کد خبر: ۴۴۹۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷

اعلان برائت مفتی عربستان و خاندان آل شیخ از امیر قطر

خاندان آل شیخ عربستان در بیانیه‌ای که ۲۰۰ نفر از جمله مفتی عربستان و رئیس شورا و وزیر امور اسلامی آن را امضا کرده‌اند، این مساله را تکذیب کردند که امیر قطر با جد آنها، محمد بن عبدالوهاب نسبتی داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این بیانیه آمده است: شیخ محمد بن عبدالوهاب بن سلیمان بن علی بن محمد از آل مشرف از وهبة از بنی تمیم است. او چهار پسر به نام‌های حسین، حسن، علی و عبدالله داشته است.

طبق این بیانیه، هرکس که در داخل یا خارج عربستان ادعا می‌کند که به جز این چهار تن نسبتش به این شیخ بازمی‌گردد، ادعایی باطل و دروغین و ساختگی را مطرح ساخته که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد؛ همانند امیر یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که مسجدی را با نام شیخ محمد بن عبدالوهاب در کشورش ساخته و مدعی است که جدش محمد بن عبدالوهاب می‌باشد.

کسانی که این بیانیه را امضا کرده‌اند، خواهان تغییر نام مسجد شده و تاکید کردند که این شخص روش سلفی درست را دنبال نمی‌کند و دولت وی نیز روش "امام محمد بن عبدالوهاب" را در پیش نگرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریة نیوز، آنها گفتند: ما اول و آخر، شهروندان عربستانی هستیم، از این وطن هستیم و از ولی امران خود اطاعت می‌کنیم و هر گونه انتساب و وابستگی قبیله‌ای یا غیر قبیله‌ای نمی‌تواند بر وابستگی ملی ما پیشی بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین