کد خبر: ۴۵۱۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

واکنش به حضور زن داعشی در عملیات مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم ارائه روایت واحد ازسوی فرماندهی حفاظت و حراست مجلس، درباره برخی مسائل همچون حضور یک زن در عملیات مجلس، تبدیل شدن بخشی از ساختمان مراجعات مردمی به موزه و مسلح شدن عمومی نمایندگان توضیحاتی ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی با اشاره به روایات ضد و نقیضی که از حادثه تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته مجلس در رسانه‌ها و توسط افراد مختلف نقل شده، اعلام کرد: متاسفانه هنوز  روایت متقنی از این حادثه وجود ندارد.

لزوم ارائه روایت واحد از عملیات داعش در مجلس ازسوی حفاظت و حراست
او گفت: باتوجه به اهمیت موضوع به نظر می‌رسد فرمانده حفاظت و رییس حراست مجلس باید هرچه زودتر روایتی واحد براساس ارزیابی‌های مستند، مدراک موجود و مشاهدات شاهدان قابل اعتماد ارائه کنند تا بساط گمانه‌زنی‌ها و شایعات برچیده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بهترین مرجع برای ارائه روایت دقیق درباره نحوه ورود تروریست‌ها به مجلس و جزییات این عملیات تروریستی را فرمانده حفاظت مجلس دانست و گفت: به هر حال فرمانده حافظت مجلس هم در این رابطه مسئولیت دارد و هم باید پاسخگو باشند و ارزیابی دقیق و مستند خود را به‌عنوان یک مقام مسئول از نحوه ورود و اقدامات تروریست‌ها در این حمله تشریح کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تقریباً تمامی نمایندگان در زمان حادثه داخل صحن بوده و امکان تایید یا تکذیب روایت‌های مختلف درباره نحوه ورود و چگونگی عملیات تروریستی داعش ندارند، خاطرنشان کرد: نمایندگان در صحن علنی و مشغول رسیدگی به دستورکار روز مجلس بوده و در صحنه عملیات حاضر نبودند و نباید به روایت‌هایی که ازسوی افراد مختلف مطرح می‌شود، توجه کنیم.

تروریست‌ها با آتش اسلحه وارد مجلس شدند
او تصریح کرد: مهم این است که تروریست‌ها با آتش اسلحه وارد مجلس شده و سعی کردند با ایجاد رعب و وحشت آرامش و امنیت مجلس و جامعه را برهم بزنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال یادآور شد: هم‌اکنون زمان کافی برای ارزیابی این حادثه تروریستی سپری شده و لازم است مسئولان مربوطه روایت قابل اتکا از آن ارائه کنند تا از ادامه گمانه‌زنی‌ها جلوگیری شود.

واکنش به تصاویر منتشر شده از حضور یک زن داعش در عملیات مجلس
او در پاسخ به سوالی درباره شایعات فراوان درخصوص حضور یک زن در میان تروریست‌ها به‌عنوان کسی که فیلم حمله داعش را برای این گروهک تروریستی از طریق گوشی تلفن همراه ضبط کرده، گفت: آن‌چنان که اطلاع داریم تنها زنی که در این عملیات با داعش همکاری داشته، یک نفر بوده که در حرم امام دستگیر شده و هیج خانمی همراه تروریست‌های مجلس نبوده است.

تنها زن حاضر در عملیات داعش در حرم امام (ره) دستگیر شد
رحیمی یادآور شد: باتوجه به سوابق عملیات تروریستی این گروهک، اساساً انتشار ویدئو از عملیات بخشی از ماموریت‌شان بوده و در حال حاضر هیچ مرجع رسمی حضور یک زن در عملیات تروریستی مجلس را تایید نکرده است و چنان‌که تاکید شد، لازم است فرماندهی حفاظت مجلس در رابطه با این عملیات تروریستی روشنگری کند.

او در واکنش به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا احتمال دارد زنی که دستانش در تصاویر ویدئوی داعش دیده می‌شود، گروگان باشد نیز گفت: این مسئله نیز بعید به نظر می‌رسد چرا که تصویربرداری و پخش فیلم بخشی از عملیات داعش در این حمله بوده و قاعدتاً خودشان فیلم گرفته‌اند.

اگر نماینده‌ای متقاضی مسلح شدن باشد، موافقت می‌شود
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره ادعای یکی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت درباره بر درخواست نمایندگان مبنی بر مسلح شدن، اعلام کرد: البته چنین درخواستی به‌صورت عمومی ازسوی نمایندگان در راستای مسلح شدن مطرح نشده اما قاعدتاً‌ اگر نماینده‌ای به‌صورت انفرادی چنین درخواستی مطرح کند، ازسوی مسئولان موافقت شده و درخواست آن نماینده تامین می‌شود.

درخواست عمومی برای مسلح شدن نمایندگان مطرح نشده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره مسلح بودن یکی از نمایندگان در روز حادثه گفت: به هر حال بعضی از نمایندگان اسلحه دارند اما موج قالب این نیست که همه نمایندگان تقاضای مسلح شدن کرده باشند.

احتمال نگهداری از بخش آسیب‌دیده ساختمان مراجعات مردمی
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم مجلس مبنی بر حفظ بخشی از ساختمان آسیب‌دیده ملاقات مردمی به‌عنوان موزه اعلام کرد: در جریان چنین تصمیمی نیستم اما با توجه به این‌که آن قسمت مربوط به مراجعات مردمی است و هم‌اکنون نیز باتوجه به گستردگی حضور متقاضیان نیاز به فضای بیشتر احساس می‌شود، باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

توجه ویژه لاریجانی در حفظ امنیت نمایندگان
او همچنین ضمن تقدیر از نحوه مدیریت رییس مجلس در روز حادثه گفت: آقای لاریجانی شخصاً مراقب بودند که نمایندگان در امنیت کامل از صحن و ساختمان مجلس خارج شوند و در سالن آفتاب هم هماهنگی‌های لازم انجام شده بود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی از تک تک نمایندگان تقاضا کرد سوار خودرو شده و مجلس را ترک کنند و اهمیتی که نسبت به حفظ امنیت صحن نشان دادند، قابل تقدیر بود.

مدیریت شجاعانه و توام با آرامش پزشکیان در صحن
او همچنین به نحوه مدیریت جلسه علنی روز چهارشنبه توسط نایب رییس نخست مجلس نیز اشاره کرد و گفت: آقای پزشکیان هم روز چهارشنبه به‌خوبی و در کمال آرامش و با شجاعت تمام جلسه را اداره کردند و نشان دادند که مجلس بدون هیچ مشکلی پیگیر وظایف خود و مطالبات مردم است.

عملکرد قابل‌قبول رسانه‌ها در پوشش حمله تروریستی مجلس
رحیمی در پایان همچنین از نحوه عملکرد رسانه‌ها در روز حادثه و روزهای پس از آن تقدیر کرد و گفت: سرعت عمل رسانه‌ها در پوشش اخبار این حمله تروریستی قابل توجه بود و این درحالی بود که رسانه‌ها همزمان با پوشش اخبار این حادثه، به‌خوبی فضای آرام حاکم بر مجلس را نیز منعکس کردند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین