کد خبر: ۴۴۸۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

حمله‌ی پلیس به خانه‌ی دو ستاره‌ی پاری سن ژرمن/ رونالدو در معرض اتهام

پاری‌سن‌ژرمن قراردادی با یک شرکت بین‌المللی در پاناما بسته که بنا بر آن سهمی از درآمدهای بازیکنان را دریافت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 بازرسان اداره مالیات فرانسه برای انجام تحقیقات به خانه دو ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن، آنخل دی‌ماریا و خاویر پاستوره حمله کردند.

از آذر گذشته که وب سایت «فوتبال لیکس» فاش کرد در جریان انتقال برخی بازیکنان طراز اول فوتبال در فرانسه برای فرار مالیاتی اقدامات غیرقانونی انجام شده، دادستانی فرانسه تحقیق در این باره را آغاز کرده. منابع حقوقی می‌گویند دی‌ماریا و پاستوره از این جهت مورد بازرسی قرار گرفتند که با استفاده از گریزگاه‌های مالیاتی سعی در پنهان کردن درآمدشان از طریق حق تصویر داشته‌اند.

پلیس همچنین خانه امیلیانو سالا، مهاجم آرژانتینی نانت و دفتر پاری‌سن‌ژرمن را زیر و رو کرده. این نخستین سری از تحقیقات پلیس در رابطه با فرار مالیاتی است که به همراهی کنسرسیوم رسانه‌ای با عنوان «همکاری‌های تحقیقاتی اروپایی» انجام شده است.

به گزارش ایلنا،«مدیاپارت» که اسناد فوتبال لیکس را منتشر کرده، مدعی است دی‌ماریا که در سال 2015 از منچستریونایتد به تیم پاریسی آمده و همچنین پاستوره با استفاده از فعالیت‌های اقتصادی حاشیه‌ای میلیون‌ها یورو درآمد کسب کرده‌اند.

براساس گزارش مدیاپارت، پاری‌سن‌ژرمن قراردادی با یک شرکت بین‌المللی در پاناما بسته که بنا بر آن سهمی از درآمدهای بازیکنان را دریافت می‌کند هرچند خود باشگاه مدعی است هرگز بابت فرار مالیاتی بازیکنان خود کمیسیونی دریافت نکرده.

اما باشگاه پاریسی می‌گوید قرارداد دی‌ماریا و پاستوره به صورت کاملا قانونی بسته شده و تمام اسناد و مدارک مورد نیاز تحویل داده شده است.

این حملات درست چند روز قبل از آخرین بازی فصل پاری‌سن‌ژرمن رخ داده است، این تیم شنبه در فینال جام حذفی با آنژه بازی می‌کند. این بازی می‌تواند برای آینده مربی تیم اونای امری اهمیت زیادی داشته باشد که نتوانست قهرمانی‌های مداوم تیم در لیگ فرانسه را تکرار کند.

این تیم در این فصل قهرمانی جام اتحادیه و سوپرجام را به دست آورد که برای باشگاهی در حد پاری‌سن‌ژرمن چندان قابل قبول نیست. آنها علاوه بر اینکه قهرمانی لیگ را به موناکو دادند، شکست تحقیرآمیزی برابر بارسلونا متحمل شدند که باعث حذفشان شد.

گزارش‌های قبلی لیکس، کریستیانو رونالدو، پل پوگبا و ژوزه مورینیو را هدف گرفته بود. رونالدو متهم است که در فعالیت‌های جنبی خود در جزایر ویرجین انگلیس 150 میلیون یورو را پنهان کرده. پوگبا متهم است که به درخواست مینو رایولا مدیر برنامه‌هایش این پول را از دارایی‌های خودش خارج کرده.

دیوید بکام هم یکی از قربانیان افشاگری‌های فوتبال لیکس است. این سایت ادعا کرده کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس خدمات انسان دوستانه را انجام می‌داده تا به‌عنوان «شوالیه» انتخاب شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین