کد خبر: ۴۴۹۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵

تحقیقات وزارت دفاع آمریکا برای آپلود اطلاعات به مغز

دارپا (DARPA) یا سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی همیشه یکی از سازمان‌های مرموز زیر نظر وزارت دفاع آمریکا بوده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این سازمان از مدتها پیش در حال تحقیق برای آپلود اطلاعات به مغز انسان با اهداف مختلف از جمله آموزش مهارت‌هاست.
آفتاب‌‌نیوز :
مغز انسان به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند مقدار بسیار زیادی از اطلاعات را تحلیل و بررسی کند. اما چطور می‌شد که مانند فیلم‌های علمی-تخیلی انسان می‌توانست تنها فایل آموزش یک زبان خارجی یا مهارت‌های رزمی را به مغز بفرستد یا به اصطلاح آپلود کند. 

"نوروپلاستیسیتی"(Neuroplasticity) قابلیت عصبی مغز برای اتصال مجدد به خود برای ساخت اتصالات عصبی جدید است. این قابلیت جز مهمی از فرآیند یادگیری است. دانشمندان دارپا قصد دارند تا با بهبود این امکان مغز موجب یادگیری سریع‌تر شوند.

این پروژه در دارپا با عنوان آموزش هدفمند نوروپلاستیسیتی یا با عنوان مخفف تی‌ان‌تی پیگیری می‌شود. دانشمندان دارپا با کمک زبان‌شناسان و تحلیلگران هوش در حال تحقیق هستند تا بتوانند به روشی ایمن  فعال‌سازی سیناپس‌های پلاستیسیتی را انجام دهند. در حالت معمول با آموزش و تمرین مدتها طول می‌کشد تا مثلا یک زبان جدید توسط انسان فرا گرفته شود. اما در صورت موفقیت این طرح می‌توان اطلاعات آماده شده توسط دانشمندان را به مغز ارسال کرد. 
این مسئله رویایی به نظر می‌رسد اما بارها در فیلم‌های علمی-تخیلی مختلف به جنبه‌های منفی آن هم اشاره شده است. بدون شک این روش‌ها در صورت به نتیجه رسیدن ابتدا جنبه نظامی خواهد داشت که جهانی ترسناک را می‌تواند ترسیم کند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین