کد خبر: ۴۵۱۶۲۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
واکنش عضو حزب اعتدال و توسعه به اظهارات جنجالی زیباکلام

چند نکته درباره گفت‌وگوی اخیر زیباکلام؛ اظهاراتتان را اصلاح کنید

در پی اظهارات اخیر صادق زیباکلام که در آن مطالبی را علیه چند عضو دولت روحانی مطرح کرده بود، یک عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه طی نامه‌ای به این اظهارات پاسخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- در پی اظهارات اخیر صادق زیباکلام؛ استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران که در آن مطالبی را علیه چند عضو کابینه از چند نکته درباره گفت‌وگوی اخیر زیباکلام؛ اظهاراتتان را اصلاح کنیدجمله محمد باقر نوبخت؛ سخنگوی دولت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه مطرح کرده بود، مسعود شفیعی، رئیس سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه و عضو شورای مرکزی این حزب طی نامه‌ای به این اظهارات پاسخ داده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ متن این نامه به این شرح است:

استاد گرامی؛ جناب آقای دکتر صادق زیباکلام

با سلام و تحیات

اخیراً اظهار نظری به نقل از جناب­عالی در گفتگو با پایگاه خبری انتخاب(به تاریخ شانزدهم خردادماه سال 1396) منتشر شده که در آن چند عضو کابینه از جمله آقای دکتر نوبخت؛ دبیرکل محترم حزب اعتدال و توسعه را مورد حمله قرار داده­اید. لازم دیدم در این باره نکاتی را یادآور شوم:

1.      شما دارای کرسی استادی در دانشگاه تهران هستید، لذا کمترین انتظار از جنابعالی این است که از اظهارات غیرمستند و غیرمنطقی بپرهیزید و جانب انصاف را در قضاوت­هایتان نگه دارید، متاسفانه در اظهارات اخیر شما کمترین نشانه­‌ای از نگرش علمی و منصفانه مشاهده نمی‌­شود و این جای تاسف بسیار دارد.

2.       در این گفت‌وگو مجموعه­ای از اعضای دولت را به عدم تحرک و عافیت­‌طلبی در انتخابات متهم کرده‌­اید؛ درحالی ­که گویا اساساً التفات نداشته‌اید در این میان آقای نوبخت دبیرکل بزرگترین و قدیمی­‌ترین حزب حامی دکتر روحانی است؛ حزبی که نه فقط در این انتخابات که از 18 سال پیش، در صف اول دفاع از اندیشه اعتدال و تبیین و ترویج این تفکر قرار داشته است و در مقاطع مهم و حساسی چون انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1384 و 1392 که کاندیداهای اختصاصی این جریان با بی­‌مهری از سوی بسیاری از مدعیان امروزی همراهی با اعتدال مواجه بوده‌­اند، یک تنه در میدان حاضر بوده و هزینه­‌های بسیار پرداخته است.

3.      در بخش دیگری از صحبت­‌های خود درباره شخصیت­‌های مورد اشاره بیان داشته‌­اید که "فکر می­‌کردند رئیسی برنده می­‌شود و نمی‌­خواستند همه تخم‌مرغ‌­ها را در سبد روحانی بگذارند"! این اظهارنظر شاید درباره کسی که هویت سیاسی و فکری مشخصی ندارد، قابل تامل باشد اما چگونه می­‌توانید یک عنصر سیاسی با یک عمر حضور آشکار در عرصه­‌های تقنینی، اجرایی و سیاست­‌ورزی را که همواره به­‌عنوان یکی از یاران وفادار هاشمی و روحانی شناخته می­شده ­است با چنین اتهامی مواجه سازید؟ به­‌راستی با چنین اظهارنظرها و قضاوت­هایی، چگونه خواهید توانست از جایگاه علمی خود به‌­عنوان یک استاد علوم سیاسی دفاع نمائید؟

4.      شاید آگاهی نداشته باشید، اما باید بدانید که آقای نوبخت، به‌­واسطه مسئولیت خطیر خود در دولت، بیشترین فشارها را از ناحیه عناصر تندرو و ضد‌گفتمان اعتدال برای فاصله گرفتن از حزب اعتدال و توسعه و دست کشیدن از آرمان سیاسی خود تحمل کرده است. جالب است در حالیکه پیش از این عضویت در حزب اعتدال و توسعه –به­‌عنوان حزبی که دفاع تمام و عیار آن از دولت در همه مقاطع برکسی پوشیده نیست- برای ایشان به­‌عنوان یک "اشکال" مطرح می­شد، تا بتوانند با دور کردن ایشان از حزب موجبات تضعیف این پایگاه قوی و اثرگذار حمایت از دولت و اعتدالگرایی را فراهم کنند، اکنون جنابعالی ایشان را به عدم دفاع از دکتر روحانی و دولت متهم می­‌کنید! گویی عده‌­ای به هر طریق برنمی‌­تابند که عناصر کارآمد با تابلوی اعتدال در دولت حضور داشته باشند و ظاهراً جنابعالی نیز در همین زمین بازی می­‌کنید.

5.      از کی تا­به‌­حال همراهی در سفرهای رئیس­‌جمهور در ایام تبلیغات انتخابات به­‌عنوان شاخص ارزیابی خدمات افراد تعیین شده ­است که با این ملاک خودساخته به آقای نوبخت تاخته­‌اید؟ از کی تابه­‌حال مبانی تحلیل و قضاوت در علم سیاست تا به این حد، ظاهری و سطحی شده‌ ­است که شما با این مبنا به اظهارنظر می­‌پردازید؟ یعنی از نظر شما وقتی­ که رئیس محترم جمهور درگیر فعالیت­های انتخاباتی هستند، همه اعضای کابینه هم باید مسؤولیت­‌های خو را رها کنند و به کارهای تبلیغاتی بپردازند؟! آیا آقای نوبخت در انجام وظایف سخنگویی خود در مقام دفاع از عملکرد دولت کوتاهی‌­ای داشته‌­اند و یا اینکه در انجام به­‌ موقع تکالیف برنامه‌­ای و بودجه­‌ای دولت طی ایام تبلیغات ریاست­‌جمهوری قصوری رخ داده­ که حال شما ایشان را به عدم همراهی با رئیس‌­جمهور متهم می­‌کنید؟ و مهم­تر اینکه آیا نقش پر رنگ حزب اعتدال و توسعه را در ایجاد شور انتخاباتی، تببین دستآوردهای دولت و تبلیغات انتخابات ریاست­‌جمهوری انکار می­‌کنید که در سایه آن، نقش و جایگاه آقای نوبخت را نادیده می‌­گیرید؟

6.      این اظهارات شما بیش از آنکه ظلم به آقای دکتر نوبخت باشد، جفایی بزرگ در حق هزاران نفر اعضا و هواداران حزب اعتدال و توسعه است که از ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری تا ایام پرتلاطم تبلیغات انتخاباتی خالصانه و عاشقانه و بی‌هیچ ادعایی برای پیروزی جناب آقای دکتر روحانی در این انتخابات تلاش کردند و مطمئناً در این میان علاوه‌بر جذابیت‌های گفتمانی، نمی‌­توان ویژگی‌ها سیاسی، شخصیت متین، محجوب و مردمی آقای نوبخت را در جذب و گرایش فراوان اقشار مختلف مردم به سوی حزب و اعتدال و توسعه و فعالیت در قالب ستادهای انتخاباتی این حزب انکار کرد.

جناب آقای زیباکلام؛ جنابعالی با اظهارات اخیرتان خشم و ناراحتی شدید هزاران عضو حزب اعتدال و توسعه را در اقصی نقاط کشور برانگیخته­‌اید. مردان و زنان و جوانانی را که با تعهد به اندیشه اعتدال که آن­را میراث آیت‌­الله هاشمی رفسنجانی می­دانند و به عشق حضور و همراهی شخصیت­‌های چون دکتر محمدباقر نوبخت، در شهرها و روستاها بی‌هیچ چشمداشتی همه مرارت­ها را به جان خریدند تا پیروزی دیگری را برای دکتر روحانی که او را ادامه دهنده راه هاشمی می­‌دانند، رقم بزنند و اکنون می­بینند که شخصیت مورد احترام و علاقه­‌شان این­چنین غیرمنصفانه توسط شما مورد هجمه قرار گرفته است!

آقای زیباکلام فارغ از برخی اظهارات احساسی و غیر‌علمی و سطحی که گاهی ابراز می­‌دارید، بسیاری شما را به ­عنوان یک شخصیت دانشگاهی و از همراهان جریان اعتدال و اصلاحات می­شناسند، اما با سخنان اخیرتان دل­های بسیاری را شکسته‌­اید و بین خود و افرادی که خواه یا ناخواه با آنان در یک جریان فکری قرار می­‌گیرید، فاصله انداخته‌اید.

پیشنهاد بنده به ­عنوان یک دانشجوی علوم سیاسی به شما این است که تا دیر نشده با اصلاح گفته‌های غیر‌قابل دفاع­تان درصدد دلجویی از دوستان دیروز برآئید و در زمین رقیب بازی نکنید.

با آرزوی توفیق برای جنابعالی

مسعود شفیعی
رئیس سازمان جوانان و دانشجویان و
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
علی
|
Thailand
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
5
به نظر میرسد منظور استاد زیبا کلام بیشتر تایید و تسریع و پیشنهاد بوده نه حمله - بهتره استادان محترم براحتی بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند - وفورا تفسیر به حمله و تبدیل به جنجال نشود
نا شتاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0
5
از حرف حق چرا ناراحت میشوید
انا مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0
4
دل هیچ کس نشکست درود بر مرد شجاع دوران سخت اقای زیبا کلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
2
4
احسنت بسيارعالي بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
2
0
چی شد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا زیباکلام ...؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0
6
چرا خشمگین میشید !
زیبا کلام نظرش رو گفته . شما هم استدلال کنید و از یارانتون دفاع کنید .
قضاوت با ملت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
3
خوبی اصلاحات نقد درون است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین