کد خبر: ۴۵۰۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵

قرارداد 8 و نیم میلیون یورویی وزارت علوم با اتحادیه اروپا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به انعقاد قرارداد 8 ونیم میلیون یورویی با اتحادیه اروپا در زمینه تحقیقاتی گفت:در دولت تدبیر و امید همکاری بسیار ارزنده ای با مرکزهای علمی دنیا آغاز شده است و این قرارداد حاکی از پیگیری جدی ارتباط بین المللی در دولت یازدهم است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد فرهادی شامگاه شنبه در آئین بهره برداری از طرح های عمرانی دانشگاه کاشان اظهار کرد: در راستای همکاری های مشترک جهانی، 9 دانشگاه ایران از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف و کاشان با 9 دانشگاه معتبر دنیا از کشورهایی چون هلند، اتریش، کره جنوبی و آمریکا کار علمی و تحقیقاتی خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: هم چنین 230 طرح تحقیقاتی مشترک با محققان خارجی در کشور در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: در سال 95 بیش از 2 هزار و 800 فناوری در مرکزهای رشد و پارک ‌های علم و فناوری کشور ایجاد شده است.

فرهادی اظهار کرد:میزان تولیدات علمی ما از 216 مورد در سال 2015 میلادی به 368 مورد در سال 2016 رسید که رشدی 70 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: در سال 2017 میلادی، 18 دانشگاه ایران در جمع 900 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این در حالیست که در سال 2012 هیچ یک از دانشگاه های کشور در رتبه بندی لایدن هلند، در زمره دانشگاه های برتر جهان قرار نگرفته بودند.

‌وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم چنین اظهار کرد: این وزارت خانه به طور جدی پیگیر و حامی شرکت های دانش بنیان است که تاکنون بیش از 3 هزار شرکت دانش بنیان ثبت شده که بیشتر آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی افزود:41 پارک علم و فناوری در کشور افتتاح شده است که 38 شرکت فعال هستند و بیش از 30 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در این پارک ها شاغل هستند.

وی با بیان این که دانشگاه کاشان رتبه اول جذب دانشجویان خارجی در کشور را دارد خاطرنشان کرد: دانشگاه کاشان در کشور جزو برترین دانشگاه های کشور قرار دارد که از 141 شاخص طبقه بندی شده، در رتبه های بالا و در تراز های اول قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح و شروع عملیات اجرایی چندین طرح عمرانی و آموزشی در دانشگاه کاشان حضور یافت.

7 هزار و 741 دانشجو در 194 رشته گرایش در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین