کد خبر: ۴۵۰۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

هفتمین شیرجه "کاسینی" به فضای بین زحل و حلقه‌هایش+تصاویر

فضاپیمای کاسینی در هفتمین شیرجه خود به محدوده 2400 کیلومتری مابین زحل و حلقه‌های آن موفق شد تصاویر جدیدی از حلقه‌های این سیاره بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فضاپیمای "کاسینی"(Cassini) که متعلق به "سازمان فضایی آمریکا"(ناسا) است در آخرین ماموریت خود موسوم به "پایان بزرگ"(Grand Finale) به سر می‌برد و تقریبا 30 درصد این ماموریت را نیز به پایان رسانده است.

با گذر کاسینی از نیمکره شمالی زحل، ابزارهای اندازه‌گیری مادون قرمز آن موفق شدند ساختار حلقه‌های این سیاره زیبا را با جزئیات دقیق بررسی کنند. این اطلاعات به محققان امکان شناخت بیشتر از ساختار زحل را می‌دهد.

در این شیرجه‌ رادارهای کاسینی با استفاده از بمباران امواج موفق شدند بخشی از اجرام مستحکم و سفت موجود در حلقه A و C سیاره زحل را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شیرجه کاسینی دیروز و در حدود ساعت 3 بامداد به وقت تهران با سرعت 122 هزار کیلومتر بر ساعت بر فراز ابرهای نیمکره شمالی زحل انجام شده است. اطلاعات ارسالی از این فضاپیما نشان می‌دهد که فشار جو در این ناحیه تقریبا با فشار هوا در سطح دریا برابر بوده است.

کاسینی در این شیرجه از کنار حلقه کم‌تراکم D نیز عبور کرده است و هدایت‌کنندگان در ناسا برای جلوگیری از هرگونه برخورد احتمالی، آنتن چهار متری فضاپیما را در جهت حرکت آن قرار دادند تا احتمال برخورد تا حد ممکن پایین بیاورند.

با توجه به اینکه فضای داخلی زحل و حلقه‌هایش تقریبا خالی است، ناسا اعلام کرده است استفاده از آنتن به عنوان محافظ را تنها برای دو شیرجه آتی در نظر خواهد داشت و 13 شیرجه بعد از آن بدون تغییر جهت کاسینی انجام می‌شود تا حداکثر اطلاعات مورد نیاز از زحل بوسیله این فضاپیما دریافت شده و به زمین ارسال شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین