کد خبر: ۴۴۹۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶

افزایش بی‌خوابی در پی گرمایش کره زمین

افزایش گرمای کره زمین منجر به افزایش اختلالات خواب شده و تعداد افرادی که به دلیل گرم شدن هوا از بی‌خوابی و یا کم‌‌خوابی رنج می‌برند به ۲ برابر افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
محققان در تازه‌ترین مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که تغییرات آب و هوایی منجر به افزایش بی‌خوابی می‌شود؛ هم اکنون بسیاری از مردم جهان با مشکلات بی‌خوابی و بدخوابی دست و پنجه نرم می‌کنند که با افزایش تغییرات آب و هوایی مشکلات بی‌‌خوابی نیز بیش از پیش افزایش می‌یابد.

محققان دانشگاه هاروارد در پی مطالعات خود در زمینه تغییرات اقلیمی جهان دریافتند، تعداد مردمی که در طول ماه‌های تابستانی از بی‌خوابی رنج می‌برند به 2 برابر رسیده است؛ برای مثال اکنون بیش از یک سوم مردم آمریکا از مشکلات بی‌خوابی و بدخوابی آزرده‌خاطر هستند.

پژوهشگران همچنین به این نتیجه رسیدند که افرادی که در محدوده سنی 65 سال و یا بیشتر هستند معمولاً 2 برابر بیش از افراد جوان اختلالات خواب را تجربه می‌کنند.

این آمار در شرایطی به دست آمده که داده‌ها مربوط به کشور ثروتمندی همچون آمریکاست؛ مردم کشوری که در طول ماه‌های گرم سال از سیستم سرمایشی مناسبی بهره‌مندند و می‌توانند از خواب خوبی در هنگام شب نیز برخوردار باشند.

اگر داده‌های کشورهای با درآمد متوسط و یا کم درآمد را برسی کنیم طبیعی است که آمار افرادی که در ماه‌های گرم سال خواب راحتی ندارند، بسیار بیشتر از کشوری همچون آمریکا می‌شود. 

در نهایت محققان باور دارند تا سال 2050، هر فرد با توجه به تغییرات اقلیمی و روند صعودی افزایش گرمای کره زمین حداقل نیم ساعت کمتر از الان خواهد خوابید.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین