کد خبر: ۴۴۹۵۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
هیات رئیسه جدید مجلس سوگند یاد کردند

انتخاب هیات‌رئیسه جدید مجلس/لاریجانی رئیس، علی مطهری و مسعودپزشکیان نواب‌رئیس شدند+تصاویر

علی لاریجانی به عنوان تنها کاندیدای ریاست مجلس از مجموع 267 رای با کسب 204 رای نمایندگان رئیس مجلس ماند. همچنین علی مطهری و مسعود پزشکیان با رای نمایندگان برای نواب رئیسی سال دوم مجلس انتخاب شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- انتخابات هیات رئیسه مجلس امروز (چهار‌شنبه، 10 خرداد) برگزار شد که در آن از مجموع 268رای ماخوذه دکترعلی لاریجانی با 204 رای موافق لاریجانی رئیس، علی مطهری و مسعودپزشکیان نواب‌رئیس مجلس شدندبرای دومین سال پیاپی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره دهم انتخاب شد.  آرای باطله نیز 64 رای اعلام شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ علی لاریجانی سابقه ریاست در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه نهاد قانون گذاری دارد.

لاریجانی پس از اینکه نتایج آرا اعلام شد، ابراز امیدواری کرد که برای اداره کشور توفیق داشته باشد و خطاب به نمایندگان گفت: صمیمانه تشکر می‌کنم.

علی مطهری و مسعود پزشکیان نواب رئیس

همچنین علی مطهری و مسعود پزشکیان با رای نمایندگان برای نواب رئیسی سال دوم مجلس انتخاب شدند.

از مجموع ۲۵۳ رای مسعود پزشکیان ۱۷۹ و علی مطهری ۱۶۳ در جایگاه نایب رییسی مجلس باقی ماندند.

علاوه بر علی مطهری و مسعود پزشکیان، حمیدرضا حاجی‌بابایی و هادی قوامی نیز کاندیدای انتخابات نایب رییسی مجلس بودند که به ترتیب با  ۱۰۷ رای و  ۶۷ رای حائز اکثریت آرا نشدند.

انتخاب کارپردازان هیات رئیسه

همچنین آشوری، نعمتی و عباسی به عنوان کارپردازان هیات رئیسه مجلس انتخاب شدند.  محمد آشوری با 164 رای، بهروز نعمتی با  129 رای و اسدالله عباسی با 122 رای به‌عنوان کارپردازان هیات رییسه مجلس انتخاب شدند.

انتخاب دبیران هیات رئیسه

امیرآبادی، فرهنگی، قاضی‌زاده هاشمی، رنجبرزاده، کاتب و وکیلی نیز به عنوان دبیران هیات رئیسه مجلس انتخاب شدند. رنجبرزاده با 183 رای، محمدحسین فرهنگی با 182 رای، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با 179 رای، غلامرضا کاتب با 178 رای، محمدعلی وکیلی با 171 رای و امیرآبادی با 165 رای به عنوان دبیران هیات رئیسه مجلس انتخاب شدند.

یوسف‌نژاد و اولادقباد نیز که کاندیدای دبیری هیات رییسه بودند به ترتیب 152  و 141 رای نمایندگان را کسب کردند.

هیات رئیسه جدید مجلس سوگند یاد کردند

اعضای هیات رئیسه جدید مجلس در سال دوم که با تغییرات جزیی انتخاب شدند، سوگند خوردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امرز چهارشنبه مجلس، هیات رئیسه جدید مجلس برای سال دوم شامل علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، علی مطهری، بهروز نعمتی، محمد آشوری، اسدلله عباسی، اکبررنجبرزاده، محمدحسین فرهنگی، احمد امیرآبادی، وکیلی،‌ کاتب و امیرحسین قاضی زاده هاشمی سوگند یاد کردند. 

انتخاب هیات‌رئیسه جدید مجلس/لاریجانی رئیس، علی مطهری و مسعودپزشکیان نواب‌رئیس

متن سوگند اعضای هیات رئیسه دائم به شرح زیر است: "من به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به‌کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
على مهاجر
|
United States of America
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
24
مثل اينكه پايداريها بازهم شكست خوردند و اميدوارم روزى فرصت طلبان و متحجرين هرچه زودتر توسط مردم از كار بر كنار شوند و كشور در مسير درست مانند كشورهاى مهم قرار بگيرد، كشور ما مانند يك ماشين قديمى احتياج به over haul دارد كه از هر نظر تعمير و بروز گردد چونكه با اين روش موجود عدالتخواهان و توسعه طلبات كارى از پيش نخواهند برد و حيف است كه كشورى با اينهمه قدمت با جوانانى تحصيل كرده و تحولخواه نتواند خود را مدرن كند و كشورى داشته باشيم با اخلاق عطارى از فساد و رشوه و بيكارى و بتوانيم با مذاكره و گفتگو مشكلاتمان را با دنيا حل كنيم و اول از همه بفكر خويش باشيم و اگر چيزى هم باقى ماند جهت اعتلاى كشورمان استفاده گردد
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
25
این سه نفرهمگی بزرگوارندخداوندموفقشان بداردانشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
1
16
دوباره ها
دوباره ها
دوباره ها
‏...
در این میان تنها رأی آوردن فهرست امید در انتخابات شورای اسلامی تهران توانست من نوجوان را امیدوار سازد...
فردوس توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
1
9
انشاا...اسفند 98 هم اگر خدا بخواهد و ملت هم به صحنه بیاد اکثریت امید خواهد بود انشاا...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین