کد خبر: ۴۵۰۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

رئیس دفتر رهبری: انتخابات در سلامت کامل برگزار شد / دلایل تغییر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری دلایل تغییر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی را تشریح کرد و گفت: آیت الله مجتهد شبستری مشغله زیادی در تهران دارند و اخیرا کسالتی پیدا کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت ‌الاسلام‌ محمد محمدی ‌گلپایگانی در بدو ورود به تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز برای معارفه حجت الاسلام آل هاشم به تبریز آمده ایم و جا دارد به همه مردم و جوانان آذربایجان سلام گرمی داشته باشم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مجتهدشبستری چند بار، شاید ۱۰ بار از مقام معظم رهبری تقاضا کرده بودند که با توجه به کسالتی که دارند، ایشان را معاف کنند، ادامه داد: البته از ابتدا هم که آیت الله مجتهد شبستری به تبریز تشریف آمدند بعد از عزیمت آیت ‌الله مرحوم ملکوتی به قم صحبت چند ماه بیشتر نبود چون ایشان گرفتاری ‌های زیادی در تهران داشته و دارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه همین چند ماه به چند سال و بعد به ۲۲ سال طول کشید، گفت: اخیرا آیت الله مجتهد شبستری بعداز۲۲ سال خدمت در تبریز و استان از مقام معظم رهبری درخواست کردند که از این مسئولیت معاف شوند چون کسالت نیز داشتند و مقام معظم رهبری نیز با آن موافقت کردند و این تغییرات بعداز انتخابات انجام شد.

وی در خصوص امام جمعه جدید تبریز و نماینده ولی فقیه در استان گفت: حجت الاسلام آل هاشم فرزند تبریز هستند و جایگزین آیت‌الله شبستری شدند چراکه مسئولیت خطیری در ارتش داشتند و طی مدت مسؤولیت‌شان خوش درخشیدند.

حجت ‌الاسلام‌ محمدی ‌گلپایگانی با اشاره به اهمیت تبریز و آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به حساسیتی که این منطقه از کشورمان دارد تصمیم گرفته شد تا حجت السلام آل‌هاشم باتوجه به سابقه خوبشان به این سمت منصوب شوند.

حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی همچنین در شورای اداری آذربایجان شرقی گقت: شما مردم آذربایجان افتخار بزرگی دارید که مقام معظم رهبری ریشه در آذربایجان دارد و وقتی بعضاً به زبان ترکی احوال پرسی می ‌کنند مردم غوغا به پا کرده و به هیجان می ‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه عشق به رهبر در آذربایجان بی نظیر است، گفت: ایشان تعبیر «شهر قهرمان تبریز» را در هیچ جای دیگر به کار نمی ‌برند و توجه خاصی به تبریز و آذربایجان دارند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه ما با جوانانی مواجه هستیم که خواستار چفیه، انگشتر و یک یادگاری از مقام معظم رهبری هستند، ادامه داد: همین عشق و علاقه میان امت و ولایت همبستگی ایجاد کرده و نظام را سرپا نگه داشته است.

وی با بیان اینکه خاطره استقبال کم ‌نظیر مردم تبریز و آذربایجان از حضور مقام معظم رهبری در تبریز از یادم نمی رود، ادامه داد: این خاطره هنوز در ذهنم است که وقتی به برنامه های مختلف می رفتیم و مردم متوجه عبور ایشان می ‌شدند ساعت‌ ها سراپا می‌ ایستادند و اظهار علاقه به رهبری می کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به نقش بارز رهبری در انتخابات ۲۹ اردیبهشت اشاره کرد و گفت: رهبری دشمن را همواره ناامید می کنند، بدون شک پیام رهبری در آستانه این انتخابات راهگشا بود.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه مردم همواره پشتیبانی خود را از نظام اثبات کرده اند و پیروز انتخابات نیز مردم بود، افزود: انتخابات نیز در سلامت برگزار شد و چنین انتخاباتی در کشورهای همجوار بی نظیر است و حالا وقت کار و توسعه کشور است.

وی ادامه داد: نقش بی ‌نظیر مقام معظم رهبری در برگزاری باشکوه انتخابات برای دوست و دشمن و کسانی که به خون نظام تشنه هستند، زبان زد است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر ضرورت حفظ منابع ملی و بیت المال ادامه داد: صرف بیهوده و نامناسب منابع و بیت ‌المال ممنوع است و باید ایران را سالم به نسل‎ های بعدی تحویل دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین