کد خبر: ۴۴۸۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

تلاش ناکام اپوزیسیون ونزوئلا برای جلب حمایت ارتش/ معترضان امروز هم به خیابان‌ها می‌آیند

پلیس ضد شورش ونزوئلا معترضانی را که قصد داشتند به یک پایگاه نظامی کلیدی وارد شوند، با شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از آب پرفشار متفرق کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اپوزیسیون ونزوئلا تلاش دارد تا حمایت نیروهای نظامی این کشور را که اصلی‌ترین ستون دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا محسوب می‌شود، به دست آورد .

پرسنل بازنشسته ارتش این کشور به جمع معترضانی پیوستند که به سمت پایگاه نظامی "لس پروسرس" در حرکت بودند.

"فردی گئه‌ورا"، رهبر اپوزیسیون و معاون رئیس پارلمان ونزوئلا گفت: تظاهرات روز جمعه با هدف درخواست از نیروهای مسلح برای زمین گذاشتن سلاح و دخیل نشدن در دیکتاتوری مادورو برگزار شد.

وی از ارتش خواست تا انتخابات پارلمانی در ژوئیه سال جاری میلادی را رد کند چون این پارلمان به دستور مادورو به دنبال پیش نویس یک قانون اساسی جدید است و می‌خواهد با این کار دموکراسی در کشور را برای همیشه از میان بردارد و قدرتش را بیشتر کند.

معترضان ماسک پوش هم از کوکتل مولوتف برای مقابله با پلیس ضد شورش استفاده کردند.

در جریان تظاهرات پنجشنبه شب که یک مرد  ۳۳ ساله زخمی شده بود، درگذشت و به این ترتیب تعداد کشته‌های این درگیری دو ماهه در این کشور آمریکای لاتین به ۵۸ تن رسید.

دادستان کل ونزوئلا، ارتش این کشور را مسئول جراحت و کشته شدن افراد و کمبود مواد غذایی دانست.

با وجود درخواست اپوزیسیون برای رها کردن مادورو، فرماندهی ارشد ارتش این کشور هنوز هم در انظار عمومی از مادورو حمایت می‌کند.

اپوزیسیون همچنین خواستار برگزاری یک راهپیمایی گسترده امروز (شنبه) شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین