کد خبر: ۴۵۱۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
با حضور مسئولان و نمایندگان برگزار شد

مراسم وداع با شهدای ترور/ادای احترام سران قوا به پیکر شهدا/اظهارات مسئولان+فیلم و تصاویر

حسن روحانی ، علی لاریجانی، آیت‌الله آملی لاریجانی، فرماندهان نظامی و سایر مقامات کشوری و لشکری که صبح امروز برای وداع با شهدای ترور در تالار آفتاب مجلس حضور یافته بودند پس از ابراز همدردی با خانواده شهدای حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران با نثار گل به پیکر شهدای این حادثه ادای احترام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
در این مراسم که در محل تالار آفتاب مجلس برگزار شد، سران قوا، نمایندگان مجلس، معاونین رئیس‌جمهور، معاونین وزراء، کارمندان مجلس و با حضور سران قوا و نمایندگان/آغاز مراسم وداع با شهدای ترور در مجلسجمع دیگری از مقامات کشوری و لشکری حضور دارند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در این مراسم سخنرانی کرد.

این مراسم از شبکه خبر به صورت زنده پخش شد.

پیکر شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه، قرار است ظهر امروز بعد از نماز جمعه تهران تشییع شود.

رییس‌مجلس: سپاه و نیروی قدس خط قرمز ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران و نیروی قدس را خط قرمز ایران عنوان کرد.

علی لاریجانی در مراسم وداع با شهدای ترور که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به حوادث تروریستی روز چهارشنبه در حرم مطهر امام (ره) و مجلس گفت که  تمرکز تروریست ها بر محورهای اصلی مردم سالاری نظام بود.

وی افزود: امروز روز سختی برای ملت ایران است، وداع با عزیزانی که مظلومانه در اقدام تروریستی روز چهارشنبه در حرم امام (ره) و مجلس به شهادت رسیدند، به ارواح مطهر این شهدای عزیز درود می فرستیم.

وی افزود: در این روز همزمان به دو مرکز مورد توجه ملت ایران حمله تروریستی شد که نشان‌دهنده تمرکز آن‌ها بر محورهای اصلی مردم سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 رئیس مجلس ضمن قدردانی از پیام ارزشمند مقام معظم رهبری آن را مایه دلگرمی خانواده شهدا عنوان و خاطر نشان کرد: نگاهی به شهدای این واقعه نشان می‌دهد تروریست ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود یعنی حرم امام خمینی (ره) و صحن مجلس بودند و با هدف گیری کور،  مردم و نمایندگان مجلس را به شهادت رساندند.

ادای احترام سران قوا به پیکر شهدای ترور
 
سران سه قوه ،‌رئیس دفتر مقام معظم رهبری و مقامات حاضر در مراسم وداع با شهدای ترور در مجلس به پیکر این شهدا ادای احترام کردند.

به گزارش ایسنا،‌ حسن روحانی ، علی لاریجانی، آیت‌الله آملی لاریجانی، فرماندهان نظامی و سایر مقامات کشوری و لشکری که صبح امروز برای وداع با شهدای ترور در تالار آفتاب مجلس حضور یافته بودند پس از ابراز همدردی با خانواده شهدای حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران  با نثار گل به پیکر شهدای این حادثه ادای احترام کردند.

در پایان این مراسم مقامات حاضر و خانواده های شهدا پیکر شهدای ترور را به سمت بیرون ساختمان مجلس مشایعت کردند.

روحانی: اقدام تروریستی تهران در واقع انتقام از دموکراسی است

رییس جمهوری با بیان این که اقدام تروریستی تهران در واقع انتقام از دموکراسی است گفت: همواره وقتی ملت ایران پیروزی بزرگی به دست می آورد بدخواهان به دنبال این هستند که ضربه ای به مردم و کشور وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه اخیر تروریستی تهران در گفت وگوی تلویزیونی گفت: حضور مردم در یک مشارکت فوق العاده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، همه بدخواهان ما را به اعجاب واداشت و دوستان ما را در سراسر جهان خوشحال کرد.این اقدام تروریستی درواقع انتقام از دموکراسی است.

وی گفت: دموکراسی در منطقه ما چه آنهایی که حامی تروریسم هستند و در زندگی سیاسی شان دموکراسی ندیده اند و چه آنهایی که تروریست هستند، با دموکراسی تحت عنوان دموقراتی طاغوت تحت عنوان طاغوت یاد می کنند و با دموکراسی مخالفند.

روحانی افزود: چون دموکراسی اساس فکری تروریست ها را از بین می برد و نشان می دهد خشونت راه حل نیست، زور راه حل نیست، راه حل رأی مردم است، انتخابات و صندوق انتخابات به مبنای فکری خشونت طلبان و تروریست ها ضربه کاری زده است و همه حامیان آنها دنبال انتقام بودند، غافل از آنکه مردم ایران، مردمی مقاوم هستند و از این حوادث در زندگی خودشان فراوان دیده اند.مردم ایران از سال 57 و از 22 بهمن ماه تا امروز حوادث اینچنینی فراوانی دیده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روحانی افزود: مردم راه خودشان را برای دستیابی به اهداف ملی، انسجام ملی و وحدت ملی ادامه خواهند داد و بی تردید ملت ایران، ملتی موفق خواهد بود. 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین