کد خبر: ۴۴۸۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

روند کاهش محبوبیت ترامپ همچنان ادامه دارد

میزان محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا از زمان روی کارآمدنش به طرز ادامه داری در حال کاهش است و در حال حاضر به ۴۰ درصد رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در نظرسنجی فاکس نیوز مشخص شد که میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تنها ۴۰ درصد است و این رقم از ۴۵ درصد آوریل ۲۰۱۷ هم کمتر است.

همچنین اکثر افرادی که اقدامات ترامپ را تایید کردند، سفیدپوست بودند و فقط ۲۸ درصد قویا عملکردش را در کاخ سفید تایید کردند.

این نظرسنجی توسط دو کمپانی تحقیقاتی و با همکاری فاکس نیوز و به صورت تصادفی از ۱۰۱۱ تن در بازه زمانی ۲۱ و ۲۳ مه سال جاری میلادی صورت گرفته است.

حدود ۴۵ درصد از حامیان دموکرات‌ها، ۳۸ درصد از حامیان جمهوری خواهان و ۱۸ درصد از افراد مستقل در این نظرسنجی شرکت کردند.

فاکس نیوز که به "روپرت مورداک"، دوست دیرینه ترامپ تعلق دارد مکررا اخبار جدیدی را منتشر می‌کند و کارشناسانی را در برنامه‌هایش می‌آورد که به نفع ترامپ حرف می‌زنند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که میزان محبوبیت مایک پنس، معاون ترامپ نیز با هشت درصد کاهش از ۵۰ درصد آوریل به ۴۲ درصد کاهش یافته است.

تنها ۲۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی قویا اقدامات صورت گرفته از سوی معاون ترامپ را تایید کردند.

 همچنین ۴۵ درصد از این شرکت کنندگان اعلام کردند که به ترامپ اعتماد دارند.

در میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی مشخص شد که تنها ۴۰ درصد با جایگزینی برنامه خدمات درمانی اوباما موافق هستند. برنامه خدمات درمانی جمهوری خواهان در حال بررسی در سنا است.

همچنین از شرکت کنندگان این سوال پرسیده شد که آیا فکر می کنید آمریکا بهترین روزهایش را پیش رو دارد یا پشت سر گذاشته است؟ و ۶۲ درصد گفتند که پیش رو دارد.

در این نظرسنجی همچنین ۸۰ درصد از شرکت کنندگان نگرانی خود را بابت هزینه های دولت اعلام کردند.

مسائل مربوط به اقتصاد، زیرساخت‌ها، جنگ با کره شمالی، حملات داعش، بازار کار و مداخله روسیه از دیگر سوالاتی بود که شرکت کنندگان می توانستند از میانشان برای جواب دادن، انتخاب کنند.

۶۰ درصد از آنها گفتند که نگران تغییرات جوی هستند چون ترامپ اکثرا آن را مساله ای "بی‌خود و الکی" می‌داند.

همچنین بیش از نیمی از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که نگران مهاجرت های غیرقانونی هستند البته این میزان کمتر از ۶۲ درصد نظرسنجی ماه گذشته میلادی است.

یکی از مسائل اصلی و کلیدی در کمپین انتخاباتی ترامپ ایجاد دیوار مرزی با مکزیک بود و تنها ۳۶ درصد از شرکت کنندگان گفتند که ترامپ واقعا این دیوار ۲۰۰۰ مایلی را می سازد و فقط ۳۲ درصد گفتند که او می خواهد این کار را انجام دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین