کد خبر: ۴۴۸۸۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان در 20 استان+نقشه

فهرست امید متعلق به اعتدالیون و اصلاح‌طلبان با رأی بالا در 20 مرکز استان، در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، اغلب کرسی‌های پارلمان شهری کشور را فتح کرده و بدین ترتیب پیروز نهایی پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
«تهران»، «مشهد»، «اصفهان» و «زاهدان»، با اعتماد به فهرست نهایی مورد تأیید حزب اصلاح‌طلبان، به انتخاب آنها صددرصد پاسخ مثبت دادند. در این شهرها هیچ اصولگرا و حتی فرد مستقلی نتوانست حائز کرسی پارلمان‌های شهری شود. «شیراز»، «کرج» اگرچه درصد بالای منتخبان خود را از طیف اصلاح‌طلبان برگزیدند، اما با تفویض 6 کرسی به مستقلین و همین‌طور یک کرسی به اصولگریان آمار 100 درصدی منتخبان اصلاح‌طلب را با کمی تغییر و تحول همراه کردند. بر این اساس در «کرج» یک نفر مستقل و در «شیراز» یک نفر اصولگرا، معادله برابر منتخبان اصلاح‌طلب را برهم زدند. در این شهرها اصلاح‌طلبان به ترتیب در شیراز، کرج هر یک 12 کرسی را به‌دست آوردند. «سمنانی‌ها» و «کرمانی‌ها» نیز به ترتیب با انتخاب 4 نفر اصلاح‌طلب و 3 نفر اصولگرا و 7 نفر اصلاح طلب و 4 نفر اصولگرا به برتری اصلاح‌طلبان رضایت دادند. در بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اراک، همدان، کردستان، تبریز، اردبیل، قزوین، گلستان، خراسان شمالی، یزد، هرمزگان، سهم بیشتر کرسی‌ها از آن «اصلاح‌طلبان» بود.

با این حال «اهواز»، «قم»، «ارومیه»؛ «شهر کرد»؛ «ایلام»، «ساری»، «رشت» ، «بیرجند» و «زنجان» از جمله چند شهری بودند که اصولگرایان پیشتاز رقابت‌ها بودند. در این شهرها، تعداد منتخبان از طیف اصولگرا بیشتر از جناح اصلاح‌طلب بود. در قم همه 13 عضو پارلمان، اصولگرا بودند، بدین ترتیب قم تنها شهری بود که همه اعضای شورای شهر خود را از طیف اصولگرایان انتخاب کرد. اهواز هم بجز یک نفر اصلاح‌طلب و 4 نفر مستقل، سایر اعضا اصولگرا بودند. 

براساس گزارش روزنامه ایران، ارومیه هم با انتخاب تنها 3 نفر اصلاح طلب و 3 نفر مستقل، وزن بیشتر کرسی‌های پارلمان خود را به 5 عضو اصولگرا داد. زنجانی‌ها آخرین شهری بودند که با انتخاب یک نفر بیشتراز طیف اصولگرا، با نتیجه 3 به 2، اکثریت کرسی‌های خود را به اصولگرایان بخشیدند. مستقل‌ها در زنجان بیش از هر دوطیف، صاحب 4 رأی بودند. در واقع زنجانی‌ها به انتخاب مستقل‌ها، بیش از سایر احزاب بها دادند. «خرم آباد» و «کرمانشاه» از جمله شهرهایی بودند که به هر دو حزب اصولگرا و اصلاح‌طلب، رأی برابر دادند. لرستانی‌ها در انتخابات اخیر شوراها، 3 نفر اصولگرا، 3 نفر اصلاح‌طلب و همین‌طور 3 نفر مستقل را برگزیدند. در کرمانشاه البته اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هر کدام با 4 رأی، از 3 رأی مستقل‌ها پیشی گرفتند و نتیجه‌ای برابر را رقم زدند.

پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان در 20 استان+نقشه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
11
شكر نعمت، نعمتت افزون كند كفر، نعمت از كفت بيرون كند
شكر و سپاس خداي بزرگ و لطف و مرحمتش را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
ما برای این پیروزی رنج دوران برده ایم
مابرای شکست نکبت خون دلها خورده ایم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین