کد خبر: ۴۴۸۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

عامیانه روزه‌دار نباشیم

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: سعی بر درک فلسفه و تمام آداب ماه مبارک شود و عامیانه روزه‌دار نباشیم چرا که در خزانه خداوند چیزی ارزشمندتر از گرسنگی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان، با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان تصریح کرد: تمام فلسفه ماه مبارک رمضان، آیه «لعلّکم تتقون» است به طوریکه ماه خدا با یک دنیا رحمت به شما روی آورده است، هر چند درک فضیلت‌های این ماه از عهده ما بر نمی‌آید.
وی افزود: روزه‌داران اگر در کنار روزه از سایر گناهان پرهیز کنند تمام گناهان یک عمر انسان در ماه رمضان بخشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، بهار تلاوت قرآن است که ثواب تلاوت یک آیه برابر ثواب ختم قرآن است، ادامه داد: «رمض» در لغت غرب به معنای سوزاندن است به این علت ماه رمضان را ماه بخشودن گناه نامیده‌اند.

طه‌محمدی اضافه کرد: در ماه رمضان است که روح انسان اعتلاء می‌یابد به طوریکه روزه‌داری سپر آتش جهنم بوده و روزه‌داران در قیامت بیمه هستند.

وی با اشاره به اینکه در این ماه نباید کوچکترین اذیت و آزاری به خلق خدا رساند، عنوان کرد: بیشتر امراض ناشی از عدم رعایت رژیم غذایی سالم است که با روزه‌داری این مهم تحقق می‌یابد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: روزه‌داری خوی و خصلت درندگی و شیطانی را به مرور از بین می‌برد در نتیجه خوی ملک و فرشتگان در انسان رشد و خداوند در زندگی تجلی می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه افطار دادن یک نفر، برابر با روزه‌داری همان فرد روزه‌گیرنده است، خاطرنشان کرد: سعی بر درک فلسفه و تمام آداب ماه مبارک شود و عامیانه روزه‌دار نباشیم چرا که در خزانه خداوند چیزی ارزشمندتر از گرسنگی نیست.

وی در خطبه‌های دوم با اشاره به خطراتی که اسلام را تهدید می‌کند، عنوان کرد: آمریکا با سفر به خاورمیانه، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را راه انداخته است اما طبق فرموده امام سجاد(ع) خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است به طوریکه تمام دنیا ترامپ را دیوانه می‌نامد.

طه‌محمدی اظهار کرد: منافع انگلیس در بحرین است بنابراین آل‌خلیفه ملعون به کمترین خواسته مردم که همانا برگزاری یک انتخابات ساده است، توجه نمی‌کند و شیخ عیسی قاسم مظلوم را به اقامت اجباری مجبور کرده است.

وی اعلام کرد: غرب تروریست را به وجود آورد و رشد داد اما ایران را تروریست می‌نامند بنابراین در این شرایط وانفسا و سخت امت واحده باید گوش به فرمان ولایت مطلقه فقیه امام خامنه‌ای بسپارند.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد چرا که یک عده انسان الهی جان بر کف کوشیدند و از جان و مال خود گذشتند، تصریح کرد: جنگ امروز، جنگ گرگ و میش است و اگر سلاح نباشد نابودی، سرنوشت ما است.

وی با اشاره به انتخابات ٢٩ اردیبهشت گفت: برنده انتخابات، مردم هستند بنابراین نه برنده یک حزب خیلی از پیروزی خوشحال باشند چرا که مسئولیت آنها دوچندان شده است و نه بازندگان ناراحت باشند؛ هر دو حزب سعی کنند شماتت و دشمنی نکنند و فضا را ملتهب نسازند چرا که دشمن از همین راه می‌خواهد اتحاد امت اسلامی ایران را از هم بپاشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین