کد خبر: ۴۴۸۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

اولین حمله پسا انتخاباتی کلینتون علیه ترامپ

هیلاری کلیتون در سخنرانی در جمع فارغ التحصیلان رئیس جمهور آمریکا را به باد انتقاد گرفت و گفت در نهایت او استیضاح می شود و به سرنوشت نیکسون دچار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 وب سایت روزنامه ایندیپندنت  در پوشش این خبر نوشت: هیلاری کلینتون در حمله بی سابقه ای به ترامپ سرنوشت رئیس جمهوری ایالات متحده را به نیکسون تشبیه کرد. هیلاری کلینتون پس از شکست در انتخابات حملات لفظی خود علیه ترامپ را به نقد های سیاسی تبدیل کرده بود اما امروز او در این دانشگاه اولین حمله پس از انتخابات را روانه ترامپ کرد که بسیار بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی و دانشجویان و فارغ التحصیلان داشته است،همچنین در مطبوعات اروپا بازتاب گسترده ای داشت.

هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیشین آمریکا روز جمعه در سخنرانی خود در جمع فارغ التحصیلان دانشگاه سابقش، وضعیت کنونی دونالد ترامپ را به شرایط ریچارد نیکسون رئیس جمهور سابق آمریکا که در نهایت به استعفای وی منجر شد، تشبیه کرد.
واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک در مشروح سخنرانی کلینتون در این دانشگاه نوشت: وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در دوره باراک اوباما که در انتخابات ریاست جمهوری دو هزار و هشت و دو هزار و شانزده شکست خورد، در سخنرانی خود نام دونالد ترامپ را به زبان نیاورد اما اشاره هایی که داشت برای دانشجویان ولسلی کالج کافی بود که به راحتی تشخیص دهند منظور کلینتون رقیب جمهوری خواه وی در انتخابات پیشین ریاست جمهوری و رئیس جمهور کنونی آمریکا است.


هیلاری کلینتون در سخنرانی خود به وضعیت جامعه آمریکا در سال هزار و نهصد و شصت و نه که از ولسلی کالج فارغ التحصیل شد، اشاره کرد و گفت : ما از انتخابات ریاست جمهوری که یک سال پیش از آن برگزار شده و به پیروزی ریچارد نیکسون منجر شده بود، خشمگین بودیم اما در نهایت داستان ریاست جمهوری نیکسون با شرمساری تمام با استعفای وی به علت کارشکنی در روند اجرای عدالت به پایان رسید.


با این حال هیلاری کلینتون در سخنرانی خود مرتکب یک اشتباه هم شد زیرا به رغم این که در آن زمان روند برکناری ریچارد نیکسون آغاز شده بود وی هشتم اوت سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار پیش از آن که این روند تکمیل شود، از سمت خود کناره گیری کرد.


هیلاری کلینتون یادآوری کرد پس از افشای رسوایی پرهیاهوی واترگیت، ریچارد نیکسون فردی را که از طرف دستگاه قضایی برای تحقیق درباره این ماجرا منصوب کرده بود برکنار کرد تا به این ترتیب از خطر بازجویی رهایی یابد. کلینتون در این جا به طور غیرمستقیم به دونالد ترامپ اشاره می کرد که نهم ماه مه جیمز کامی رئیس اف بی آی را که هدایت تحقیقات درباره روابط احتمالی میان دولت روسیه و تیم انتخاباتی ترامپ را بر عهده داشت، برکنار کرد.


پاتریک لیهی عضو دموکرات سنای آمریکا نیز ضمن انتقاد از برکناری جیمز کامی توسط رئیس جمهور تاکید کرده است این کار ترامپ از اقدام ریچارد نیکسون در سال هزار و نهصد و هفتاد و سه هیچ چیز کمتر ندارد. نیکسون در آن سال آرچیبالد کاکس قاضی مستقل آمریکایی را که درباره واترگیت تحقیق می کرد از سمت خود برکنار کرد.


موضوع رابطه احتمالی اطرافیان و نزدیکان دونالد ترامپ با برخی مقامات روسیه قبل و حین تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر آمریکا از ماهها پیش به منبع گمانه زنیها و اتهام زنی های متعدد در این کشور تبدیل شده است. حملات سایبری به حزب دموکرات پیش از انتخابات ریاست جمهوری که با شکست هیلاری کلینتون همراه شد، برخی گمانه زنی ها را تشدید کرد مبنی بر این که روسیه بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ مداخله کرده است چرا که ترامپ نسبت به کلینتون در قبال روسیه مواضع موافق تری داشته است. این ماجرای بحث برانگیز زمانی ابعاد جدیدی پیدا کرد که دستگاههای اطلاعاتی آمریکا گزارش مفصلی منتشر کردند که تا اندازه ای موید نظریه دخالتهای پنهان کرملین در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین