کد خبر: ۴۴۸۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

ایزوستیا: سفر ترامپ به عربستان بحران سوریه را تشدید می‌کند

روزنامه روسی ایزوستیا در تحلیلی از سفر ترامپ به عربستان سعودی و عقد قرارداد فروش ده میلیارد دلار سلاح به این کشور این موضوع را تشدید کننده بحران سوریه دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرآنلاین، روزنامه  ايزوستيا، در تحلیلی به قلم یوسئی واسیلیف، کارشناس سیاسی، دانشیار کرسی امنیت بین‌المللی انستیتوی تاریخ و بایگانی دانشگاه علوم انسانی روسيه نوشت:  سفر دوره‌ای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به خارج از دیدار از عربستان سعودی و اسرائیل شروع شد. این دیدار 8 روزه اولویت‌های سیاست خارجی ترامپ را به وضوح نمایان می‌کند. برغم انتقاد از ترامپ بخاطر نبود راهبرد سیاسی مفهوم، مي‌شود گفت دیدار وی از عربستان سعودی و اسرائیل یک قدم تاکتیکی حساب شده بود. در نتیجه این سفرها عربستان سعودی و اسرائیل موقعیت خود به عنوان متحدان اصلی آمریکا در خاورمیانه را تأیید کرده و قول حمایت ایالات متحده در رویارویی با ایران را گرفتند. لذا مي‌شود گفت اولین دیدار خارجی ترامپ ماهیت آشکارا ضد ایران داشته و می‌تواند باعث شدت یافتن فشار وارده بر ایران شود. امکان دارد در آینده مجازاتهای جدیدی علیه ایران اعمال شود.
وخامت اوضاع سوریه نتیجه دیگر سفر ترامپ خواهد بود. قراردادهای بزرگ چند میلیاردی فروش اسلحه به عربستان سعودی حکایت از این دارد زیرا سعودیها بی‌پرده از اپوزيسيون سوریه حمایت می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین