کد خبر: ۴۴۸۶۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

یک عضو جدید شورای شهر تهران: الزامی نیست شهردار را با عجله عوض کنیم

زهرا صدراعظم نوری نخستین شهردار زن درجمهوری اسلامی ایران است که توانسته اعتماد مردم برای ورود به شورای اسلامی شهر تهران را جلب کند.
آفتاب‌‌نیوز :
او درباره اولویت‌های شورای پنجم می‌گوید: «به نظرم قبل از هرگونه اظهارنظری باید ابتدا شناختی از وضع موجود شهرداری داشته باشیم و برای این شناخت هم باید اطلاعات کافی داشته باشم، چون روال به‌گونه‌ای نبوده که شفاف‌سازی شده باشد. پس نخستین اقدام دستیابی به اطلاعات و شرایط موجود است. شهرداری منابع پایدار و ثابت کمی دارد و به واسطه کمبود همین منابع پایدار، مشکلاتی به‌ وجود می‌آید و به سمت فروش تراکم پیش می‌رود که باید به آن پرداخت شود. درطول این ۱۲‌سال تعهداتی صورت گرفته که بدهی‌هایی برای شهر باقی مانده که مقدار این بدهی‌ها باید شفاف شود.»

صدراعظم نوری معتقد است که عجله برای تغییر مدیریت شهری ضرورت ندارد و ابتدا باید وضع کنونی شورا و شهرداری شفاف شود: «قانون ما را محدود نمی‌کند که به محض تشکیل شورا، شهردار تعیین شود. باید فرصت کافی داشته باشیم که بدانیم شهرداری درچه وضعیتی قرار دارد. به نظر من الان ورود گزینه‌های آینده شهرداری ضروری نیست. هرچند که باید برنامه‌ها مشخص شود. ما باید اقدامات شورای شهر در ‌سال‌جاری را هم بررسی کنیم و متناسب با این شرایط به سمت شروع کار جدید برویم؛ یعنی باید درباره قوانین کنونی شورا و میراث آن هم کار جدی و شفاف انجام شود.»

او ویژ‌گی‌های ضروری شهردار آینده را «پاکدستی و مشارکت مردم درتصمیم‌گیری» می‌داند: «مردم در این انتخابات خواسته‌‌های خود را نشان دادند که در واقع تغییر وضع موجود بود و براین مبنا افرادی باید کاندیدا شوند که شرایط لازم برای این تغییر را داشته باشند. رأی مردم حاوی پیام مهمی بود؛ وقتی مردم یکپارچه به صددرصد لیست امید رأی دادند، یعنی دنبال تغییر مدیریت و تغییر رویه غیرشفاف هستند. شورای جدید تمام تلاش خود را می‌کند که اعتماد مردم را که سرمایه اجتماعی است، تقویت کند. طبیعی است که ما باید در آینده به دنبال کاندیداهایی باشیم که پاکدست و سالم هستند. از تجربه و توانمندی کامل برخوردار هستند و نگاه از بالا به پایین نسبت به مردم ندارند بلکه مردم را درتصمیم‌گیری، اجرا و نظارت مشارکت دهند.»

اگرچه به نظر می‌آید تغییر درمدیریت شهری تهران درماه‌های آینده قطعی است اما اعضای کنونی شورای شهر و همچنین کارشناس شهری معتقدند که باید پیش از این تغییر، میزان بدهی‌ها و وضع حساب‌های مالی شهرداری مشخص شود؛ موضوعی که اعضای منتقد شهردار تهران درشورای شهر با پایان‌یافتن انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش می‌کنند، به دور از شائبه‌های سیاسی به آن بپردازند.

دراین‌باره هفته گذشته «رحمت‌اله حافظی»، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست از رئیس شورا خواسته که «حداقل با پایان‌یافتن انتخابات، تذکر به شهردار تهران درمورد شفاف‌سازی مالی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری را ارسال کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
2
به نظر بنده نه خیر!
ابتدا باید شهردار ولو موقت تغییر کند و کسی که شهرداری را تحویل می گیرد یک گزارش کامل از ریز حساب های مالی در یک زمان یک یا حداکثر دو ماهه ارائه کند چون شهرداری ارگان پرتخلفی است و این که شهردار فعلی در پست خود حفظ شود فقط باعث می شود عده ای برای جابجایی اسناد و حساب سازی زمان پیدا کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
3
يعني بازم نفوذي امده تو ليست اميد !!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
1
قبل از اينكه قاليباف اسناد تخلفات را نابود كند بايد بركنار شود
شهروند
|
Romania
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
شهردار فعلی باید پاسخگوی سوء مدیریت و هزینه های اضافی که بر شهر تحمیل کرده و از جیب مردم تهران به اطرافیان بخشیده باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین