کد خبر: ۴۴۸۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

قلعه نویی رکوردار لیگ برتر فوتبال ایران

امیرقلعه‌نویی با 14 حضور در 16 دوره لیگ برتر از این حیث به تنهایی رکورددار است و علاوه بر این پرافتخارترین مربی لیگ برتر نیز به شمار می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز :
در تاریخ 16 ساله لیگ برتر تاکنون 151 مربی هدایت تیم‌های مختلف را بر عهده داشته‌اند که در این میان تعداد مربیان ایرانی 109 و تعداد مربیان خارجی 42 بوده است. امیر قلعه‌نویی با 14 دوره حضور در 16 دوره لیگ برتر، با تجربه ترین مربی حاضر در این مسابقات به شمار می‌رود؛ همینطور قلعه‌نویی با سه دوره قهرمانی همراه با استقلال تهران و دو دوره قهرمانی همراه با سپاهان، پر افتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر است. پس از او مجید جلالی با 13 دوره و فرهاد کاظمی با 12 دوره حضور دارند.

رتبه چهارم نیز با 11 دوره حضور به صورت مشترک به فیروز کریمی، غلامحسین پیروانی و محمود یاوری اختصاص دارد، که در لیگ شانزدهم تنها فیروز کریمی برای نیم فصل در مسابقات حاضر بود و کم کم این نسل از مربیان از سطح اول فوتبال کشور فاصله گرفته‌اند. رتبه پنجم با 10 حضور در اختیار علی دایی، پرویز مظلومی و محمد احمدزاده است و پس از آنها اکبر میثاقیان، رسول کربکندی و محمد مایلی کهن حضور دارند. از لحاظ تعداد بازی نیز امیر قلعه‌نویی با 396 حضور رکورددار است و پس از او مجید جلالی و علی دایی به ترتیب با 326 و 271 امتیاز قرار دارند. جالب اینکه فرهاد کاظمی علی‌رغم اینکه در دوره‌های حضور رتبه سوم را در اختیار دارد، در حضور کنار زمین رتبه پنجم را به خود اختصاص داده که این موضوع به دلیل تغییر تیم‌های مداوم این مربی است.

در میان مربیان خارجی نیز می‌توان به نام‌هایی نظیر لوکا بوناچیچ اشاره داشت که با هدایت تیم‌هایی نظیر سپاهان، فولاد خوزستان و ذوب آهن نزدیک به 7 دوره در لیگ برتر حاضر بوده است.

وینکو بگوویچ (4 دوره حضور)، زلاتکو کرانچار، برانکو ایوانکوویچ، مصطفی دنیزلی، ساموئل داربینیان و ملادن فرانچیچ مربیان دیگری هستند که حضور پررنگ تری نسبت به 42 مربی خارجی شاغل در فوتبال ایران داشته‌اند.

آری هان، رولند کخ، برند کراوس و زاینر زروب نیز در میان مربیانی قرار دارند که خیلی زود فوتبال ایران را ترک کردند. در میان 42 مربی‌ که در تاریخ 16 ساله لیگ برتر هدایت تیم‌های مختلف را بر عهده داشته اند، ملادن فرانچیچ، زلاتکو کرانچار و برانکو ایوانکوویچ که هر سه کروات هستند، موفق به کسب قهرمانی شده‌اند.
منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین