و خارج از کشور را جذب نماید.

مخاطبان این همایش متخصصین نورولوژی، جراحی اعصاب، روانپزشکی، نوروپاتولوژی، توانبخشی، دانشمندان علوم اعصاب، علوم شناختی، روانشناسان، مهندسان پزشکی، فیزیکدان ها و دیگر حوزه های مرتبط هستند. 

سال گذشته سومین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران مصادف با "چهلمین سالگرد کشف رایج ترین روش تصویربرداری پزشکی هسته ای FDG-PET scan به عنوان اولین روش تصویر برداری عملکردی مغز" توسط پروفسور عباس علوی استاد دانشگاه پنسیلوانیا بود. ایشان یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین دانشمندان این حوزه و از پیشگامان فناوری فیزیک پزشکی و استاد برجسته دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا هستند. ایشان از دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند. از سال 1971 تا امروز به عنوان استاد دانشگاه پنسیلوانیا و مدیر بخش پزشکی هسته ای در این دانشگاه فعالیت میکنند. فعالیت ایشان در زمینه ی پزشکی هسته ای و تصویر برداری مولکولی و کشف روش تصویربرداری پزشکی هسته ای ،FDG-PET scan، توسط وی کمک به سزایی در پیشرفت این علم و بهبود بیماران در دو دهه ی اخیر کرده است. نام پروفسور علوی همراه با نام دکتر دیوید کل (مخترع سیستم SPECT)  به عنوان مخترعان این سیستم معرفی شد. در سال 2004 جامعه ی پزشکی هسته ای امریکا به پاس زحمات بسیار این شخصیت ارزنده، بالاترین جایزه ی خود را به ایشان اهدا کرد. ایشان ریاست سومین کنگره نقشه برداری مغز را برعهده داشتند. هم چنین ایشان امسال در چهارمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران هم به عنوان سنخران مدعو حضور خواهند یافت.

دبیرخانه‌ی همایش از کلیه ی دانشجویان و اساتید و همکاران محترم دعوت میکند خلاصه ی مقالات خود را که در حوزه های تحقیقاتی وبالینی نقشه برداری مغز است را تا تاریخ 31 تیرماه سال 1396 از طریق سایت ارسال فرمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین