کد خبر: ۴۵۱۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
روز التهاب واتحاد؛ یک صدا ایستاده­‌ایم

واکنش روزنامه‌ها به حمله تروریستی دیروز در تهران

در پی اقدام تروریستی روز گذشته در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره)،روزنامه­‌های امروز(18 خردادماه) این رویداد مهم و امنیتی را بازتاب دادند. روزنامه­‌ها در این شماره، تصویر و تیتر نخست خود را به این اقدام تروریستی اختصاص داده وعلاوه برتوصیف، از زوایای مختلفی حادثه را بررسی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
در این میان، روزنامه «جوان» و «ایران» نیز به چاپ دوم رسیدند و روزنامه تخصصی «خبر ورزشی» نیز این رویداد را منعکس کرد.

روزنامه «شرق» تیتر یک «دفاع از خانه ملت» را برگزیده  وبه حادثه تروریستی روز گذشته مجلس و حرم مطهر امام(ره) پرداخته و به واکنش مقام معظم رهبری و رییس جمهور در این باره اشاره کرده است.

این روزنامه تصویر یک خود را به عکسی ازدو نیروی امنیتی که در حال  بالا کشیدن کودکی از پنجره ساختمان مجلس هستند، اختصاص داده است.

روزنامه «وطن امروز» تیتر نخست «ماجرای نیمروز» و رو تیتر «واکنش سریع و شجاعانه نیروهای نظامی وامنیتی  حملات تروریستی به حرم امام خمینی و مجلس را به صحنه اقتدار وهمبستگی ایران اسلامی تبدیل کرد» را انتخاب کرده است.

«وطن امروز» تصویر نخست خود را به عکسی از دو نیروی امنیتی که درحال دویدن برای مهار اقدام تروریست­ها هستند، اختصاص داده است.

این روزنامه همچنین مطلب دیگری را با تیتر «ریشه کن خواهند شد» منتشر کرده و به سخنان مقام معظم رهبری درباره این اقدام تروریستی در دیدار با دانشجویان پرداخته است.

روزنامه «ایران»، امروز  به چاپ دوم رسید و  تیتر نخست «روز التهاب واتحاد» را برگزیده و به مراسم تشییع پیکر شهیدان این حادثه  که روزجمعه برگزار می­‌شود، اشاره کرده است.

همچنین این روزنامه در مطلب دیگری با مجروحان و شاهدان عینی این حادثه به گفت‌وگو پرداخته است.

«ایران» تصویر نخست خود را به نیروهای نظامی وامنیتی در محوطه مجلس اختصاص داده است.

روزنامه «قانون» تیتر نخست «گر تو سنگ خاره‌ای / من آهنم»  و روتیتر «تهران دیروز شاهد حملات تروریستی مذبوحانه داعش بود » را برگزیده و در همین راستا لوگوی خود را مشکی کرده است.

این روزنامه در مطلب دیگری با تیتر «مدافع خانه ملت»، با  کوروش کرم‌پور نماینده مجلسی که در مقابل تروریست­‌های داعش ایستاد، گفت‌وگویی انجام داده است.

این روزنامه تصویر نخست خود را به طرحی اختصاص داده که در آن دست­هایی در دست هم هستند و در پس زمینه، نقشه کشور ایران دیده می‌شود که لکه خونی در وسط آن پخش شده است.

روزنامه «آرمان امروز» تیتر یک «گستاخی داعش در تهران» را انتخاب کرده و به جزئیات حمله تروریستی در حرم امام خمینی(ره) و مجلس پرداخته است.

این روزنامه تصویر نخست خود را به چند عکس از حادثه تروریستی روز گذشته اختصاص داده که در این عکس­ها نمایی از ساختمان مجلس و نیروهای امنیتی دیده می­‌شود.  

روزنامه «شهروند» تیتر نخست «یک صدا ایستاده­‌ایم» را برگزیده و به توصیف اقدام تروریستی روز گذشته پرداخته است.

این روزنامه در مطلب دیگری به گفت‌وگو با تعدادی از مصدومان حادثه تروریستی پرداخته وهمچنین در بررسی چرایی حضور مردم در صحنه حادثه با کارشناسان گفت‌وگو  کرده است.

«شهروند» در همین راستا لوگوی خود را مشکی کرده و تصویر نخست خود را به دو نیروی امنیتی که در حال نجات یک کودک وبالا کشیدن او هستند، اختصاص داده است.

روزنامه «آفتاب یزد» تیتر یک «چهارشنبه سیاه» را انتخاب کرده و به توصیف این حادثه پرداخته است. این روزنامه در بخش دیگری به همدردی هنرمندان با بازماندگان این حادثه اشاره کرده وچند عکس از صفحه شخصی این هنرمندان چاپ کرده است.

«آفتاب یزد» نیز تصویر نخست خود را به چند عکس از حادثه تروریستی روز گذشته اختصاص داده است.

روزنامه «اعتماد» تیتر نخست «ماهمه با هم هستیم» و روتیتر «در پی دو حمله تروریستی داعش به حرم امام(ره)ومجلس، مردم ایران علیه تروریسم یکصدا شدند» را انتخاب کرده و به تحلیل اتفاق دیروز در گفتارهایی از غلامرضا ظریفیان وعلی اکبر قاضی‌زاده پرداخته است.

این روزنامه نیز تصویر نخست خود را به دو نیروی امنیتی که درحال بالا کشیدن  کودکی از پنجره ساختمان مجلس هستند، اختصاص داده است.

روزنامه «وقایع اتفاقیه» تیتر یک «مقاومت در تهران» را انتخاب کرده و به حادثه روز گذشته پرداخته است.این روزنامه همچنین تصویر نخست خود را به نیروهای امنیتی که با لباس شخصی در فاصله­ کمی از ساختمان مجلس قرارداشتند، اختصاص داده است. در همین راستا این روزنامه لوگوی خود را مشکی کرده است.

 روزنامه «جوان» تیتر نخست «انتقام می‌گیریم» را برگزیده وبه بیانیه سپاه پاسداران که اعلام کرده بود این اقدام دشمن را بی‌پاسخ نمی­‌گذارد اشاره کرده است.

این روزنامه همچنین مطلب دیگری را با تیتر«این‌ها کلک‌شان کنده خواهد شد» منتشر کرده و به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان درباره حوادث تروریستی پرداخته است.

روزنامه «جوان» تصویر نخست خود را به نیروهای نظامی وامنیتی و حضور مردم در اطراف مجلس اختصاص داده است.

روزنامه «جوان» امروز به چاپ دوم خود رسید.

روزنامه «رسالت» تیتر نخست  «این ترقه‌بازی­‌ها در اراده مردم تاثیر نخواهد گذاشت» را انتخاب کرده وبه سخنان مقام معظم رهبری درباره این اقدام تروریستی در دیدار با دانشجویان پرداخته است.

این روزنامه تصویر نخست خود را به چهار عکس اختصاص داده که در آن نیروهای امنیتی نظامی و فضای مجلس دیده می­‌شود.

روزنامه «کیهان» تیتر نخست «این ترقه‌بازی­‌ها در اراده مردم تاثیری ندارد/کلک این­ها کنده خواهد شد» را انتخاب کرده  وبه سخنان مقام معظم رهبری درباره این اقدام تروریستی در دیدار با دانشجویان پرداخته است.

روزنامه «مردم سالاری» تیتریک « تهران؛قربانی تروریسم کور» و روتیتر «بازتاب جهانی حملات تروریستی داعش به مجلس وحرم امام(ره)» را برگزیده است.

روزنامه «بهار» تیتر نخست «باهم برای ایران» و روتیتر «دست در دست هم در برابر تروریسم»  را انتخاب کرده و تصویر نخست خود را به طرحی اختصاص داده که در آن چهار دست در اطراف برج آزادی به هم گره خورده‌اند و دست آخر نیز برج آزادی را گرفته است.

روزنامه «همشهری» تیتر یک «همه ایران علیه ترور» را انتخاب کرده و به حادثه تروریستی روز گذشته پرداخته است.

این روزنامه تصویر نخست خود را به چهار مامور نظامی وامنیتی که در محوطه مجلس ایستاده‌اند، اختصاص داده است.

روزنامه «ابتکار» تیتر نخست «ماجرای نیمروز در خانه ملت» را برگزیده و گزارش ویژه­‌ای را دراین راستا تهیه کرده است.

این روزنامه تصویر نخست خود را به تلفیق دو عکس از دو نیروی امنیتی که در حال دویدن هستند و نیروهای  آتش نشانی و امنیتی که درکنارهم هستند، اختصاص داده است.

روزنامه «جام جم» هم تیتر نخست خود را به سخنان مقام معظم رهبری اختصاص داده و تیتر یک «این ترقه‌بازی­‌ها تاثیری در اراده ملت ندارد» را برگزیده است.

روزنامه «اطلاعات» تیتر یک «عملیات کور 2 تیم تروریستی در تهران» را انتخاب کرده و به شهادت 12 هموطن و46 مجروح اشاره کرده است.

این روزنامه نیز تصویر یک خود را به عکسی از دو نیروی امنیتی که درحال بالا کشیدن و نجات کودکی از پنجره ساختمان مجلس هستند، اختصاص داده است.

روزنامه «جمهوری اسلامی» تیتر یک «اقتدار نیروهای ضد تروریستی در حادثه مجلس» را انتخاب کرده و تصویر نخست خود را به چهار عکس از حادثه تروریستی روز گذشته اختصاص داده است.

روزنامه «خبر ورزشی» نیز تیتر نخست «#در_کنار_همیم» و روتیتر «هشدار فیفا بابت حمله­‌های تروریستی تهران و واکنش سریع ایران؛ نترسید، تهران امن است» را برگزیده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین