کد خبر: ۴۴۸۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

اخراجی بعدی تیم ترامپ؛ «کوشنر» داماد دردسر ساز!

تلفات نزدیکان «ترامپ» بواسطه ارتباط آنها با روسیه همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد بعد از کنار رفتن «فلین» اینبار نوبت به «داماد پرحاشیه پرزیدنت» رسیده باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، را دیگر نمی توان یک مشاور ساده در کاخ سفید دانست چون از ۲ ماه قبل و بعد از افشا شدن وجود اختلاف میان نزدیکان ترامپ، کوشنر گوی سبقت را از رقیبانی همچون «استیو بانون» گرفت و تبدل به یکه تاز کاخ سفید شد.

اما فعالیت های کوشنر دارای حاشیه های بسیاری برای کاخ سفید بوده از قبیل سفر به چین و دادن وعده ویزای آمریکا در عوض سرمایه گذاری در املاک خانواده کوشنر در آمریکا و یا مورد جدیدتر که مربوط به تماس های وی با سفیر روسیه در واشنگتن می شود.

بر اساس فضای موجود در آمریکا حاشیه جدید می تواند برای کوشنر دردسرساز باشد چون هم کنگره و هم فضای عمومی آمریکا بسیار در مورد رابطه تیم ترامپ با روسیه حساس شده اند بویژه آنکه بعد از برکناری «جیمز کومی» از ریاست پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) این حساسیت ها بیشتر شده است.

گفته می شود دلیل اصلی اخراج کومی از سوی ترامپ، تحقیقاتی بود که اف.بی.آی در مورد ارتباط نزدیکان ترامپ با روسیه انجام می داد.

ماجرای این حاشیه جدید که به نوعی می توان آن را افشاگری دانست از این قرار است که گزارش شده در ماه دسامبر، جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ از «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا خواسته تا یک خط ارتباطی محرمانه برای ارتباط با کاخ کرملین برقرار کند.

این خط تماس محرمانه برای مذاکره در مورد سوریه و سایر سیاست‌ها پیشنهاد شده است.

نیویورک تایمز با اشاره به این خواسته کوشنر از روسیه عنوان داشته که چنین خط ارتباطی شکل نگرفته است.

در این میان وکلای کوشنر گغته‌اند که موکل آنها آماده است تا اطلاعات مربوط به دیدار با کیسلیاک را در اختیار نمایندگان کنگره آمریکا بگذارد.

آنها در عین حال خاطرنشان کرده‌اند که کوشنر تماس های تلفنی با کیسلیاک در حد فاصل ماه‌های آوریل تا نوامبر (پیش از برگزاری انتخابات آمریکا) را به یاد نمی‌آورد. این در حالی است که ادعاهای جدید در مورد کوشنر را روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست مطرح کرده‌اند و کوشنر تا کنون در مورد این گزارش‌ها اظهارنظری نکرده است.

گفته شده است که کوشنر در چارچوب پرونده روسیه تحت تحقیقات پلیس قدرال آمریکا قرار دارد. طبق گزارش‌ها، بازرسان پرونده بر این باورند که کوشنر اطلاعاتی در اختیار دارد و البته خاطرنشان کرده‌اند که او لزوما متهم این پرونده نیست.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند در دیداری که برقراری خط ارتباطی محرمانه مطرح شده، مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نیز حضور داشته و این دیدار در برج ترامپ در نیویورک برگزار شده است. مایکل فلین در ماه فوریه پس از آن که معلوم شد در مورد تماس‌هایش با روس‌ها دروغ گفته، مجبور به استعفا شد.

واشنگتن پست پیشتر گفته بود که بازرسان اف‌.بی‌.آی روی دیدار سال پیش کوشنر با سفیر روسیه و همچنین دیدارش با سرگئی گورکف، یک بانکدار روس متمرکز شده‌اند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که روسیه تلاش کرده انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر گذشته به نفع ترامپ رقم بخورد.
مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین