کد خبر: ۴۴۸۳۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

نهایی شدن لایحه تشکیل پلیس اطفال در ایران

مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه با بیان این که پیش بینی نهاد مددکاری اطفال در کشور انجام شده است، گفت: لایحه تشکیل پلیس اطفال در کشور نهایی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدعلی کاظمی در آیین اختتامیه کارگاه دادرسی ویژه کودکان و نوجوانان یزد که به میزبانی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهدافی که چنین کارگاه‌هایی برگزار می‌شود، آشنایی با موازین اسلامی مربوط به حقوق کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به این که آشنایی با استانداردهای بین‌المللی مربوط به دادرسی ویژه اطفال، کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف این کارگاه‌هاست، افزود: خوشبختانه لایحه تشکیل پلیس اطفال بر اساس ماده 31 آیین دادرسی کیفری در معاونت حقوقی قوه قضائیه نهایی شده است.

مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: پس از تصویب کنوانسیون حقوق کودک در ایران، برنامه‌های حمایت از کودکان در جمهوری اسلامی ایران شتاب بسیار ویژه‌ای به خود گرفت.

کاظمی ادامه داد: به این وسیله همکاری یونیسف با قوه قضائیه در ایران آغاز شد و ایران از سال 1384 با برنامه جامع 5 ساله به فعالیت و همکاری در این زمینه پرداخت.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر این که حقوق کودکان و نوجوانان باید به بهترین شکل ممکن در جامعه مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: توجه به حقوق کودکان نقش مهمی در آینده آنها دارد و همین موضوع نشان دهنده اهمیت رعایت این موارد از سوی دستگاه‌های ذیربط است.

مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات بسیار ارزنده‌ای در ایران انجام شده که از جمله این موارد می‌توان به پیش‌بینی نهاد مددکاری اطفال و راه‌اندازی دادسراها و دادگاه‌های ویژه اطفال اشاره کرد که قضات ماهر و آموزش دیده در این دادسراها حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین