کد خبر: ۴۴۹۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
روحانی می‌‌خواهد ایران به بازارهای جهانی بپیوندد

گزارش لوموند درباره پیروزی روحانی

لوموند می‌نویسد: «روحانی در مسیر گام برداشتن مهم برای تجارت با چین و هند است. او همچنین، به دنبال جذب سرمایه‌گذاری اروپایی‌هاست.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- نشریه فرانسوی لوموند در گزارشی تحت عنوان «پیروزی اعتدال در ایران» درباره پیروزی اخیر حسن روحانی رییس‌جمهوری کشورمان در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌نویسد: «در تاریخ ۱۹ مه با کسب بیش از ۵۷ درصد آرا با حمنایت برخی از اصولگرایان معتدل روحانی بار دیگر رییس‌جمهوری ایران شد. او باید کاری کند تا صلح و ثبات اجتماعی و سیاسی در کشورش را تضمین کند. در خارج از ایران روحانی می‌داند که تحقق وعده گشایش درها به روی جهان خارج آهسته و محدود خواهد بود.»

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه می‌افزاید: «نگاه جالب توجه در این انتخابات آن بود که علاوه بر استان‌ها و شهرستان‌ها در روستاها نیز روحانی رای بالایی را کسب کرد. مخالفان روحانی کارنامه اقتصادی او را هدف قرار دادند و به او حمله کردند و گفتند که اقتصادی برجام ثمری نداشته است. روحانی در نزدیکی‌های روز انتخابات بر شدت حملات خود علیه محافظه‌کاران افزود و از مداخلات نهادهای غیرمنتخب در انتخابات سخن گفت.»

گزارش لوموند درباره پیروزی روحانی

لوموند در ادامه اشاره می‌کند که بعید است اصلاح‌طلبان از روحانی ناامید شوند‌ و در این‌باره می‌افزاید: «آنان به تغییرات تدریجی راضی شده‌اند. در انتخابات ۱۹ مه در انتخابات شورای شهر و روستاها که همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد نیز اصلاح‌طلبان دست بالا را پیدا کردند این موضوع به انجام اقدامات اجتماعی و فرهنگی بر روی زمین مانده روحانی کمک می‌کند». 

لوموند در ادامه اشاره می‌کند که طرح روحانی در پس ذهنش برای ایران طی کردن مسیر مشابه چین است و در این‌باره می‌افزاید: «اکثریت ایرانیان زیر ۳۰ سال سن دارند و جمعیت ایران در حال پیر شدن است. روحانی می‌خواست درهای اقتصاد ایران را باز کند و ایران به بازارهای جهانی بپیوندد.»

لوموند در ادامه می‌نویسد: «روحانی در مسیر گام برداشتن مهم برای تجارت با چین و هند است. او همچنین، به دنبال جذب سرمایه‌گذاری اروپایی‌هاست.»

روحانی تلاش‌های دیپلماتیک خود برای بهبود روابط با اعراب در منطقه را از ماه ژانویه گذشته آغاز کرده است. بدین منظور ایران اکنون دست بالاتری را در سیاست منطقه‌ای در عراق، سوریه، لبنان و همچنین در ارتباط با گروه‌های شبه نظامی شیعه در منطقه دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین