کد خبر: ۴۵۰۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
صلح در خاورمیانه بدون مشارکت ایران امکان‌پذیر نخواهد بود

توصیه هافینگتون‌پست به ترامپ درباره صلح در خاورمیانه: سرزنش ایران خطرناک است/نمی‌توان نادیده‌اش گرفت

در دی ان ای ترامپ چیزی برای آشتی‌دادن انسان‌ها با یکدیگر وجود ندارد/ ترامپ جنگ با همگان را می‌خواند با ایران، با آلمان، اروپا، ناتو، محیط زیست، مسلمانان، فقرا، زنان، سالمندان، جانبازان، رسانه‌ها، مهاجران
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه لیبرال «هافینگتون‌پست» در گزارش تازه‌ای اشاره می‌کند که دولت امریکا بایستی نقش ایران در منطقه را بپذیرد چرا که بدون ایران امکان تحقق هیچ گونه صلحی امکان پذیر نخواهد بود.
 
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: دونالد ترامپ احتمالا مهم‌ترین خبر هفته گذشته در خاورمیانه را نادیده گرفته است. او در ریاض، اسرائیل، بروکسل و ایتالیا اظهاراتی خصمانه عیله ایران ایراد کرد. اتفاقا در همان کشور انتخاباتی برگزار شد که در آن حسن روحانی توانست بر نامزد محافظه‌کار پیروز شود و ۵۷ درصد آر را در دور اول از آن خود کند. سه چهارم از واجدین شرایط رای‌دهی در ایران در انتخابات شرکت کردند که بیست درصد بیش از میزان شرکت‌کنندگان در انتخابات امریکا است. این انتخابات پیروزی‌ای برای کسانی بود که باور دارند زمان برای گشایش درهای ایران به سوی جهان فرارسیده است. 

توصیه هافینگتون‌پست به ترامپ درباره صلح در خاورمیانه: سرزنش ایران، خطرناک است

این در حالیست که ترامپ در ادعایی ایران را متهم به مداخله در یمن می‌کند. این در حالیست که فرقه‌گرایی در ایران کمتر از دیگر نقاط خاورمیانه است و جالب آن‌که اتهامات وارده علیه ایران با اشاره به اظهارات احمدی‌نژاد است که سالهاست که از قدرت برکنار شده است. ایران در روند صلح در خاورمیانه می‌تواند نقشی کلیدی داشته باشد. آن کشور یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان اسلام است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت. این کشور ۸۰ میلیون نفری جمعیتی بیش از عربستان سعودی، کویت و امارات و قطر دارد». 

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «ایران از کشورهایی است که اولین تمدن جهان را داشته است در سال ۵۵۰ پیش از میلاد مسیح کوروش بزرگ تمدن پارسی را بنیان نهاد. اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال ایجاد روابط تازه با ایران است. توافق هسته‌ای بدون امریکا هم اجرا خواهد شد. توافق یک فرصت مغتنم است که به نظر می‌رسد ترامپ آن را دست می‌دهد. تلاش ترامپ برای کسب محبوبیت در میان اعراب با سرزنش ایران، خطرناک است و می تواند به تشدید منازعه در منطقه و افزایش تفرقه میان کشورهای مسلمان بیانجامد. ترامپ مدعی است که این یک جنگ مذهبی نیست در حالی که به عربستان سعودی برای مبارزه علیه شیعیان مشاوره ارائه می‌دهد. این یک تناقض است که سبب تشدید اختلافات مذهبی می‌شود». 

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که از دید ترامپ مبارزه‌ای میان خیر و شر در جریان است و می‌افزاید: «عربستان سعودی کشوری است که بخش کوچکی از برداشت عده‌ای خاص از اسلام آن هم از نوع وهابی آن را تشکیل می‌دهد. نظام سیاسی آن کشور سلطنتی استبدادی است و هیچ دموکراسی و انتخاباتی در آنجا وجود ندارد و حتی زنان اجازه رانندگی ندارند. اخیرا نیز یک رهبر شیعه توسط دولت عربستان سعودی اعدام شد آن هم به اتهام تحریک مردم با کسب حمایت از سوی ایران. امریکا اکنون از چنین رژیمی حمایت می‌کند. پلیس مذهبی در عربستان سعودی نسخه سخت‌گیرانه‌ای از شریعت را اجرایی می‌کند. عربتسان سعودی اکنون بدون هیچ توجیهی در حال بمباران و نابود‌کردن یمن است. آیا این رژیم عملکرد خوبی دارد؟! در مقایسه با عربستان سعودی ایران انتخابات برگزار می‌کند. زنان در ایران حق تحصیل و تدریس و کار در دانشگاه و ادارات را دارند». 

این روزنامه می‌نویسد: «نکته جالب آنجاست که ترامپ مدعی است که ایران به سوی ساخت تسلیحات هسته‌ای حرکت می‌کند این در حالیست که آن کشور تامین مالی پاکستان را برعهده دارد؛ رژیمی که محافظه‌کارتر و مذهبی‌تر و غیر‌قابل پیش‌بینی‌تر از ایران است و سلاح هسته‌ای هم در اختیار دارد». 

 این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «در دی ان ای ترامپ چیزی برای آشتی‌دادن انسان‌ها با یکدیگر وجود ندارد. خانواده ترامپ تنها به دنبال معامله و قرارداد است؛ از معامله تسلیحاتی گرفته تا املاک و مستغلات. ترامپ جنگ با همگان را می‌خواند با ایران، با آلمان، اروپا، ناتو، محیط زیست، مسلمانان، فقرا، زنان، سالمندان، جانبازان، رسانه‌ها، مهاجران».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
یعنی اینقدر وقیح شدید که رسما اعتراف می کنید!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین