کد خبر: ۴۵۰۸۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

امتناع روحانیون از خواندن نماز میت برای مهاجمان لندن

رهبران جامعه مسلمان انگلیس حمله تروریستی در لاندن بریج را محکوم کرده و اعلام کردند که اقدامات این افراد برخلاف آموزه‌های اصلی اسلام است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه دیلی میل، یک هیات از واعظان در مسجد "ایست لاندن" گفتند که برای مقابله با روایت‌های نادرست از اسلام که تروریست‌ها گفته‌اند، فعالیت می‌کنند.

این اقدام درحالی صورت گرفته که 130 تن از ائمه جماعات و رهبران مذهبی با پیشینه‌های مختلف از برگزاری مراسم تدفین و نماز میت برای مهاجمان حمله تروریستی لاندن بریج امتناع کردند.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما برای این عاملان حمله تروریستی نماز میت برگزار نمی‌کنیم و از سایر ائمه جماعات و مقام‌های مذهبی هم می‌خواهیم تا چنین کاری را انجام ندهند. این امتناع از برگزاری نماز میت به این دلیل است که چنین اقدامات غیرقابل دفاعی، با آموزه‌های دینی و اسلامی در تضاد است.

محمد حبیب الرحمان، رئیس مسجد ایست لاندن و مرکز اسلامی لندن تاکید کرد تا همه از تفرقه و پیش داوری پرهیز کرده و اسلام هراسی و افراط گرایی را گزارش دهند.

وی ادامه داد: یکبار دیگر ما در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ایم و باید در مقابل کسانیکه تلاش می‌کنند تا ما را از هم جدا کنند،‌ متحد باشیم. این قتل و کشتار بی رحمانه مردم بیگناه در لندن که روز شنبه صورت گرفت، برای ایجاد تفرقه بین ما موفق نبوده است. من پیامی واضح برای آنهایی داریم که دست به اقدام تروریستی می‌زنند؛ شما ضد آموزه‌های اصلی اسلام و محمد (ص) پیامبر ما مسلمان‌ها هستید.

به گزارش ایسنا، این مقام مذهبی در ادامه گفت: انحراف، شما را به نابودی می‌کشاند و خداوند شما را به دستان آمال شیطانی می‌سپارد. ما در مقابل شما و فسادی که دارید، می‌ایستیم. هیچ عقیده‌ای در تروریسم وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
1
درود بر این روحانیون .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین