کد خبر: ۴۵۱۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸

بیماری که روح مردان را می‌خراشد

یک متخصص جراح عمومی از این اختلال و بروز آن در مراحل زندگی و راهکارهای درمانی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس حمیدی جراح عمومی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛ اظهار کرد: ژنیکوماستی یا همان بزرگ شدن سینه در مردان بیماری است که سینه پیش از حد معمول رشد می‌کند که غالبا این بیماری باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی در مردان می‌شود. 
 
وی ادامه داد: این اختلال در سه دوره زندگی مردان به علت اختلالات هورمونی اتفاق می‌افتاد که این سه دوره شامل نوزادی، نوجوانی و مردان بالای ۶۵ سال می‌شود. 
 
حمیدی تاکید کرد: علت این امر می‌تواند مربوط به افزایش وزن، بیماری هایی از قبیل نارسایی کلیه، مصرف مواد مخدر، مصرف الکل و کورتون باشد که بیماران باید توجه داشته باشند اگر مدت زمان نقاهت آنها بعد از مصرف دارو طولانی شد به صورت خود به خودی و با گذر زمان درمان می‌شود. 
 
این جراح عمومی تصریح کرد: در زمان‌های گذشته برای درمان این بیماری از جراحی استفاده می‌کردند در حالی که امروز استفاده از لیپوساکشن یا همان امواج درمانی می‌تواند این بیماری را درمان کند. 
 
وی یادآور شد: از جمله عوامل دارویی که باعث ایجاد این بیماری در مردان می‌شود مصرف داروهایی مانند استروژن‌ها، دیژیتال‌ها، کتوکنازول‌ها و سیپروترون‌ها است که افراد در هنگام مصرف این دارو‌ها باید با پزشک متخصص مشورت کنند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین