کد خبر: ۴۴۸۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۳

گذاشتن کره در بشقاب چلوکباب برای سلامتی مضر است

کارشناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: قرار دادن کره در کنار غذاهایی مثل چلوکباب از نظر ارزش تغذیه ای رفتار صحیحی نیست و برای سلامتی مضر است.
آفتاب‌‌نیوز :
 مهندس زهره پوراحمدی در پاسخ به این سئوال که آیا قرار دادن کره یا مارگارین در کنار غذاهایی مثل چلوکباب از نظر ارزش تغذیه ای رفتار صحیحی است، اظهار داشت: از نظر ارزش تغذیه ای کره و مارگارین بسیار متفاوت هستند به عبارتی مارگارین که به اصطلاح کره گیاهی گفته می شود، در واقع کره نیست و از ترکیب روغن های گیاهی که اسید چرب اشباع بالایی دارند بدست می آید.

وی ادامه داد: حاوی افزودنی هایی مثل امولسیفایر، آنتی اکسدان ها و طعم دهنده های سنتتیک هستند.البته کره نیز دارای اسیدهای چرب اشباع می باشد ولیکن چون طبیعی و حاوی برخی ریز مغذی ها می باشد و همچنین فاقد مواد افزودنی فوق الذکر می باشد دارای ارزش تغذیه ای بیشتری نسبت به مارگارین می باشد و در مجموع ترکیب اسیدهای چرب آن از برخی مارگارین ها بهتر است.
وی گفت: گوشت های قرمز دارای چربی های نامطلوب مثل اسیدهای چرب اشباع و کلسترول می باشد و همچنین دارای پروتئین هستند که وقتی در مجاورت آتش و دود قرار می گیرند احتمال ایجاد ترکیبات مضر برای سلامتی وجود دارد. حال اگر در کنار این موارد حاصل از دریافت گوشت های کبابی، مارگارین و یا کره هم اضافه شود تقریباً اثر هم افزایی دارند و بدن با دریافت بالایی از مواد مضر و چربی های نامطلوب  مواجه می شود در نتیجه چربی خون افزایش یافته و ممکن است سلامتی به خطر افتد و به این ترتیب غذایی که می تواند باعث سلامتی شود تبدیل به غذایی می شود که برای قلب و عروق مضر و بدن مستعد  سایربیماری های مرتبط  می گردد.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین