کد خبر: ۴۵۱۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

معافیت برخی قراردادهای خرید و فروش از کسر حق بیمه

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، موضوع بابک زنجانی و مدیرعامل سابق این سازمان (مرتضوی) را دو پرونده مهم مفتوح و در حال پیگیری توسط تامین اجتماعی خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سیدتقی نوربخش گفت: حدود ١٠٠٠ میلیارد تومان از املاک سازمان تأمین اجتماعی که در دولت قبل به ناحق از این سازمان گرفته شده بود را بازگرداندیم و برخی املاک را نیز در محاکم در حال پیگیری برای دریافت هستیم.

وی به بیان توضیحاتی درباره شکایت سازمان تأمین اجتماعی در دو پرونده مربوط به بابک زنجانی و مدیرعامل سابق این سازمان طی سال های اخیر پرداخت و گفت: در پرونده مربوط به شکایت از بابک زنجانی است که سازمان تأمین اجتماعی پس از وزارت نفت شاکی دوم پرونده است و با حکم قطعی دادگاه مقرر شده است که چک های سازمان تأمین اجتماعی با مبلغ ١٧ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان به این سازمان عودت داده شود ولی هنوز این حکم اجرایی نشده و در حال پیگیری آن هستیم.

دکتر نوربخش ادامه داد: پرونده دیگری که سازمان تأمین اجتماعی به عنوان شاکی در محاکم قضائی دنبال می کند و از 3.5 سال گذشته مفتوح است به مدیرعامل سابق این سازمان مربوط می شود و این سازمان به حکم بدوی صادر شده اعتراض نموده و در حال پیگیری هستیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین درباره وضعیت بیمه شدگان معدن زغال سنگ آزاد شهر گفت: مستمری بازماندگان کارگران درگذشته در این حادثه از ماه اول و بدون انجام تشریفات اداری برقرار شده است و علاوه بر آن مبلغی نیز به خانواده کارگران درگذشته پرداخت شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، نوربخش گفت: برخی تخلفات بیمه‌ای در کارگاه معدن زغال سنگ آزادشهر صورت گرفته است و در زمینه اعلام دقیق شغل کارگران این واحد و همچنین دستمزد واقعی کارگران، بررسی‌های کارشناسی ادامه دارد و هرچند میزان تخلفات به صورت دقیق مشخص نشده اما برای استیفای حقوق کارگران این واحد تمام تلاش خود را به کار می بندیم و گروهی نیز مأمور شده اند تا از تضییع حقوق کارگران این واحد جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که در این سازمان با جدیت دنبال می شود، دریافت لیست دقیق کارگران تمامی کارگاهها با دستمزد واقعی و عنوان شغلی درست و معین است، گفت: برای تحقق این برنامه در آینده نزدیک در زمان دریافت و ثبت لیست حقوق و دستمزد کارگران، پیامکی به تمامی کارگران آن واحد ارسال و عنوان شغلی و دستمزد اعلامی کارفرما برای کارگران ارسال می شود تا کارگران بتوانند حقوق قانونی خود را به درستی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ٩٥ درصد منابع سازمان تأمین اجتماعی از محل دریافت حق بیمه حاصل می شود، اظهار کرد: برخلاف آنچه برخی تصور می کنند، سود مربوط به شستا و سایر حوزه های سرمایه گذاری این سازمان تنها ٥ درصد از کل منابع را تأمین می کند. وضعیت شستا مشابه با سایر واحدهای اقتصادی کشور است و در این سال ها یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی است.

نوربخش ادامه داد: در این راستا هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین هلدینگ دارویی تأمین وارد بازار سرمایه کشور شده اند و با این کار امکان شفافیت بیشتر فعالیت های این شرکتها فراهم شده است. در آینده نزدیک نیز هلدینگ های صدر، صبا و سیمان تأمین وارد بازار سرمایه می شوند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بانک رفاه کارگران را بخش مهمی از دارایی های این سازمان دانست و اظهار کرد: بانک رفاه در تسهیل فعالیت سازمان تأمین اجتماعی نقش دارد و تسهیلاتی را نیز در اختیار واحدهای اقتصادی تابعه سازمان قرار داده است.

وی ادامه داد: سرمایه بانک رفاه کارگران از ٢٦٠٠ میلیارد تومان به ٤٠٠٠ میلیارد تومان رسیده است و تا پایان سال جاری نیز به ٨٠٠٠ میلیارد تومان افزایش می یابد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درپاسخ به سوالی درباره طرح تحول سلامت، گفت: طرح تحول سلامت یک طرح ملی است و وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت اجرای آن را بر عهده دارد و سازمان های بیمه گر نیز به عنوان تأمین کنندگان اصلی منابع مالی خدمات درمانی در اجرای این طرح مشارکت دارند.

دکتر نوربخش گفت: اجرای این طرح منجر به کاهش هزینه پرداختی از جیب مردم برای استفاده از خدمات درمانی شده است و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و گسترش ضریب پوشش بیمه درمانی از دیگر نتایج مثبت اجرای طرح تحول سلامت محسوب می شود.

وی افزود: در کنار این نتایج مثبت مسائلی از قبیل مدیریت مصارف، جلوگیری از هزینه های القایی و عدالت در تعرفه های پزشکی از نکات منفی در اجرای این طرح است و برای پایداری این طرح باید اقدامات اصولی صورت گیرد.

نوربخش ادامه داد: سازمان های بیمه گر نیز بر اساس توان مالی و بودجه می توانند در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه طرح تحول سلامت بدون تردید در دولت آینده نیز ادامه خواهد یافت، گفت: مدیریت مصارف نظام سلامت نیز بر اساس قوانین مختلف از جمله قانون پزشک خانواده و نظام ارجاع، راهنماهای بالینی و همچنین استفاده مناسب از فن آوری اطلاعات قابل انجام است و این مسائل باید مورد توجه قرار گیرد.

نوربخش با بیان اینکه تعهداتی که برای سازمان تأمین اجتماعی در دولت های قبل ایجاد شده در این دولت نیز ادامه یافته است، گفت: انجام این تعهدات در شرایطی صورت می گیرد که منابع مالی مربوطه به طور مناسب به این سازمان وارد نمی شود.

وی با بیان اینکه برخی تصمیماتی که در ادوار قبل انجام شده تبعات گسترده ای داشته است، افزود: ارزیابی ما این است که ٦٥٠ هزار نفر مستمری بگیر بدون دریافت منابع مالی لازم به سازمان تأمین اجتماعی اضافه شده است و ورود این تعداد مستمری بگیر تعادل منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی را بر هم زده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار منجر به ارتقاء توان خدمت رسانی سازمان های بیمه گر می شود، گفت: بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی کشور منجر به افزایش اشتغال و درنتیجه افزایش تعداد بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی می شود و با کاهش بیکاری قطعا تعداد دریافت کنندگان مستمری بیمه بیکاری نیز کاهش خواهد یافت و بر همین اساس سازمان تأمین اجتماعی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و رونق اقتصادی در کشور نهایت همکاری را به عمل می آورد.

دکتر نوربخش اجرای دو نوبت بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان و همچنین کاهش بازه زمانی بازرسی از دفاتر قانونی از ١٠ سال به یک سال را از جمله اقدامات عملی سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به رونق اقتصادی و تولید و اشتغال عنوان کرد.

وی ادامه داد: در همین رابطه معافیت برخی قراردادهای خرید و فروش از کسر حق بیمه و پرداخت تسهیلات به کارفرمایان برای جذب کارگران بیشتر، از دیگر اقدامات صورت گرفته سازمان تأمین اجتماعی در راستای رونق فضای کسب و کار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین