کد خبر: ۴۴۸۸۸۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
اگر رئیسی پیروز می‌شد و طرفداران روحانی معترض می‌شدند...

نظرات محیرالعقول اصولگرایان/آیا به‌راحتی می‌توانیم به آرای مردم دستبرد بزنیم؟!/پس چرا برای نامزدهای معترض حوادث سال 88 حکم اعدام صادر می‌کنید؟با چه معیاری 24 میلیون رای را حرام می‌دانید؟

پس از حضور تاریخی و گسترده‌ی ملت ایران پای صندوق‌های رای انتظار این‌ بود که رقبای سیاسی با پذیرش اصول بازی به "تصمیم ملی"احترام گذاشته و در راستای تامین اهداف ملی،به منتخب مردم، تبریک می‌گفتند و برای کمک و همکاری با او اعلام آمادگی می‌کردند.ولی جای بسی تاسف که انتظارات شگفت‌آور دیگری را عنوان کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بر زبان راندن برخی از عبارات و تعبیرات و توقعات عجیب و غریب توسط برخی از بزرگان این جناح فکری، بر شگفتی و حیرت عمومی افزوده است! این که آرای نامزد منتخب مردم؛ آرای سیاه، غیر انقلابی و حتی حرام بوده و آرای نامزد غیر منتخب، تماما" پاک و حلال بوده! و با این حکم و استدلال، در ملاقات با شورای نگهبان درخواست کرده‌اند که دو میلیون از آرای فلانی کم کند و سه میلیون به آرای فلانی اضافه کند!

تبعات منفی این نظرات محیرالعقول زمانی دوچندان می‌شود که گویندگانش از صاحب منصان روحانیت و دارای جایگاه و صاحب کرسی وعظ و خطابه‌اند! 
 
واقعاً این ابهامات و تشویش افکار عمومی را چه کسانی باید پاسخگو باشند؟! مگر شورای محترم نگهبان مسول کاهش و یا افزایش آرای مردم است؟! یعنی به راحتی می‌توانیم به آرای مردم، دستبرد بزنیم؟! ترکیب آرای مردم را دستکاری کنیم؟! آیا این، شائبه سازی و زیر سوال بردن مشروعیت همه‌ی انتخابات گذشته‌ی نظام نیست؟! 
 
پس چرا برای نامزدهای معترض حوادث سال 88 حکم اعدام صادر می‌کنید که مشروعیت انتخابات را زیر سوال برده‌اند، شائبه‌سازی کرده‌اند و تشویش افکار و اذهان عمومی نموده‌اند؟! اگر فرضاً امروز دکتر روحانی شکست خورده بود و برخی از هواداران او، نسبت بسیار نازلی از این ادعاها را مطرح می‌کردند شماها چگونه برخورد می‌کردید و چه موضعی می‌گرفتید؟! آیا این توقعات شما نشان نمی‌دهد که آرای مردم را تزیینی می‌دانید و برای آن ارزشی قائل نیستید؟! 

مگر شماها توقع ندارید که نباید طوری حرف بزنیم که مخالفین و دشمنان، حتی نتوانند کوچک‌ترین سوءاستفاده‌ای بکنند؟! مگر شماها ادعا ندارید که تسلیم محض و بدون چون و چرای ولایت هستید،آیا چقدر فکر می‌کنید که رهبر معظم انقلاب با این سخنان و خواسته‌های شما،توافق دارند؟! مگر امام خمینی (ره) نفرمود که: «میزان،رای ملت است.»؟! مگر رهبر معظم انقلاب در این سال‌های اخیر بارها تاکید نکرده‌اند که: «آرای مردم؛امانت و حق‌الناس است،در حفظ و حراست از آن بکوشید.»؟! مگر رهبر انقلاب نفرموده‌اند که هر کس در این انتخابات در برابر رای مردم بایستد سیلی خواهد خورد؟ 

با چه معیار و شاخصه‌هایی، آرای 24 میلیونی رئیس جمهور منتخب را "سیاه و حرام" می‌دانید! در صورتی که در صندوق ویژه مراجع قم، آرای روحانی قابل ملاحظه بوده است! علاوه براین، خیل مردمی از روستائیان فهیم و مومن علیرغم وعده وعیدهای شما مبنی بر چند برابری یارانه و تسهیلات، به شما اقبال نکردند! آرای این همه آحاد ملت اعم از شهری، روستایی، کارگر، کارمند، کشاورز، هنرمند، ورزشکار، زن، مرد، پیرو جوان که غالبا" از اقشار آگاه و مطلع دانشگاهی، تحصیل کرده، فرهیختگان، نخبگان،اساتید،مراجع، طلاب، دانشجویان،اصحاب فکر و اندیشه و رسانه و... را چگونه غیر موجه و سیاه ارزیابی می‌کنید؟! در این مقال قرار نیست در خصوصاستفاده‌ی ابزاری از مقدسات برای جمع‌آوری آرا و"کیفیت سنجی" و "ارزش گذاری" آرای متخذه طرفین، نظری داده شود ولی بدون تردید افکار عمومی و خرد جمعی بدرستی، ارزش و وزن آرا را می‌داند.
 
از نقطه نظرات آسیب‌شناسی سیاسی، شما دو مشکل عمده دارید که اگر برطرف نکنید، تا آینده‌های دور نیز اقبال عمومی را نخواهید داشت؛ یکی این که از "واقع‌گرایی"،گریزان هستید و در تخیلات بسر می‌برید و دیگری اینکه در یک تقسیم بندی نادرست و ناصواب؛ خودتان را "خیر مطلق" و دیگران را "شر مطلق"می‌دانید! 

و کسانی را که چون شما فکر، اندیشه و انتخاب نمی‌کنند؛ دگراندیش، گمراه و منحرف می‌دانید و طبعاً آرای‌شان را نیز که بر غیر شما تعلق گرفته؛ سیاه و حرام می‌دانید! و اگر این‌گونه است چگونه می‌خواهید چند میلیون از این آرای حرام را روی آرای حلال‌تان بریزید و آرای‌تان را تا حدودی بالا ببرید؟!چگونه قابل تفکیک است؟! بااین اوصاف، حسرت آرای حرام دیگران را داشتن، چگونه قابل توجیه و پذیرش است؟! ملاک، مبنا و معیار در این تقسیم بندی ها کجاست؟! 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲
پاپیتال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
5
44
اتفاقا رای مردم در این دوره از انتخابات بسیار آگاهانه بود این سرو صدای بعد از انتخابات در واقع بخاطر (رفتار آگاهانه مردم ) است نه چیز دیگر ...
زیرا با محاسبه ای که برخی کرده بودند متصور بودند که رای افراد مستمند کمیته امدادی و بهزیستی بالای 15میلیون است و با شعار محرومیت زدایی این رای را تصاحب خواهیم کرد که نتیجه عکس داد این همان شعور آگاهانه بود که برای اولین بار در ایران اسلامی اتفاق افتاد .
مومنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
2
43
عبارت طلایی متن روزنامه جمهوری اسلامی: یعنی به راحتی می‌توانیم به آرای مردم، دستبرد بزنیم؟! ترکیب آرای مردم را دستکاری کنیم؟! آیا این، شائبه سازی و زیر سوال بردن مشروعیت همه‌ی انتخابات گذشته‌ی نظام نیست؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
5
39
اينها از اول گفتند ما دولت را قبول نداريم و دولت سايه تشكيل مي دهيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
1
21
این نوع رفتار نه تنها اعتماد مردم بلکه اعتقادات را هم سست می کند. رای حلال و حرام و پیشنهاد جابجایی آرا از طرف یک آیت الله یعنی چه؟ حال باید به کی پناه ببریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
1
12
درود به نویسنده مقاله مستدل روزنامه وزین ج اسلامی ، متاسفانه بسیارند تریبون داری که تبعات سخنان فکر نشده خود را نمیدانند و موجب دفع جوانان تحصیلکرده را از دین فراهم میاورند . میپرسند حلال و حرام به حوزه رای هم رسید!!!!!! .
سید محسن 1089
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
8
خودتون را خسته نکنید و البته وانمود نکنیم که بی خبر هستیم ، مبانی فکری بسیار قوی وجود دارد که بر اساس آن ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
2
16
از این جماعت بی ادب و عربده کش غیر این نباید انتظار داشت تازه اولشه منتظر چماق بدستا و موتور سوارا یقه سفیدها و کفن پوشان باشین که مجددن مثل دوره اصلاحات میدان داری کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
1
بعضي آقايان علما به خاطر اينكه تعداد قابل توجهي از راي هاي آقاي رئيسي با پول هاي كاملاً حلال امام رضا عليه السلام بدست آمده اند راي حلال مي باشند ولي منبع پولهايي كه براي جمع كردن بعضي از آراء ساير نامزدها خرج شده زياد معلوم نيست و احتملاً شبه ناك است بنابراين نمي شود به اين راي ها راي حلال گفت خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
یقه سفید یعنی کارمند دوست من.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
1
بنده به خاطر اصولگرایان به آقای روحانی رای دادم!!! فکر می کردم اگر آرای آقای روحانی بیشتر باشد و انتخاب شود، شاید تلنگری باشد بر این جمعی که خود را به خواب زده اند تا بلکه در روش و منش خود تغییری ایجاد کنند و در دوره های بعدی مورد انتخاب مردم قرار بگیرند. آرزوی بنده به عنوان یک ایرانی این است که این دو گروه نظریات خود را در جهت حفظ اسلام و انقلاب و رفاه و ترقی کشور، تعدیل کنند و از این قطب سازی ها دست بردارند که عاقبتش بدبختی ملت است و به باد دادن هر آنچه تا کنون به دست آورده ایم. والله اعلم!
شهروند
|
United States of America
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
1
5
با معیار آن همه کت وشلوار و غذای نذری وبستههای غذایی و طرفداران تتلو که 16میلیون رای داشتند رایحلال خخخخخخخخخخ
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
خواهشا قبل از هر تهمت و حرفی به اندازه کافی فکر کنید!
به هر خبر و شایعه ای اعتماد نکنید!
به هر کس راحت و بی سند و مدرک تهمت نزنید!
خواهشا کارتون به کار خودتون باشه و سعی کنید تو جایگاهی که هستید با موفقیت عمل کنید!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین