کد خبر: ۴۴۹۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

رئیس‌جمهور فرانسه از گفت‌وگوی صریح با پوتین خبر داد

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که در نخستین ملاقات چهره به چهره با ولادیمیر پوتین، با او گفت‌وگویی صریح داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه مطبوعاتی مشترکی که در کاخ ورسای در نزدیکی پاریس برگزاری شد، اعلام کرد که دو طرف درباره موارد عدم توافق خود مذاکره کرده‌اند.

ماکرون مشخصا گفت که استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه خط قرمز فرانسه است و واکنش فوری این کشور را به دنبال خواهد داشت.

رئیس‌جمهور فرانسه در عین حال تاکید کرد که مایل به همکاری با روسیه برای مقابله با تروریسم در سوریه است.

ولادیمیر پوتین هم بر اهمیت اتحاد علیه تروریسم در سوریه تاکید کرد و هشدار داد که مقابله با تروریست‌ها از طریق نابود کردن یک حکومت ممکن نخواهد بود.

وی افزود که روسیه مایل به گسترش روابط اقتصادی با فرانسه، پس از محدودیت‌های ایجاد شده در این روابط دوجانبه در سال‌های اخیر است.

در بخشی دیگر از مصاحبه مطبوعاتی برگزار شده بعد از دیدار امانوئل ماکرون و ولادیمیر پوتین، ماکرون رسانه‌های دولتی روسیه را به تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه متهم کرد.

وی در همین ارتباط، به طور مشخص دو رسانه روسی راشا تودی و اسپوتنیک را به پخش اخبار دروغ در جریان انتخابات فرانسه متهم کرد.

با وجود انتقاد ماکرون از رسانه‌های روسی در مصاحبه مطبوعاتی، ولادیمیر پوتین گفت در جریان مذاکرات دوشنبه صحبتی در این مورد با همتای فرانسوی خود نداشته است.

وی همچنین اتهام دخالت در انتخابات کشورهای دیگر را مردود دانست.

در طول انتخابات به نظر می‌رسید که پوتین از مارین لوپن، رقیب ملی گرای ماکرون حمایت می‌کند. او یک ماه پیش از انتخابات در کرملین میزبان لوپن بود.

پوتین در این کنفرانس خبری گفت: معنی این دیدار این نیست که ما به نوعی سعی در نفوذ در انتخابات داشتیم. این کار غیرممکن هم بود.

او همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگاران که در مورد ادعاهای تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات سایر کشورها سوال می کردند، گفت در این مورد چیزی برای گفتن ندارد.

ماکرون پیش از انتخابات روسیه را به دنبال کردن یک استراتژی دوگانه مرکب از ارعاب نظامی و جنگ اطلاعاتی متهم کرده بود. رئیس‌جمهور فرانسه قویا از منع فعالیت این دو رسانه روسی برای پوشش دادن انتخابات ریاست جمهوری در این کشور دفاع کرد و آنها را "ابزارهای پروپاگاندا" توصیف کرد.

بر اساس گزارش دویچه وله، نخستین دیدار امانوئل ماکرون‌ با همتای روسی‌ وی در کاخ ورسای انجام شد و برنامه این دو، شامل گفت‌وگو در باره مبارزه با تروریسم و همچنین تلاش برای حل بحران اوکراین و بررسی جنگ داخلی در سوریه بود.

رئیس‌جمهور جدید فرانسه قبل از این دیدار گفت، او خواستار گفت‌وگویی عمیق و بدون پیش‌داوری با رئیس جمهوری روسیه است تا بتوان از این راه به راه‌حلی برای بحران سوریه دست یافت.

او گفت، همبستگی در مبارزه با جریان تروریستی داعش می‌تواند به تقویت روابط میان دو کشور منجر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین