کد خبر: ۴۵۱۰۵۴
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
آخرین اخبار از حمله تروریستی در تهران/این خبر به‌روز رسانی شده است

۱۷شهید/بیش از ۵۰ مجروح/مرگ تروریست‌ها/بازداشت یک زن/مهاجمان ایرانی بودند/واکنش‌ها/اسامی شهدا+فیلم و تصاویر

صبح امروز عناصری تروریست با ورود به مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) اقدام به تیراندازی و انجام عملیات انتحاری کردند. گفته شده است که در جریان این حوادث تاکنون چندین نفر مجروح و شهید شده‌اند. جلسه علنی مجلس پایان یافت./ یکی از تروریست‌ها در مجلس خود را منفجر کرد./ داعش رسما مسئولیت حملات امروز تهران را بر عهده گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- یک مقام آگاه از پایان عملیات تروریستی که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی رخ داد، خبر داد. این منبع آگاه به ایسنا گفت: دقایقی پیش(ساعت ۱۵:۰۰) نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند. در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی ساختمان پارلمان هستند. مهاجمان مسلح صبح امروز اقدام به تیراندازی در مجلس کردند که این تیراندازی تا دقایقی پیش (ساعت۱۵:۰۰) نیز همچنان ادامه داشت.

به گزارش آفتاب‌نیوز، صبح امروز عناصری تروریست با ورود به مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) اقدام به تیراندازی و انجام عملیات انتحاری کردند.

پایگاه‌ خبری آفتاب‌نیوز از همان ابتدای عملیات تروریستی در تهران، اخبار را لحظه‌به‌لحظه پوشش داده است که در زیر می‌خوانید.

***

خبرگزاری فارس نوشته است که فردی امروز صبح با ورود به مجلس، با نیروهای حفاظت مجلس درگیر شد و به سمت آنان تیراندازی کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ طبق آخرین اطلاعات فردی در پوشش مراجعه کننده، وارد راهروی ورودی مجلس شده و با تیراندازی به یکی از محافظین، وی را از ناحیه پا مجروح کرده و متواری شده است.

فوری/ تیراندازی در مجلس و حرم امام/8 نفر مجروح شدند/ شهادت یک نفر

همچنین خبرگزاری تسنیم در این‌باره نوشته است: فردی ناشناس با تیراندازی به یکی از نیروهای حفاظت سپاه در مجلس وی را از ناحیه مچ پا زخمی کرد.

در حاشیه جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 17 خرداد) مقننه، فردی ناشناس با تیراندازی به یکی از نیروهای حفاظت مجلس وی را از ناحیه مچ پا زخمی کرد.

نیروهای امدادی مشغول مداوای این پاسدار حفاظت مجلس هستند.

فوری/ تیراندازی در مجلس و حرم امام/8 نفر مجروح شدند/ شهادت یک نفر

گزارش شده که فرد مذکور هم اکنون نیز مشغول تیراندازی است. از هویت این فرد و علت کار وی هنوز خبری در دسترس نیست.

خبرگزاری ایسنا نیز در همین‌باره نوشته است:  بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا، این فرد مسلح با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می‌دهد که ظاهراً تاکنون سه نفر زخمی شده‌اند.

این فرد تا لحظه ارسال خبر هنوز بازداشت نشده است.

فوری/ تیراندازی در مجلس و حرم امام/8 نفر مجروح شدند/ شهادت یک نفر

خبرگزاری ایلنا نیز گزارش داده که در جریان این تیراندازی تاکنون «دو نفر» از نیروهای حفاظتی زخمی شده‌اند.

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این حادثه تیراندازی گفت که هنوز این فرد بازداشت نشده و از خروج نمایندگان از صحن مجلس جلوگیری می‌شود.

عامل تیراندازی دستگیر شد

رنجبرزاده ،عضو هیئت رئیسه مجلس: عامل تیراندازی در راهروی مجلس دستگیر شده. جزئیات در حال بررسی است.

خبرگزاری فارس نوشته است که تا این لحظه ۳نفر مجروح شده‌اند که دو تن از آنها از مراجعه کنندگان هستند. اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی است

دربهاي ورودي مجلس بسته شد  

الياس حضرتي نماينده تهران به صداوسیما گفت: ضاربان سه نفر بودند که مجهز به دو قبضه کلاشينکف و يک قبضه سلاح کمري (کلت) بودند.

در حال بروز رسانی

حادثه تیراندازی در مجلس/ محاصره تیراندازان در دفاتر نمایندگان

ایسنا نوشت: افراد مسلح حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز در حالی که تیراندازی می‌کردند، به زور وارد مجلس شدند.

این افراد مسلح که به گفته یکی از نمایندگان ۴ نفر هستند با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می‌دادند که ظاهراً سه نفر زخمی شدند.

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این حادثه تیراندازی گفت که این افراد در حال حاضر در دفاتر نمایندگان هستند و محاصره شده‌اند اما اوضاع تحت کنترل است و تا لحظات دیگر اخبار موثق تر منتشر می‌شود.

در حال حاضر از خروج نمایندگان از صحن مجلس و خروج خبرنگاران جلوگیری می شود.

درهای ورودی و خروجی مجلس بسته شده است.

شهادت یکی از ماموران حفاظت مجلس

خبرگزاری تسنیم نوشت: یکی از ماموران حفاظت مجلس در جریان این درگیری که زخمی شده بود، شهید شده است. این خبر را خبرنگار تسنیم در صحن مجلس شورای اسلامی و هیچ منبع دیگری نیز این خبر را تایید نگرده است.

خبرنگار تسنیم از داخل مجلس گزارش داده است که درهای مجلس شورای اسلامی بسته و نمایندگان مجلس اجازه خروج از صحن مجلس ندارند. وی می‌گوید که صدای تیراندازی قطع شده اما هنوز عوامل تیراندازی دستگیر نشده‌اند.

تاکنون 4 تن از نیروهای حفاظت مجلس در جریان این درگیری زخمی شده‌ بودند که یکی از ماموران به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

طبق آخرین اخبار تعداد مجروحان حادثه تیراندازی در مجلس به 8 نفر رسیده است/ یکی از محافظین به شهادت رسیده است/فارس

اعزام 17 آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مجلس و حرم امام (ره)

پس از اعلام دو حادثه تیراندازی در حرم امام و مجلس شورای اسلامی، اورژانس تهران مجموعا 17 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به این دو محل اعزام کرد.

در پی حادثه تیراندازی امروز در مجلس شورای اسلامی، اورژانس تهران برای رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی 9 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به ساختمان مجلس اعزام کرد.

براساس اعلام مرکز اورژانس، همچنین دقایقی پس از این حادثه خبر تیراندازی در حرم امام خمینی (ره) اعلام شد که در پی آن نیز تاکنون 6 دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

همچنین احتمال دارد براساس گزارش‌های دیگر از این دو حادثه، اورژانس تهران آمبولانس و یا تجهیزات دیگر را به محل حادثه اعزام کند.

تدابیر شدید امنیتی در خیابان های منتهی به مجلس

خیابان های منتهی به ساختمان مجلس شورای اسلامی در بهارستان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

پس از حادثه تیراندازی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی از عبور و مرور خودروها در خیابان منتهی به مجلس شورای اسلامی جلوگیری می شود. همچنین اجازه تردد عابران پیاده نیز در محوطه مجلس و خیابان های اطراف آن داده نمی شود.

دقایقی پیش دو آمبولانس وارد مجلس شورای اسلامی شدند و همچنین نیروهای یگان ویژه به سمت ساختمان مجلس شورای اسلامی در حرکت هستند.

یکی از ضاربان حادثه تیراندازی مجلس دستگیر شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستگیری یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جریان حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس یک نفر از چهار فرد مسلح دستگیر شدند.

وی گفت که صبح امروز چهار فرد مسلح وارد مجلس شدند که در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است.

نقوی حسینی همچنین گفت که شینده‌ها حاکی است که یکی از نیروهای حفاظت مجلس شهید شده است.

احتمال تشکیل جلسه شورای تامین استان تهران

وزیر کشور با اشاره به حوادث تیراندازی اخیر در مجلس و حرم امام اعلام کرد که شاید جلسه شورای تامین استان تهران تشکیل شود.

رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز  با اشاره به حوادث تیراندازی اخیر در مجلس و حرم امام : شاید جلسه شورای تامین استان تهران تشکیل شود.

وی درحالی که ساختمان دولت را با سرعت ترک میکرد گفت که برای پیگیری مسئله میرود.

گفتنی است فضای حاکم بر محدوده ساختمان پاستور تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است.

رنجبرزاده: نماینده‌ای مجروح نشده است/افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس با تشریح حادثه صبح امروز تیراندازی مجلس گفت که در حال حاضر افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند و سیستم‌های امنیتی و حفاظت مجلس در تلاش برای دستیگری آنها هستند.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با صداوسیما، در توضیح حادثه صبح امروز تیراندازی مجلس گفت: امروز چهار نفر از افراد ناشناس از درب شمال مجلس به صورت مسلح وارد ساختمان شده و در ابتدای ورود به مراجعه‌کنندگان و محافظات درب شمال تیراندازی کردند که تعدادی نیز مجروح شدند.

به گفته وی، تیراندازی ها به سمت اندام تحتانی بوده و بعد از آن وارد ساختمان دفاتر نمایندگان مجلس شده و آنجا نیز تعدادی از افراد را مجروح کردند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که تاکنون گزارشی از کشته شدن و به شهادت رسیدن فردی به ما نرسیده است اما تعدادی از افراد مجروح شده‌اند.

رنجبرزاده تأکید کرد که کسی از نمایندگان مجروح نشده است، همه نمایندگان در صحن هستند و صحن مجلس در وضعیت عادی به برنامه قانون‌گذاری می‌پردازد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی مجلس در تلاش برای دستگیری آنها هستند.

عوامل تیراندازی می‌خواستند به صحن مجلس بیایند راه را گم کردند  

میزان نوشت: حشمت الله فلاحت پیشه با بیان اینکه ظاهرا اوضاع در مجلس تحت کنترل درآمده است، عنوان کرد: مهاجمین می خواستند به سمت صحن بیایند اما راه را گم کردند و اشتباهی رفتند. 

*فارس نوشت: طبق شنیده‌ها، یکی از مهاجمان تیراندازی به مجلس عامل انتحاری است که در محاصره‌ی نیروهای امنیتی است

اطلاعیه مهم وزارت اطلاعات  

درصورت دیدن فعالیت ویااشخاص مشکوک به تروریست درمحلی که هستید با شماره 113وزارت اطلاعات تماس بگیرید. 

 وزیر کشور دستور تشکیل جلسه فوق العاده امنیتی در تهران داد   

 رحمانی فضلی  دستور تشکیل جلسه فوق العاده امنیتی در تهران برای رسیدگی به حادثه حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) داد./پاد

علی لاریجانی وارد صحن علنی مجلس شد

علی لاریجانی دقایقی پیش با همراهی تعدادی از نمایندگان وارد صحن مجلس شد و پس از وقفه‌ای کوتاه در جایگاه رئیس مجلس قرار گرفت.

پس از اتفاق تروریستی امروز مجلس خبرهای متفاوتی از نمایندگان به گوش می‌رسد اما مجلس همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، هرچند که نمایندگان به طور مستمر درحال تردد و تجمع در صحن مجلس هستند.

از آغاز جلسه علنی امروز مجلس مسعود پزشکیان اداره جلسه را بعهده داشت.

فارس: با هماهنگی نیروهای حفاظت مجلس و برقراری امنیت، نمایندگان مجلس در حال خروج از صحن هستند. دوتن از مهاجمان در یکی از طبقات مجلس در محاصره نیروهای انتظامی و امنیتی هستند.

تشدید تیراندازی در داخل ساختمان مجلس

تسنیم: در حالی که از ساعاتی پیش درگیری نیروهای امنیتی با مهاجمان مسلح در ساختمان مجلس شورای اسلامی ادامه دارد، از دقایقی پیش صدای تیراندازی‌ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

پیش از این صدای تیراندازی در ضلع غربی ساختمان افزایش یافته بود.

فارس: ماموران انتظامی و امنیتی از مردم خواستند در اطراف محل حادثه به هیچ‌وجه تجمع نکنند

وزارت اطلاعات:

یک تیم تروریستی دیگر که در یکی از ساختمان های اداری مجلس اقدام به تیراندازی کرده است تحت محاصره قرار دارد.

اقدامات اطلاعاتی برای سرنخ یابی و شناسایی عوامل این اقدامات تروریستی ادامه دارد.

مردم هرگونه اطلاعات و حرکت مشکوک را به ۱۱۳ گزارش دهند.

توضیحات لاریجانی درباره حادثه صبح امروز مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس ارائه کرد.

علی لاریجانی در پایان جلسه علنی گفت: امروز صبح چند تن از تروریست‌های بزدل اقدامات سبکی را انجام دادند که با آنها برخورد جدی شد و نمایندگان در این مسیر با آرامش کارشان را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع جزئی است و تروریست‌ها دنبال مسأله سازی هستند و از آنجایی که ایران یک قطب در مبارزه با تروریسم است می‌خواهند خدشه وارد کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و مشکل حل خواهد شد.

وزارت اطلاعات از مردم خواست امروز از استفاده وسایل نقلیه پرتردد مانند مترو خودداری کنند.

مهر: گلوله تفنگ کلاشینکف تروریست ها تمام شده و اکنون با سلاح کمری در حال شلیک هستند

 یکی از تروریست‌ها در مجلس خود را منفجر کرد 

 وزارت اطلاعات مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات از انفجار یکی از عوامل حادثه تروریستی امروز مجلس خبر داد. مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات  اعلم کرد: دقایقی قبل در پی تنگ کردن حلقه محاصره نیروهای حفاظتی و امنیتی در ساختمان اداری مجلس یکی از عوامل این حادثه تروریستی خود را منفجر کرد.

فارس: سرلشکر جعفری فرمانده سپاه در مجلس شورای اسلامی حاضر شد

اسامی مصدومان حادثه تروریستی مجلس و حرم امام

سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد:

۱  هادی نوری  ۳۸  طرفه
۲  اعظم موسی خانی  ۵۳  طرفه
۳  روح ا... شجاع خلیق  ۳۶  طرفه
۴  عبدالسلیم قازلی  ۳۵  طرفه
۵  جلال عینی  ۳۳  طرفه
۶  مریم رضاخانلو  ۲۶  طرفه
۷  حسین خدایی راد  ۳۵  طرفه
۸  علی جاویدیان  ۵۱  طرفه
۹  صحبت آزادی  ۳۴  طرفه
۱۰  مجهول الهویه  ۵۰  امام حسین
۱۱  فرهاد ملکی  ۴۰  امام حسین
۱۲  سید عبداله میرحسینی  ۵۲  امام حسین
۱۳  عباس نظریان   ۵۷  امام حسین
۱۴  مرتضی فلاحتی  ۵۷  امام حسین
۱۵  مریم شهریاری  ۲۶  سینا
۱۶  صابر رئیسی  ۲۳  سینا
۱۷  طهمورث سمیعی  ۳۷  سینا
۱۸  تنها شهریاری  ۶۰  سینا
۱۹  جعفر چوپان  ۴۰  سینا
۲۰  ابراهیم وثوق  ۳۱  سینا
۲۱  مرضیه افرازه  ۲۷  سینا
۲۲  ارسلان غلامی  ۲۷  سینا
۲۳  هادی اسکندرلو  ۳۵  سینا
۲۴  مهدی اطهری پور  ۳۳  سینا
۲۵  ابراهیم خلف کش  ۴۵  سینا
۲۶  مهدی یوسفی  ۳۶  سینا
۲۷  علی همتی (فوت)  ۵۰  سینا
۲۸  هانیه اکبریان (فوت)  ۳۷  معیری
۲۹  محمد بحشایی  ۳۷  هفتم تیر
۳۰  سعید زیرکی(میرکی)  ۴۲  هفتم تیر
۳۱  مهدی قدرتی  ۴۶  هفتم تیر
۳۲  حسین جعفر عراقی  ۵۱  هفتم تیر
۳۳  یوسف زارعی   ۳۲  ضیائیان

مصدومین انتقالی به بیمارستان هفت‌تیر و ضیائیان متعلق به حرم امام هستند.

توصیه‌های وزارت اطلاعات/ مردم به شایعات توجه نکنند

روابط عمومی وزارت اطلاعات خبر منتشر شده مبنی بر عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مترو به نقل از این وزارتخانه را نادرست خواند و تاکید کرد: تمام اطلاعیه ها از سایت رسمی واجا منتشر خواهد شد.

در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی به نقل از وزارت اطلاعات و با منبع ایرنا آمده است که شهروندان از وسایل نقلیه عمومی و مترو استفاده نکنند.

تاکنون چنین اطلاعیه‌ای از سوی این وزارتخانه صادر نشده و مردم به شایعات توجه نکنند.

مهر: همسر ۲ نماینده زن مجلس در چنگال افراد مسلح  احمد علیرضابیگی گفت: همسر و دختر نماینده شهرضا و همسر نماینده مبارکه در دفاتر نمایندگان در چنگال افراد مسلح قرار دارند.

فارس: داعش با انتشار فیلمی ۲۴ ثانیه‌ای از داخل یکی از اتاق‌های ساختمان مجلس، می‌گوید عملیات تروریستی‌اش در پارلمان ایران ادامه دارد.

با تلاش نیروهای امنیتی، افتخاری نماینده فومن و همسران سمیه محمودی نماینده شهرضاوفاطمه سعیدی نماینده مبارکه که در دفتر حضور داشتند، ازساختمان خارج شدند.

رئیس پارلمان اروپا با رئیس مجلس و مردم ایران ابراز همدردی کرد  

بی بی سی:‌ آنتونیو تاجانی رئیس پارلمان اروپا در واکنش به حملات امروز نوشته است: "من به نشانه همبستگی در کنار مردم و رئیس مجلس ایران ایستاده‌ام."

لاوروف، وزیر خارجه روسیه: حملات تروریستی ایران که داعش آن‌ها را بر عهده گرفته است، نشان می‌دهد که تروریست‌ها آرام نمی‌گیرند

 پایان عملیات تروریستی در مجلس / مهاجمان کشته شدند  

 دقایقی پیش نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند.  در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی  ساختمان پارلمان هستند.

نخستین توضیحات ناجا درباره دو حادثه تروریستی امروز

نیروی انتظامی جزییات دو حادثه تروریستی رخ داده در حرم حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی را تشریح و تاکید کرد که اوضاع کاملا تحت کنترل پلیس است.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در پیگیری‌های ایسنا، اعلام کرد: صبح امروز تروریست‌هایی قصد ورود به حرم حضرت امام خمینی (ره) و کلانتری حرم را داشتند که با ضرب گلوله تک تیراندازان پلیس ناکام ماندند. یکی از تروریست‌ها پس از اصابت گلوله خود را منفجر کرده که در پی این اقدام به کسی آسیب نرسید.

تروریست دیگری که اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده بود، با ضربه گلوله‌ای به سرش از پای در آمده و قبل از منفجر کردن خودش تحت کنترل قرار گرفت که از این فرد مقادیری نارنجک و مواد منفجره کشف و ضبط شد.

بنابرا اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، در این میان یکی از ماموران پلیس زخمی شد که حال عمومی وی کاملا مساعد است. در حال حاضر نیز نیروهای انتظامی در محل حضور داشته و اوضاع محدوده را کاملا در دست دارند ضمن اینکه عوامل سپاه انصار نیز که مسوولیت حراست و حفاظت از حرم امام خمینی (ره) را بر عهده دارند در محدوده مستقر می‌باشند.

نیروی انتظامی با اشاره به حوادث رخ داده در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: مأموران یگان ویژه پلیس که به نوپو مشهور بودند در محل حضور داشته و در کنار عوامل سپاه وارد عمل شدند. عوامل پلیس در این محدوده مستقر بوده و محدوده‌های منتهی به مجلس شورای اسلامی نیز کاملا تحت کنترل است.

نیروی انتظامی از شهروندان خواسته است که از تجمع و حضور در اطراف این مناطق خودداری کرده و هرگونه موارد مشکوک را به شماره تلفن 113 یا 110 اطلاع دهند.

وی همچنین از شهروندان خواست که اخبار را از منابع موثق و قابل اعتماد پیگیری کنند.

ایسنا: با اتمام عملیات ضد تروریستی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس از ساختمان پارلمان بازدید کرد.

12 نفر در حادثه تروریستی امروز تهران شهید شدند   

میزان: سرپرست اورژانس کشور به میزان خبر داد: تاکنون 12 نفر در عملیات های تروریستی تهران به شهادت رسیدند.

وزارت خارجه ترکیه حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد.

انتقال شهدا و مجروحان حادثه تروریستی مجلس به بیرون از ساختمان

از دقایقی پیش ده‌ها آمبولانس مقابل ساختمان مجلس مستقر شدند تا مجروحین و همچنین اجساد شهدای این حادثه را به خارج از ساختمان مجلس منتقل کنند. هنوز آمار دقیق شهدا و مجروحین این حادثه مشخص نیست.

42 مجروح و 12 شهید در پی حادثه تروریستی امروز

سازمان اورژانس کشور شمار شهدای حوادث تروریستی امروز را 12 تن اعلام کرد.

دکتر کولیوند سرپرست اورژانس کشور در این باره گفت:‌ طبق آخرین آمار شمار مجروحان دو حادثه تروریستی تیراندازی در مجلس و حرم مطهر به 42 تن رسید. وی شمار شهدای این حوادث تروریستی را 12 تن اعلام کرد.

امارات متحده عربی حمله تروریستی در تهران را محکوم کرد

حسام الدین آشنا:  تروریست‌ها حرم بنیان گذار نظام مردمسالاری دینی و قلب تپنده مردمسالاری دینی را هدف گرفتند. گفتمان ضد‌انتخاباتی یک تله تروریستی است وارد بازی آنها نشویم.

روایت محمود صادقی از حمله تروریستی امروز مجلس  

ما هنگامی که در صحن مجلس بودیم هیچ گونه صدایی نمی شنیدیم و از طریق پیامک و فضای مجازی متوجه این ماجرا شدیم. تا این که چند نفر از نمایندگان هنگام ورود به صحن مجلس با صحنه تیراندازی و صدای شلیک روبرو می شوند، حتی یکی از نمایندگان هنگام ورود با تروریست ها درگیر می شود و با کلت به سوی آن ها شلیک می کند. اما در اوضاع در درون صحن عادی بود و ریاست مجلس را آقای پزشکیان بر عهده داشت. به طوری که ما نماز ظهر را به امامت حجت الاسلام سالک در صحن اقامه کردیم و بعد از آن با ورود آقای لاریجانی و مدیریت تحسین برانگیز ایشان به صورت گروهی از درب بهارستان خارج شدیم.

واکنش ظریف به حادثه تروریستی تهران 

 وزیر امور خارجه ایران که امروز برای دیداری رسمی به ترکیه سفر کرده است، در آیین استقبال از وی در فرودگاه اسن بوغای ترکیه، با اظهار تاسف از حادثه تروریستی در تهران گفت: تروریسم مشکلی است که در سطح منطقه خاورمیانه و جهان با آن مواجه هستیم. به لحاظ امنیتی و اقدامات تروریستی شرایط بسیار بدی در منطقه حاکم است. این اقدام کور را محکوم می‌کنیم.

*وزیر امور خارجه ارمنستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران با ملت ایران ابراز همدردی کرد.

*وزارت امور خارجه فرانسه حملات تروریستی امروز تهران را به شدت محکوم کرد.

تسنیم: درجریان پاکسازی ساختمان،نیروهای سپاه متوجه میشوند که تروریستها در زیر برخی از اجساد شهدا، نارنجک کار گذاشته‌اند تا در صورت جابجایی منفجرشوند.

واکنش‌های جهانی به حادثه تروریستی تهران  

وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با همتای سعودی‌اش، حمله تروریستی در تهران را محکوم کرد. 

رئیس پارلمان اروپا: همبستگی خود را با رئیس مجلس ایران و مردم ایران ابراز می‌کنم. 

وزارت خارجه فرانسه: حملات تروریستی در تهران را محکوم می‌کنیم. 

وزارت خارجه ترکیه حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد. 

وزارت خارجه سوریه: حملات تروریستی در تهران را محکوم می‌کنیم و به خانواده های قربانیان تسلیت می‌گوییم. 

«کمیته‌های مقاومت فلسطین» اقدامات تروریستی داعش در تهران را محکوم کردند. 

وزارت خارجه لیتوانی در واکنش به حملات تروریستی در تهران، خطاب به ایرانیان: تسلیت صمیمانه ما را بپذیرید. 

رئیس جمهورعراق، وزارت کشور ایتالیا و وزارت خارجه پاکستان نیز حملات تروریستی در تهران را محکوم کردند. 

عمان نیز حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت. 

امارات هم اقدامات تروریستی در تهران را محکوم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه روسیه، هند و آذربایجان در تماس‌های تلفنی با ظریف اقدامات تروریستی امروز در تهران را محکوم کردند.

آمریکا، بریتانیا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان نیز حملات تروریستی تهران را محکوم کردند.

دبیر کل سازمان ملل حادثه‌ی تروریستی تهران را محکوم کرد  

گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی ضمن محکوم کردن حمله های تروریستی روز چهارشنبه در تهران که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است نسبت به خانواده های قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کرد.

پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران جمعه تشییع می‌شود  

مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران بعد از نماز جمعه خبر داد.

مجروحان حادثه تروریستی تهران در اتاق‌های جراحی

سرپرست سازمان اورژانس کشور به جزئیات جراحی مجروحان حادثه تروریستی تهران پرداخت.

به گزارش تسنیم، پیرحسین کولیوند با تشریح خدمات درمانی به مجروحان تیراندازی در مجلس و حرم امام اظهار داشت: آخرین جزئیات زخمی‌ها در بیمارستانها تا ساعت 18:15 که در مجموع 46 مصدوم هستند، به این صورت است که 40 نفر از مجروحان مرد بوده که تحت 13 جراحی قرار گرفتند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین 36 مجروح در اورژانس بستری هستند و 5 نفر دیگر نیز در بخش‌های تخصصی بستری شدند.همچنین سه مجروح نیز در ای سی یو بستری هستند و دو نفر نیز مرخص شدند.

آمار قطعی و نهایی قربانیان حادثه تروریستی امروز ۱۳ شهید و ۴۳ مجروح است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور آمار قطعی و نهایی قربانیان حادثه تروریستی امروز تهران را تا این ساعت ۴۳ مجروح و ۱۳ شهید اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری طی سخنانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه جریان تروریستی در سه سال گذشته تلاش‌های زیادی برای ایجاد ناامنی در ایران کرده‌اند، اظهار کرد: در این مدت ده‌ها تیم تروریستی را با اشراف اطلاعاتی و نظامی و تلاش نیروهای انتظامی از مرزها و داخل کشور دستگیر کرده یا منهدم کرده‌ایم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی امروز در حرم امام (ره) اظهار کرد: هدف این تیم تروریستی آن بود که وارد صحن حرم شود که خوشبختانه نیروی انتظامی حاضر در صحن حرم به آنها مشکوک می‌شود و آنان را پیش از رسیدن به شبستان و داخل حرم در محوطه بیرون آن محل به هلاکت می‌رساند که در نتیجه این عملیات تروریستی ناکام می‌ماند و می‌توان گفت از نظر فنی و تکنیکی نیروهای ما در این زمینه موفق عمل کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به حادثه تروریستی دیگری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افراد این تیم تروریستی که مجلس را هدف قرار داده بودند از مسیری که محل ارباب‌رجوع بود که در واقع ساختمانی در کنار ساختمان مجلس شورای اسلامی است و به آن نیز راه دارد انتخاب کردند و با به شهادت رساندن ماموری که در کنار در ورودی این ساختمان قرار داشت وارد محوطه می‌شوند و به محض ورود اکثر کسانی که در محل حاضر بودند که بیشترشان ارباب رجوع تشکیل می‌داده است مورد اصابت گلوله قرار می‌دهند.

ذوالفقاری ادامه داد: هدف این گروه تروریستی این بود که به صحن مجلس برسد اما نیروهای سپاه بلافاصله مسیر صحن را پوشش می‌دهند و آن را ایزوله می‌کنند که در نتیجه روال کار مجلس به صورت طبیعی ادامه می‌یابد و واکنش به موقع نیروهای نظامی مستقر در مجلس سبب می‌شود که این گروه تروریستی خود را با آسانسور به طبقه چهارم که دفتر نمایندگان است برسانند و درگیری در آنجا ادامه یابد. در نتیجه گروه تروریستی دوم هم در رسیدن به هدفشان که صحن مجلس بود ناکام می‌مانند.

وی با تاکید بر اینکه اگر عملکرد به موقع نیروهای نظامی نبود امروز باید از چیزهای دیگری درباره حادثه تروریستی مجلس سخن می‌گفتیم، اظهار کرد: ما تلاش کردیم که فضا به سمتی نرود تا تروریست‌ها با استفاده از این فضا موقعیتی را ایجاد کنند که به تعداد شهدای ما افزوده شود بنابراین کار را با خونسردی و صبر پیش بردیم و همین موضوع سبب شد پایان یافتن مقابله با این عملیات تروریستی بیشتر طول بکشد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه در حادثه تروریستی حرم امام تعدادی از افراد نیز دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: در حاشیه حادثه تروریستی حرم امام(ره) تعدادی از افراد نیز دستگیر شدند که براساس ادله بود چراکه آنان با دیدگاه‌های خودشان در محل مشغول به شعار دادن بودند که دستگیر شدند و در حال حاضر نیز وزارت اطلاعات مشغول کار کردن بر روی این پرونده به افراد دستگیر شده است که هویت آنها نیز به زودی مشخص خواهد شد.

ذوالفقاری با اشاره به راهکارهایی که از سوی شورای تامین شهر تهران، استان تهران، کشور و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برای جلوگیری از رخ دادن دوباره چنین حوادثی درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: مردم نگران موضوع امنیتی شدن فضای کشور نباشند چراکه تمرکز نیروهای ما برای یافتن اشراف اطلاعاتی بر تحرکات تروریستی در منطقه و مرزهاست و در مورد کنترل‌هایی که از لحاظ امنیتی در روزهای امنیتی ممکن است وجود داشته باشد از مردم می‌خواهیم که نگران نباشند و فکر نکنند که قرار است اتفاقی بیفتد چراکه ما به دنبال اشراف اطلاعاتی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم به شایعات توجهی نکنند، اظهار کرد: ما آماده‌باش تقریبا سراسری را در کشور انجام داده‌ایم و تمام شوراهای تامین در استان‌ها و شهرستان‌ها آماده‌باش هستند تا جلوی هرگونه اتفاقاتی از این دست گرفته شود. ما امروز وقتی سعی می‌کردیم صحنه حوادث رخداده در مجلس را کنترل کنیم از ادامه یافتن روال عادی مجلس لذت بردیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پایان با اشاره به آمار قطعی و نهایی قربانیان حادثه تروریستی امروز در تهران اظهار کرد: در این حادثه تاکنون ۴۳ مجروح و ۱۳ شهید داشته‌ایم و درباره هویت تروریست‌های این حوادث نیز اقدامات اولیه صورت گرفته و تدابیری انجام شده است که به زودی نتایجش نیز اعلام می‌شود.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی: تروریست‌های حادثه امروز تهران، ایرانی بودند 

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره هویت عاملان حوادث تروریستی امروز تهران گفت: این افراد کسانی هستند که از برخی مناطق ایران به داعشی‌ها پیوسته‌اند.

بروجردی: در حادثه تروریستی تهران یک زن، زنده دستگیر شده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که یکی از تروریست‌ها زنده دستگیر شده و در اختیار نیروهای اطلاعاتی است.

شمار مجروحان حملات تروریستی تهران افزایش یافت

سرپرست اورژانس کشور آخرین آمار شهدا و مصدومان حوادث تروریستی تهران را ۱۳ شهید و ۵۲ مصدوم اعلام کرد.

 ۸ نفر تحت نظر اورژانس، ۲۳ نفر بستری در بخش، ۶ نفر بستری در بخش‌های ویژه و ۱۵ نفر ترخیص شده‌اند.

افزایش تعداد کشته‌شدگان حمله ترویستی به 16 نفر

احمد شجاعی، رییس پزشک قانونی کشور با اعلام افزایش کشته‌شدگان حادثه تروریستی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام (ره) گفت: متاسفانه آمار کشته‌شدگان از 12 نفر به 16 نفر افزایش پیدا کرده است. از تعداد 16 کشته حادثه تروریستی دیروز صبح؛ سه نفر زن و مابقی مرد هستند.

اسامی ۱۳ شهید از ۱۶ شهید حادثه تروریستی تهران

۱.حسین جلالی راد
۲.حسین بنی اردلان
۳.صیاف علی همتی
۴.علی توده فلاح
۵.مهدیه هراتی
۶.احسان آقاجانی معمار
۷.سید مهدی تقوی
۸.مرادحسین چهارمحالی
۹.جواد تیموری
۱۰.حمید امدادی
۱۱.جعفر جعفرزاده
۱۲.علی قلی زاده
۱۳.حانیه اکبریان پیردوستی

 کار شناسایی ۳ شهید دیگر در حال انجام است

تعداد شهدای حادثه تروریستی تهران به ۱۷ نفر رسید

با شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی دیروز در تهران، تعداد شهدای این حوادث به ۱۷ نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی، با شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی روز گذشته در مجلس شورای اسلامی، جمع شهدای این دو حمله به 17 نفر رسید.

از 17 شهید ارجاعی حادثه تروریستی روز گذشته مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام به معراج شهدا، 13 شهید شناسایی شدند. 16 نفر از شهدا مرد و 1 نفر زن هستند.

این خبر به‌روزرسانی شده است.

حضور دادستان تهران در محل تیراندازی
حضور دادستان تهران در محل تیراندازی
عیادت وزیر بهداشت از مجروحان
عیادت وزیر بهداشت از مجروحان


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
3
85
با اسلحه وارد راهروی مجلس شده؟ً!؟!؟!؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
14
69
تهدیدها دارد عملی می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
7
77
واقعا خسته نباشن ...
با اسلحه وارد راهروی مجلس شده؟ً!؟!؟!؟!
چقدر جالب واقعا
هلن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
4
39
عجججججججججججججججب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
6
39
برای ارعاب و وحشت نمایندگان بوده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
5
39
واقعا خسته نباشن ...
با اسلحه وارد راهروی مجلس شده؟ً!؟!؟!؟!
چقدر جالب واقعا
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
6
80
برای ورود به مجلس از چند تا بازرسی باید رد شد ؟ انوقت کلاشینکف داشتن ؟ آفرین به ماموران بازرسی و حراست
پاسخ ها
مینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
دم در گفته می خوام برم تو گفتن اسمتو بگو تیراندازی کرده به مامور سپاه و مردم رفته بالا تو طبقه6 محاصره است 3نفر مجروح شدن کسی شهید نشده
دنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
2
30
ای وای من........ینی چی اخه؟؟؟؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
2
15
جای تأسفه واقعاً.
احتمالاً همان افراد کنجکاوی که در حداثهٔ پلاسکو ایستادند که سلفی بگیرند، حالا توی خیابانهای متصل به بهارستان ایستادند. این جمعیت برای چی اونجا هستند؟ چی رو تماشا می‌کنند؟ اگه توی جمعیت اتفاقی بیفته چقدر تلفات میدیم؟! خب پلیس مردم رو متفرق کنن لطفاً.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
4
13
بابا به زور اومدن تو از بيرون
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
5
10
بابا به زور اومدن تو از بيرون،افتادن تو راهرو بزن بكش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
71
32
سرداران حمید فرخ نزاد مهناز افشار باران کوثری ترانه علیدوستی برین برا حفاظت از کشور .... از ماست که بر ماست
ناشناس
|
France
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
2
38
7 شهید و چندین مجروح و آنوقت برخی سلفی گرفته اند با لب خندان!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
26
اگه گوشی یا دوربین داشتن نمی گذاشتن بره تو
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
4
13
چرا نظر مرا نمیذاری
فردوس توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
5
چه خوش گفت فردوسی پاکزاد ....چو ایران نباشد تن من مباد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
1
4
خدای من چقدر سلاح همراهشون بوده ادمای پست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
1
4
آن ها اسلحه داشند و توانستند بروند داخل. آخه چگونه ممکنه؟
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
1
4
اینکه داعش ب راحتی وارد ایران شده و ب راحتی با تفنگ وارد راهروی مجلس شده یعنی هیشکی حواسش ب کارش نی.
اگ ماموران اطلاعات زودتر ب هلاکت نمیرساندنشون کی پاسخ گو میشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
2
17 نفر شهید و 40 نفر مجروح
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین