کد خبر: ۴۴۹۲۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰

سید حسن خمینی: قدرت سلطه بر نفس خویش را بالا ببریم

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) با بیان اینکه پیامبر(ص) در روایتی می فرماید:قوی ترین مردم کسی است که بر خودش مسلط است افزود: تلاش کنیم که سلطه بر نفس خویش را بالا ببریم.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان و جمعی از ورزشکاران با بیان اینکه ورزش پهلوانی و قهرمانی ریشه در ورزش همگانی دارد، اظهار کرد: ورزش یک کشور صرفا «تیم داری» نیست و به شرطی عمق و رشد پیدا می کند که ما بتوانیم ورزش را به عنوان یک فرهنگ عمومی گسترش دهیم، اما از سوی دیگر ورزش گسترش یافته در میان مردم وابسته به افتخارات قهرمانان است و این دو مقوله همدیگر را تکمیل کرده و عمق می بخشند. 

یادگار امام ادامه داد: از یکسو ورزش هایی که ریشه عمومی دارد را به راحتی می توانیم به سکوی قهرمانی برسانیم و از طرف دیگر، ورزشی که می تواند در سطح جهانی افتخار ایجاد کند ناخودآگاه در سطح کوچه و خیابان گسترش می یابد. 

وی افزود: به وزارت ورزش و دولت می گویم که برای تضمین آینده ورزش همگانی و قهرمانی، باید توجه به ورزش آموزشگاهی را وجهه همت قرار دهیم؛ هرگاه به ورزش در آموزشگاهها توجه شده، تیم های باشگاهی قوی پدید آمده است. 

سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: بر اساس فرمایش ایشان همان طور که خدا بر شما حق دارد بدن شما نیز بر شما حق دارد. اگر به بدن خود توجه نکنید ضعفی بر شما عارض می شود که باعث می شود حتی درست نیاندیشید و تدبیر امور نکنید و دوره توانمندی کار شما برای جامعه پایین می آید. 

وی همچنین با یادآوری حدیثی از امیرالمؤمنین علی (ع) گفت: اولین مشکل انسان ضعیف این است که بار دوش بقیه است و دومین مشکل او این است که توانایی های او بالفعل نمی شود؛ انسان باید بتواند بیشترین حد بازدهی برای جامعه را داشته باشد. 

یادگار امام خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) می فرماید «من دوست ندارم در دین شما خشونت ببینم»؛ یعنی اینگونه نباشد که دیگران وقتی ما را نگاه می کنند بگویند مسلمانان خشن هستند. در همین زمینه از لطیف ترین تعابیر قرآن در مورد وجود مبارک پیامبر(ص) این است که «چون خدا تو را دوست داشت با مردم نرم شدی. اگر آدم بد اخلاقی بودی مردم تو را رها می کردند.» 

وی با اشاره به اینکه در روایت دیگری از ایشان نقل شده که «خوشی کنید و گره از ابروانتان باز کنید؛ چون من نمی خواهم دین شما خشن دیده شود»، یادآور شد: ورزش نشاط و سلامت فردی و اجتماعی می آورد و بازده هر کاری را بالا می برد. لذا دولت و سایر مراکز تصمیم گیری هرچه بیشتر در اینجا سرمایه گذاری کنند نتیجه آن در همه ابعاد بالاتر می رود، از جمله اینکه صدها برابر هزینه بیماری و بزه کم می شود. 

به گزارش جماران، سید حسن خمینی در آخرین بخش سخنان خود گفت: روایت دیگری می فرماید، «قوی ترین مردم کسی است که بر خودش مسلط است». بنابراین، اگر بازیکن در آن لحظه ای که خشم تمام وجودش را بگیرد، بر سر نفس خود امیری کند «مرد» است. البته در همه بخش های زندگی تیمی، فردی، جمعی و ملی صادق باید در این راستا تلاش کنیم که سلطه بر نفس خویش را بالا ببریم. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
عقیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
درود خدا بر تو بخند که خنده ی تو واقعا درمان درد های ماست نه خنده ی کسی دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
خوب به شماها باید گفت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین