کد خبر: ۴۴۸۶۱۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

توطئه در مجلس علیه مطهری برای جبران شکست رئیسی/پايداری لاريجانی

نتيجه انتخابات 29 ارديبهشت گويي به دل برخي ننشسته و در همين راستا سعي مي‌كنند تا از مسيرهاي مختلف اين شيريني را به كام ملت تلخ كنند و نگذارند مردم طعم اين پيروزي را حس كنند. از زير سوال بردن انتخابات به نحوه‌هاي مختلف تا شيطنت‌هايي براي ترميم زخم اين شكست عظيم، همه از روش‌هاي اين رويكرد ناصحيح است.
آفتاب‌‌نیوز :
شنيده‌ها حاكي از آن است برخي جريان‌هاي حاكم در مجلس‌شوراي اسلامي و خارج از آن كه از شكست ابراهيم رئيسي و جريانش احساس خطر كرده‌اند، تلاش مي‌كنند تا وزن سياسي را در كشور به حالت تعادل برسانند و نگذارند صددرصد قدرت از دست محافظه‌كاران خارج شود.

جلسه حذف سياسي

ماجرا از اين قرار است كه روز گذشته نماينده‌جريان‌هاي مختلف مجلس شوراي اسلامي، مانند فراكسيون‌ اميد، ياران لاريجاني و پايداري ‌ها همه دور يكديگر جمع شده‌بودند تا در جلسه‌ اين هفته مجلس شوراي اسلامي براي تركيب هيات رييسه‌پارلمان ايران، تصميم بگيرند. گويي در اين دورهمي قرارشده است، هيات‌رييسه‌اي كه به مدت يك‌سال بهترين رويكرد را در قبال مسائل مختلف كشور در پيش گرفته بود، تركيبش برهم خورده و عده‌اي‌ مخالفان دولت را در صدر بهارستان بنشانند تا سازناكوك بزنند! در اين جلسه شخصيت‌هايي حضور داشتند كه انتخاب‌شان در هيات‌رييسه اول مجلس دهم سبب شد تا اميدهاي فراواني در ميان مردم ايجاد شود. افرادي كه مدت‌ها توسط جريان‌هاي افراطي سركوب مي شدند و اجازه صحبت به آن‌ها داده نمي‌شد. اين‌بار نيز گويي قرار است آن‌ها را از صدر بهارستان به كف پارلمان بكشانند تا صداي آن‌ها توسط هيات رييسه‌اي كه با آراي نمايندگان خاص مهندسي مي شود، دوباره به گوش مردم نرسد. طبق اخبار رسيده، گويي جريان‌هاي قدرت‌طلب براي علی مطهري و محمد علی وكيلي دو نماینده تهران نقشه‌ها دارند و سعي دارند تا آنان را حذف كنند! البته به نظر می رسد این رفتار به دلایل کاری نیست بلکه به واسطه دیدار با رییس دولت اصلاحات است !

پيچ تاريخي

نكته مهم اينجاست كه در اين دوره از مجلس شوراي اسلامي بايد تصميمات بزرگي براي كشور و آينده ملت ايران گرفته شود. مشخص نيست با نشستن افرادي با سليقه‌هاي افراطي بر صدر بهارستان، در زمان تحليف رييس‌جمهور، روزهاي راي اعتماد به وزراي روحاني، تصويب لوايح مختلف و هزاران رويداد ديگري كه قرار است توسط اين مجلس صورت گيرد، چه اتفاقاتي رخ خواهد داد.

تلاشي با پيشينه ناكام

يك بار ديگر در زمان به قدرت رسيدن دولت اصلاحات نيز اين واقعه رخ داد. زماني كه هيات رييسه مجلس پنجم كه پارلمان موازي دولت اول اصلاحات بود نيز تحت فشار قرار گرفت تا تغيير كند ولي تدبير مقامات ارشد جمهوري اسلامي اين اجازه را نداد.

تدبير لازم

امروز نيز اكثريت مجلس شوراي اسلامي مانند آن زماني كه در اختيار ناطق‌نوري بود، در دستان نزديكان آقاي لاريجاني است و اين موضوع را نمي‌توان انكار كرد ولي رييس‌مجلس، خود از شخصيت‌هايي به حساب مي‌آيد كه‌ منافع ملي را همواره به مصلحت‌هاي جناحي ترجيح داده وامید است اين‌بار نيز تدبير او اجازه تغييرات جناحی در هيات رييسه را ندهد.

نه به يك‌شنبه‌هاي سياه!

نبايد فراموش كرد كه مردم از زمان كنار رفتن مجلس نهم مفهوم حقيقي آرامش سياسي را بعد از چند سال مشاهده كرده‌‌اند و ديگر تاب و تحمل يك‌شنبه‌هاي سياه را ندارند. در روزهايي كه دشمنان اين نظام و كشور، تمام تلاش خود را به كار گرفته اند و در همسايگي ايران، دور يكديگر جمع مي‌شوند كه به ملت ما ضربه بزنند، نبايد در داخل نظام تصميماتي گرفته شود كه به همگرايي قواي نظام خدشه وارد كند و آرامش مردم را برهم بزند. هرگونه جابه‌جايي سياسي و جناحي در هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي به ويژه در صدر آن، مي‌تواند بدنه اجتماعي را دچار سرخوردگي كند چرا كه اين بدنه در اين مدت، به جز تدبير وكفايت از هيات رييسه كنوني مجلس مساله‌اي نديده‌است. اميدواريم همان‌گونه كه مسئولان ارشد كشور در انتخابات نشان دادند مي‌توانند منفعت‌هاي ملي را به سودهاي زودگذر و جناحي ترجيح دهند، در اين موضوع نيز بهترين تصميم را گرفته و اجازه ندهند تا فشارهاي برخي جريان‌هاي قدرت طلب، سبب ثبت يك‌شنبه‌هاي سياه ديگری در تاريخ شود.

منبع: قانون


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
43
استغفرالله ...................
وقتي افراطيون از طرف مردم با وضعيتي آنچنان خفت‌بار، رد و مطرود شدند، بنابراين حالا ديگر منتخبين حقيقي مردم (اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و ......) بايد چنان اقتدار و توانايي در رفتار و مشي‌شان از خود نشان دهند كه افراطيون يا از توهم بيرون بيايند و يا رفتارشان را اصلاح كنند و بدانند ديگر نه تنها جايي در بين ملت شريف و مومن ايران اسلامي ندارند كه بسيار هم منفور و مغبوض ملت ايران اسلامي مي‌باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
1
42
آقاي علي مطهري با راي بسيار بالا به مجلس شوراي اسلامي راه يافته‌اند، بنابراين مي‌توان گفت هيئت رئيسه فعلي از جمله لايق‌ترين افراد است. اگر خداي ناكرده تحت تاثير فشار (به هر دليلي)، فردي نالايق (افراطي) به اين هيئت رئيسه تزريق شود تبعات جبران‌ناپذيري خواهد داشت.
بنابراين اگر همواره رضايت حق تعالي را در نظر داشته باشيم و از نارضايتي او بيمناك باشيم(... در اينصورت يقين بدانيم كه چتر حمايت الله بالاي سرمان گسترده خواهد بود) از هيچ رفتار نادرست قدرت‌هاي پوشالي در هر سمت و منصبي هراسناك نخواهيم شد و از صراط مستقيم الهي قدمي به عقب برنخواهيم داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
1
21
آقای لاریجانی به دلواپسانی که توطئه برهم زدن سخنرانی ایشان در قم را طراحی کردند و علیه ایشان شعار داده و مهر پرتاب کردند؛ نباید دل ببندند چون نمایندگان اصلاح طلب صداقت و یک رنگی دارند ولی دلواپسان سر بزنگاه ضربه خواهند زد. بگذارید ترکیب فعلی حفظ شود.
حزب الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
به نام خداوند متعال ... افراد خدا ترس اصولگریان باید نایب رییس مجلس بشوند..
شایا تجلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
حتما برای همه ی شما عزیزان این شعار آشناست "خدا لعنت کند کسی را که در اینجا آشغال بریزد"
ان روز ها کافی بود به جای این شعار یک پیگیری مستمر برای جمع آوری زباله انجام می شد
اکنون هم دیگر وقت آن رسیده که به جای این مدل شعار ها یک پیگیری اساسی برای جمع اوری زباله های سیاسی انجام شود...
دیگر وقت آن رسیده به صراحت زباله های سیاسی را به مردم معرفی کنید
البته انتظار نداشته باشید همواره مردم با ارای خود یه عده را به زباله دان تاریخ راهی کنند و با تلاش بسیار تعدادی را برای همیشه حذف کنند
زباله های سیاسی لیاقت حضور ندارند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین