کد خبر: ۴۴۸۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار رییس‌‌جمهوری:

دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی قابل‌تقدیر است/ یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم افزایش یابد

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رییس‌‌جمهور تاکید کرد: ضرورت دارد در برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
مرجع عالیقدر جهان تشیع در این دیدار که عصر پنج‌شنبه در بیت معظم له برگزار شد، خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: جایگاه بخش‌خصوصی در تولید کالاهای ایرانی باید تقویت شود و همزمان با آن، تلاش گردد در قالب طراحی‌ها و برنامه‌های مدون، کیفیت کالاهای داخلی بیش از پیش ارتقاء داده شود.

به گزارش ایلنا، ایشان برنامه‌های دولت برای از بین بردن فقر و کمک به اقشار آسیب‌پذیر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: بحمدالله موفقیت‌های خوبی در این عرصه نصیب دولت شده که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و به‌ویژه محرومان ادامه یابد و در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها به گونه‌ای عمل شود که دستاوردهای اقتصادی دولت و همه نهادهای کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی، در زندگی روزمره مردم بیش از پیش ملموس شود.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید مجدد بر اصلاح روش پرداخت یارانه، گفت: ضرورت دارد در برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.

مرجع عالیقدر تشیع همچنین به مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کرده و با تقدیر از حضور گسترده مردم و تبریک به حسن روحانی افزود: مشارکت مردم در این انتخابات تاثیر بسیار زیادی میان مردم منطقه خواهد داشت و همان‌طور که شما در مصاحبه خود اشاره کردید می‌تواند به عنوان یک آرزو برای برخی کشورهای منطقه باشد و باید قدردان این مشارکت گسترده مردمی بود.

ایشان همچنین برنامه‌های دولت در حوزه دین و گسترش معارف اسلامی را مورد اشاره قرار دادند و تصریح کردند: این برنامه‌ها همانند گذشته باید مورد تاکید قرار گیرند و تلاش‌ها برای تقویت ارتباط و پیوند میان مرجعیت، حوزه های علمیه و دولت تداوم یابد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تقدیر از اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق، تاکید کردند: مبارزه جدی دولت با موضوع قاچاق باید بیش از پیش سرعت یابد.

مرجع عالیقدر تشیع سپس با تقدیر از تلاش‌های انجام شده برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و تشکر از دولت درباره تمهیداتی که برای پالایش شبکه‌های اجتماعی انجام گرفته، خواستار نظارت بیشتر و تقویت برنامه‌های مفید این شبکه‌ها شدند.

رییس جمهوری نیز در این دیدار، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخیر را بسیار چشمگیر و الگویی برای نه تنها کشورهای منطقه بلکه برای جهان برشمرد و گفت: این حضور گسترده مردم مایه مباهات و فخر مردم و جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تشریح برنامه‌ها و دستاوردهای دولت در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و تاکید بر تداوم و شتاب بخشیدن به پیشبرد این طرح ها در دولت دوازدهم، از حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.

رییس جمهوری همچنین با ارائه گزارشی از افزایش مستمری طبقات محروم جامعه در دولت یازدهم و برنامه های دولت دوازدهم برای افزایش این مستمری ، تاکید کرد : دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از فقر ، گسترش تولید و اشتغال بکار گرفته است.

روحانی همچنین با بیان اینکه من خودم را فرزند حوزه علمیه می‌دانم و لذا روابط بسیار گرم و صمیمانه و موثر با مراجع عظام و حوزه‌های علمیه در دولت دوازدهم نیز پیگیری و تداوم می‌یابد، گفت: حوزه‌های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید یکی از بزرگترین پشتوانه‌ها و سرمایه های معنوی و فرهنگی ملت و دولت است و بی تردید نظرات مراجع عظام و روحانیت معظم را برای دولت و مردم راهگشا می دانیم.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه ما خود را موظف به گسترش معارف دینی و رشد و اعتلای دین و مذهب در جامعه می‌دانیم، اظهارداشت: تک تک وزرا و مسوولان در دولت در خدمت مراجع و آماده  پیگیری رهنمودهای آنان و تبیین مسایل مختلف کشور هستند.

روحانی با تشریح برنامه‌های انجام شده دولت در ارتباط با  موضوع شبکه‌های اجتماعی،ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های دولت در ایجاد زیرساخت‌ها و شبکه ملی اطلاعات، اظهارداشت: مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات افتتاح شده و اجرای فازهای بعدی این شبکه ملی در دولت دوازدهم با شتاب بیشتری ادامه می یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
برای تنظیم بازار یارانه همه را قطع کنید به تولید تزریق کنید اما کنترل شده قیمت برنج/ گوشت/ شیر و لبنیات/ حبوبات /و میوه را 50% کاهش دهید به شرطیکه قیمتشان ثابت بماند. باور کنید گرسنگی/فقر غذائی حذف و رضایتمندی و حفظ ابرو افزایش خواهد یافت. چقدر نرخ بیماریها کاهش میابد و حفظ سلامت ارتقا میابد و بخش عظیمی به درمان کمک خواهد شد و انجا هم صرفه جوئی رخ خواهد داد. برای یکسال امتحان کنید و قریب به اتفاق مردم یکسان بهره مند خواهند شد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین