کد خبر: ۴۵۰۴۴۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
دولت یازدهم بیش از 137 هزار میلیارد ریال به شهرداری تهران پرداخت

پاسخ وزارت اقتصاد به قالیباف:‌ انتخابات تمام شده است/خلاف واقع نگوئید+فهرست پول‌هایی که دولت به شهرداری پرداخت کرد

وزارت اموراقتصادی و دارایی سخنان چند روز پیش شهردار تهران درباره فقدان پرداخت های دولتی به آن نهاد را «تعجب‌برانگیز و خلاف واقع» خواند و فهرستی از پرداخت‌های انجام شده را منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
تارنمای وزارت اموراقتصادی و دارایی عصر امروز (شنبه) نوشت: در پی سخنان تعجب‌برانگیز و خلاف واقع شهردار تهران در برنامه خبری شبکه پاسخ وزارت اقتصاد به قالیباف:‌ انتخابات تمام شده است/خلاف واقع نگوئید5 سیما مبنی بر اینکه دولت یازدهم یک ریال به شهرداری تهران پرداخت نکرده است، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد با صدور بیانیه ای ضمن ابراز تاسف بابت استمرار ادعاهای خلاف واقع از سوی شهرداری تهران در سال ها بویژه ماه های گذشته تصریح کرد در کمتر از چهارسال از عمر دولت یازدهم بیش از 137 هزار میلیارد ریال پرداختی به شهرداری تهران صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است:

بررسی های مستند و مستدل ما نشان می دهد دولت یازدهم در کمتر از چهار سال پرداخت هایی به میزان بیش از 137 هزار و 745 میلیارد و 156 میلیون ریال به شهرداری تهران در سرفصل های مختلف مانند عوارض ارزش افزوده، ساخت و تکمیل خطوط مترو، یارانه بلیط حمل ونقل مترو، جرائم راهنمایی و رانندگی، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و کمک های فنی و اعتباری بابت جایگزینی وسایل نقلیه فرسوده مانند تامین و خرید 2 هزار واگن، تامین ماشین آلات و حمایت های مالی و بهبود حمل و نقل داشت.

«به نظر می رسد در سال های اخیر بویژه چند ماه گذشته تکرار ادعاهای بی‌اساس و خلاف واقع مدیریت شهرداری تهران برای افکار عمومی ملال‌آور شده است. پیش از این نیز در نامه‌نگاری‌های متعدد از شهرداری تهران درخواست شده بود اسناد خود مبنی بر طلبکاری از دولت را ارائه و شفاف‌سازی کند اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخ شفافی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم».

وزارت اموراقتصادی و دارایی تصریح کرد: اکنون انتظار می رود مدیریت شهرداری تهران با فاصله گرفتن از فضاهای انتخاباتی از طرح چندباره ادعاهای بی‌اساس مانند فقدان کمک مالی دولت به شهرداری خودداری کند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این دوره انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر دارای شرایط رای بودند که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار رای می دادند.

میان چهار نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری، «حسن روحانی» 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای یعنی 57 درصد آرا را به خود اختصاص داد.

بیست و چهارم اردیبهشت ماه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درباره تامین مالی شهرداری ها توسط دولت از طریق واریز درصدی از وصولی مالیات بر ارزش افزوده به حساب آنها و دهیاری های کشور گفت: از آغاز دولت یازدهم تا پایان سال 1395، 115 هزار میلیارد ریال در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.

«سیدکامل تقوی نژاد» یادآوری کرد: اکنون نرخ مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد است که شامل 6 درصد مالیات و سه درصد عوارض است که سه درصد عوارضی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول می شود، به حساب شهرداری‏ها و دهیاری های سراسر کشور واریز می شود تا برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها استفاده شود.

وی مجموع عوارض واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در دولت یازدهم را بیش از سه برابر دولت نهم و دهم عنوان کرد و گفت: در سال های 1387 تا پایان 1391 نزدیک به 170 هزار میلیارد ریال عوارض واریز شد؛ در حالی که در دولت یازدهم (1395-1392) این مبلغ به 430 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

تقوی نژاد افزود: از آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 1395، یک بیلیارد و 700 هزار میلیارد ریال (170 هزار میلیارد تومان) مالیات بر ارزش افزوده دریافت شد که 600 هزار میلیارد ریال آن در قالب عوارض در اختیار شهرداری‏ها و دهیاری‏های سراسر کشور قرار گرفت.

وی افزود: همچنین از 150 هزار میلیارد ریال عوارضی که از آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری تهران واریز شده، 35 هزار میلیارد ریال در دولت نهم و دهم و 115 هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم به شهرداری تهران پرداخت شد.

تقوی نژاد از واریز 130 هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‏ها و دهیاری‏های سراسر کشور در سال 1395 خبر داد که نزدیک به 40 هزار میلیارد ریال از این مبلغ به حساب شهرداری تهران واریز شد.

این مسوول تاکید کرد بدین ترتیب دولت یازدهم در اداره شهر تهران و همچنین توسعه زیرساخت های شهری، توسعه میدان ها، بزرگراه ها و راه ها، توسعه فضاهای سبز و زیباسازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و مترو و نوسازی بافت فرسوده شهر تهران، نقش مهمی داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
1
22
مگر قالیباف میتواند خلاف واقع نگوید ؟ قالیباف... ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
آفتاب جان کامت هایی که توهین و تمسخر مستقیم است را منتشر نکن،
کمی زیاده روی است،
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
14
مسئولان وزارت اقتصاد از کنار این سخنان با یک تکذیب ساده نباید بگذرند .
مگر میشود یک مقام مسئول مانند شهردار ابر شهر تهران چنین خلاف واقع سخن بگوید شهر دار میگوید حتی یک ریال دریافت نکرده در عوض دولت سخن از صدها ملیارد میزند یکنفر خلاف میگوید مردم میخواهند حقیقت را بدانند مسئله را در اطاق های دربسته خود حل شده ندانید حقیقت را روشن کنید .
علی معرف
|
France
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
13
مقصر آقای روحانی هستن که شکایت نمی کنن از این جماعت ۴ درصدی . شکایت کن آقای محترم که بفهمه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
1
8
اگر عدل و انصافی هست چرا سران فتنه انتخابات 96رامحصورنمیکنندتا اینقدر بااعصاب مردم بازی نکنند.یاحداقل انهارا سرجای خود بنشانند.
وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
1
11
اگر جز سیاه نمایی و دروغ حرف دیگری زدند باید تعجب کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
1
7
به برکت همین ماه عزیز رمضان اگر قالیباف مرد میدون بود و کاربلد شهرداری تهران در هیچ برهه ای از تاریخ اینچنین یکی از راه فروش تراکم و تغییر کاربریهای غیرکارشناسی و دیگری از سمت واریزی های دولتی اوضاع مالی روبراهی نداشته اما امان که این آقا و دوستان بیشتر دنبال کارهای نمایشی مثل اتوبان طبقاتی صدر یا پل طبیعت بودند و کمتر به معضل اساسی یعنی زیر ساخت های حمل و نقل عمومی بالاخص مترو توجه کردند والا الآن مترو تهران باید از پاریس و لندن هم گسترده تر میشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
6
صدا وسیمای دلوااپسان هم که فقط تریبون به انها میدهد تعجبی ندارد قالیباف بای بای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
1
کاندیداهای محترم از فضای انتخابات بیاین بیرون انتخابات تمام شده الان وقت کار و کوشش و خدمت به مردم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
1
0
اداره امور مالیاتی فراوان پرسنل رشوه گیر وآلوده دارد ْ که باید سمپاشی شود ! متاسفانه باعث تعطیلی خیلی از شرکتها شدند.هم به ضرر دولت کار می کنند هم ملت ْ سیستم مالیاتی نیز باید آلوده پرور نباشدْ یعنی نقش نیروی انسانی باید در تماس با مودی حداقل باشد. بنا برین سخت است دلایل امور مالیاتی را باور کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین