کد خبر: ۴۴۸۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

"افشای یک دیدار" منجر به قتل برادر رهبر کره شمالی شد

بازرسان مالزی بر این باروند که برادر ناتنی رهبر کره شمالی که فوریه سال جاری در کوالالامپور به قتل رسید، پیش از کشته شدن با یک مامور اطلاعات امنیت آمریکا دیدار کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا،  تارنمای شبکه 9 استرالیا روز شنبه اعلام کرد 'کیم جونگ نام' برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در مالزی به قتل رسید، چهار روز پیش از مرگش با یکی از نمایندگان اطلاعات امنیت آمریکا دیدار کرده است. 
براساس این گزارش، محققان و بازرسان مالزیایی معتقدند که این دیدار، دلیلی بوده که پیونگ یانگ نسبت به ترور 'کیم جونگ نام' اقدام کرده است. 
  
'کیم جونگ نام' که روز ششم فوریه (18 بهمن 95) از ماکائو به مالزی وارد شد، دو روز بعد در هشتم ماه فوریه (20 بهمن) به صورت مخفی از کوالالامپور به جزیره لنکاوی سفر کرد. 
دوربین های امنیتی هتل محل اقامت وی نشان می دهند که وی با یک مرد میانسال کره ای – آمریکایی که دارای شهروندی آمریکا است، یک روز پس از ورود به لنکاوی دیدار کرده است. 
 
 
دیدار این دو فرد که پیش از این نیز بارها در کوالالامپور با یکدیگر دیدار کرده بودند، حدود دو ساعت به طول انجامیده است. 
مقامات مالزی مدعی هستند که هر بار که این مرد میانسال کره ای - آمریکایی که در هتلی در تایلند اقامت داشته است، وارد مالزی شده او را با این اعتقاد که با سازمان اطلاعات امنیت آمریکا ارتباط دارد، تحت نظر داشته اند. 
'کیم جونگ نام' روز 12 فوریه (24 بهمن 95) از جزیره لنکاوی به کوالالامپور بازگشت و یک روز پس از آن در فرودگاه بین المللی شماره دو کوالالامپور در حالی که قصد ترک مالزی را داشت، توسط دو زن به قتل رسید. 
  
شهروند آمریکا نیز در همان روزی که برادر ناتنی رهبر کره شمالی به قتل رسید، خاک مالزی را ترک کرد. 
بازرسان مالزی براین باورند که پلیس مخفی کره شمالی از فعالیت های 'کیم جونگ نام' در مالزی و همچنین از ترور وی آگاهی داشته اند. 
قتل 'کیم جونگ نام' در روز 13 فوریه (25 بهمن) سال جاری میلادی باعث تنش هایی در روابط کوالالامپور – پیونگ یانگ شد که تاثیرات این روابط به دلیل روشن نشدن زوایایی تاریک این قتل همچنان روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار داده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین