کد خبر: ۴۵۰۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
آزمایش اولین "هایپرلوپ" اروپا در هلند

آینده حمل‌ونقل دنیا چگونه است؟+تصاویر

مهندسین هلندی دانشگاه "تکنولوژی دلفت" (Delft) طی این هفته اولین آزمایش "هایپرلوپ" (Hyperloop) اروپا را کلید می‌زنند.
آفتاب‌‌نیوز :
مهندسان دانشگاه "تکنولوژی دلفت" واقع در کشور هلند به دنبال آزمایش اولین "هایپرلوپ" اروپا در محیط دانشکده‌شان هستند. گفته می‌شود "هایپرلوپ" آینده سیستم حمل‌ونقل دنیا است.

"هایپرلوپ" یا "ابَر چنبر" نوع جدیدی از حمل‌ونقل سریع است که توسط "ایلان ماسک" (Elon Musk) بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون "تسلا موتورز" ،‌ "پی‌پل" (PayPal) و "اسپیس ایکس" (SpaceX) در سال 2013 مطرح شده است.

در این نوع حمل‌ونقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلا حکمفرماست تا اصطکاکی در کار نباشد، قرار می‌گیرند که سرعتی بالغ بر 1220 کیلومتر بر ساعت دارند. با این سرعت می‌شود ظرف تنها ۳۵ دقیقه از لس‌آنجلس به سانفرانسیسکو رفت. هایپر لوپ با استفاده از فشار هوا  که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود، حرکت می‌کند.

آینده حمل‌ونقل دنیا چگونه است؟/آزمایش اولین

این گروه قصد دارند این سیستم را در این مرحله با سرعت‌های پایین آزمایش کنند، در حالی که نگاهشان به جابجایی بین دو شهر در سال‌های آتی است.

از زمانی که "ایلان ماسک" ایده "هایپرلوپ" را مطرح کرد، چندین شرکت استارتاپ به منظور توسعه و تحقق این ایده در آمریکا به وجود آمده است و دولت‌ها نیز بر روی امکان‌پذیری این نوع حمل‌ونقل مطالعه می‌کنند.

ضمن این که اوایل امسال شرکت "اسپیس‌ایکس" که متعلق به خود "ایلان ماسک" است نیز مسابقه‌ای برای طراحی کپسول‌های مورد نظر این پروژه برگزار کرد که گروه دانشگاه "تکنولوژی دلفت" موفق به شکست صدها مهندس از سراسر دنیا شدند و از آن موقع شرکتی اختصاصی با نام "حرکت جهانی هاردت" (Hardt Global Mobility) تاسیس کردند تا رؤیای "هایپرلوپ" را تحقق بخشند.

لوله آزمایشی که این گروه ساختند، دارای 30 متر طول و 3.2 متر قطر است. این طول کوتاه به منظور آزمایش و توسعه امنیت، نیروی محرکه، نحوه حرکت کپسول و ثبات "هایپرلوپ" در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، این وسیله اولین سری از آزمایشات "هایپرلوپ" است. به محض این که آزمایش این وسیله در سرعت کم تمام شود، این گروه به دنبال ساخت لوله‌ای برای آزمایش با سرعت بالا خواهد بود که در این صورت می‌توانند نحوه حرکت در سرعت بالا و چگونگی تغییر مسیر در پیچ‌ها را در سرعت بالا رصد کنند.

در صورت با موفقیت سپری شدن این آزمایشات، دانشگاه "تکنولوژی دلفت" برنامه دارد تا ظرف 4 سال آینده یک مسیر "هایپرلوپ" میان دو شهر بسازد.

آینده حمل‌ونقل دنیا چگونه است؟/آزمایش اولین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین