کد خبر: ۴۵۱۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
خدشه در قانون تنها لطمه به دولتها و مقامات و مدیریت مستقر نیست

واکنش‌ها به کلیدواژه "آتش به اختیار"

ایشان گفتند اگر درجایی احساس کمبود و اختلال کردید «آتش به اختیار» هستید، اما گویا همان استثناطلبان و جمعی از کسانی که نتوانسته‌اند فرایند تحولات قانونی و نظم اجتماعی را در شرایط جدید درک کنند، تأویل و تفسیرهای غریبی از این نصیحت رهبری ارائه کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
جوان در یادداشتی نوشت: کلیدواژه «آتش به اختیار» در فضای مجازی و رسانه‌ای با برداشت‌ها، تعابیر و تفسیر‌های متفاوت و حتی بعضی جاها مضحکانه و مغرضانه زیادی رو‌به‌رو شد.

نمونه اين تفاسير يادداشت محسن کديور بود كه نوشته بود: «آتش به اختيار تشويق به اعمال خودسرانه و تقابل منتقدان، با دولت و جمهوريت قلمداد شده است!»

اين در حالي است که اين کليدواژه دقيقاً معنايي برعکس چنين تفاسيري دارد، يعني کار بر مدار «آتش به اختيار» مکمل دولت است، يعني پيگيري آرمان‌ها و مطالبات به‌طور خودانگيخته و خارج از محدوده‌ها و حصارهاي ارگان‌ها و نهادهاي دولتي و رسمي و حکومتي. «آتش به اختيار» يعني اعتلا و ارتقاي انقلابي‌گري از سطح حاکميتي به قله مردمي.

تحلیل جمال شورجه

جمال شورجه، کارگردان سینما نیز گفت: رهبر معظم انقلاب با عبارت «آتش به اختیار» حجت را بر مؤمنان و انقلابی‌ها تمام کردند، هر جا که جلوی حرکت‌های انقلابی سد می‌شود نباید ساکت بود و باید آرمان‌های انقلاب را از مسئولان مطالبه کرد،

چند سال است که رهبر معظم انقلاب درباره نفوذي‌ها هشدار مي‌دهند. نفوذ به يکي از ارکان سياسي کشور نشان مي‌دهد که سخنان رهبر معظم انقلاب جدي گرفته نشد. روحيه غيرانقلابي برخي مسئولان مي‌تواند منجر به حوادث تلخ‌تري در جامعه شود. بايد جلوي اين نفوذ گرفته شود. اگر بنشينيم به هواي مذاکره هم سرمان کلاه مي‌رود و هم وقت‌مان را تلف مي‌کنيم و هم دودستگي در جامعه ايجاد مي‌شود. اگر قرار است مذاکره هم بکنيم بايد با دست پر و روحيه انقلابي به عرصه برويم نه با روحيه از پيش‌بازنده و نه با روحيه بزدلانه، برخي هنوز سرشان را زير برف برجام کرده‌اند و نمي‌بينند که چه اتفاقي افتاده است.
 
اين سينماگر اضافه کرد: «آتش به اختيار» يعني به پاره‌اي از مسئولان ديگر اميدي نيست، آتش به اختيار يعني داعش نبايد در منطقه امنيت داشته باشد، بايد از موشک‌هاي خاک خورده استفاده کرد و به گفته سردار مقتدر سپاه، سردار سلامي هزاران برابر بيشتر بر مزدوران و نفوذي‌ها خسارت وارد کرد تا جرئت آتش‌افروزي همچون واقعه تلخ 12 رمضان را نداشته باشند، امام امت حجت را بر همه‌نيروهاي انقلابي در سراسر کشور تمام کرد. 

شورجه در ادامه تأکيد کرد: «آتش به اختيار» يعني شورجه اگر مي‌بيند مسئولان سيما در خصوص سريال موسي کليم‌الله مماشات مي‌کنند و کم‌کاري نشان مي‌دهند دست روي دست نگذارد، تمام ملت بايد به فرموده مولوي امام امت چشم و گوش‌شان اطلاعاتي و عملياتي شود و همه مردم خود را سرباز هوشيار و بيدار نظام بدانند و هيچ نيروي نفوذي خود را از ديد عقاب‌گونه ملت و جوان‌هاي انقلابي در امان نداند.

جانباز دفاع مقدس: افرادی که از تعبیر"آتش به اختیار"برداشت جنگ‌طلبی کردندد، با چه کسی می خواهند بجنگند

سیدمسعود رضوی نیز در روزنامه اطلاعات با توجه به تعبیر"آتش به اختیار"مقام معظم رهبری نوشت: ایشان گفتند اگر درجایی احساس کمبود و اختلال کردید «آتش به اختیار» هستید، اما گویا همان استثناطلبان و جمعی از کسانی که نتوانسته‌اند فرایند تحولات قانونی و نظم اجتماعی را در شرایط جدید درک کنند، تأویل و تفسیرهای غریبی از این نصیحت رهبری ارائه کردند.

نویسنده به عنوان رزمنده دفاع مقدس، که در نخستین ماهها و سال‌های جنگ در جبهه بوده و بارها زخمی شدم و افتخار جانبازی دارم، هشدار می‌دهم که تحریف بیانات رهبری به قانون شکنی و جهاد علیه دولتیان و تمرّد از نظم و مدیریت و قوانین موجود فقط جفای به رهبری و تحریف محتوای این سخن والاست.

استعاره جنگی لزوماً فرمان آتش نظامی نیست. جنگ با که؟ با چه؟ رهبری بر مسئولیت تک‌تک شهروندان و دلسوزان و مشارکت برای رفع اختلالها و نقصها تأکید کرده‌اند. کسانی که فکر می‌کنند جواز بی‌قانونی و خودسری در کف دارند، بدانند که بالاترین ضمان قانون مقام ولایت فقیه است که رکن رکین قانون اساسی محسوب می‌شود.

خدشه در قانون و بی اعتباری آن تنها لطمه به دولتها و مقامات و مدیریت مستقر نیست، بلکه ارکان قدرت را بی اعتبار خواهد کرد و هیچ کس اجازه این تغافل را نخواهد داد. زیرا ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، این عظمت را با خون دلها و رنجهای بی‌شمار به چنگ آورده‌اند؛ بازیچه نیست که عده‌ای اندک‌شمار برای منزلت شخصی و منافع باند و گروهشان خرج کنند. به فرمایش رهبری: «باید برای نتیجه‌ای که مطلوب می‌دانید تلاش کنید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین