کد خبر: ۴۵۲۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷/ شکست والیبال ایران مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی

تیم ملی ایران در دومین بازی از هفته دوم لیگ جهانی والیبال برابر صربستان قهرمان دوره گذشته به میدان رفت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی از هفته دوم لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال در سالن دوازده هزار نفری آزادی و در مقابل دیدگان تماشاگران خودی رو در روی تیم ملی صربستان قرار گرفت.

صربستان که قهرمان دوره پیش این بازی ها در سال ۲۰۱۶ است و همچنین چهار نایب قهرمانی لیگ جهانی را در کارنامه دارد، با هدایت نیکولا گربیچ امسال نیز تیم خوبی را راهی مسابقات کرده است. صرب‌ها تا به این جا با ۳ برد و یک باخت و کسب ۹ امتیاز در رده سوم سطح یک لیگ جهانی ایستاده اند.

تیم ملی والیبال ایران نیز با حضور ایگور کولاکوویچ سرمربی جدید خود، تا قبل از تین دیدار با دو برد و دو باخت و کسب ۵ امتیاز در جایگاه هفتم سطح یک لیگ جهانی قرار دارد.

تیم ملی ایران دیروز نخستین بازی خود در تهران را با نتیجه سه بر دو برابر بلژیک به سود تود به پایان برد.

سعید معروف، فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، امیر غفور، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، محمد جواد معنوی‌نژاد، سامان فائزی، عادل غلامی، مسعود غلامی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری تیم ملی والیبال ایران را در لیگ جهانی همراهی می کنند.

ست اول ۲۰-۲۵ صربستان

سعید معروف، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، عادل غلامی، سید محمد موسوی، امیر عفور و مهدی مرندی بازی را برای ایران آغاز کردند.

تیم قدرتمند صربستان پس از دریافت توپ از سرویس ایران اولین امتیاز بازی را از ان خود کرد.

بازی در میان تشویق پر شور هواداران ایرانی انجام می شد ولی سوت های ممتد تماشاگران در تمرکز بازیکنان باتجربه صربستان تاثیر زیادی نداشت و بازی تا امتیاز ۱۳ مساوی پیش رفت.

در ادامه تیم ملی صربستان با عملکرد بهتر در حمله و استفاده از خستگی مدافعان روی تور ایران فاصله را به سه امتیاز افزایش دادند و بازی ۱۶ بر ۱۳ شد.

شاگردان گربیچ در توپ های برگشتی کم اشتباه تر از بازیکنان ایران ظاهر شدند و در مقابل عدم تمرکز مهاجمان ایران در تبدیل کردن توپ ها باعث افزایش فاصله در ست اول شد. در حالی که سرمربی تیم ملی والیبال ایران همچنان اعتقادی به تعویض نداشت، صرب ها به خوبی از مهره های خود بهره می بردند.

 در پایان صربستان ست را ۲۵ بر ۲۰ از آن خود کرد.

ست دوم ۲۳-۲۵ صربستان

همانند ست قبل دو تیم بسیار جنگنده ظاهر شدند و در امتیازهای ابتدایی همه چیز برابر پیش می‌رفت.

با حضور سعید معروف در خط سرویس و قدرتمندتر شدن دفاع روی تور، بازیکنان ایران چند امتیاز پیاپی گرفتند و نتیجه ۸ بر ۵ به سود ایران تغییر یافت.

کم‌کم تمرکز بازیکنان صربستان به دنبال تشویق پر شور هواداران در سالن آزادی کاهش پیدا کرد و همین کافی بود تا شاگردان کولاکوویچ بتوانند در یک بازی برتر فاصله سه امتیازی را حفظ کنند و بازی ۱۳ بر ۱۰ به سود ایران در جریان بود.

صرب‌ها که کارشان در این ست به مشکل خورده بود با کمک سرویس‌های ریسکی توانستند به بازی برگردند و نتیجه را نیز ۱۶ بر ۱۵ در تایم استراحت فنی دوم به سود خود تغییر دهند.

با سرویس پرشی و هدف‌دار قائمی توپ به خوبی به پاسور صربستان نرسید و با پاس بلند او مهاجم صربستان توپ را به دستان سه مدافع ایران کوبید و دو تیم در عدد ۱۸ به تساوی رسیدند.

بازی در ست دوم بسیار حساس دنبال می‌شد. با اشتباه دریافت عقب ایران توپ برگشتی از سرویس را مهاجم آماده صربستان تبدیل به امتیاز کرد و نتیجه ۲۱ بر ۱۹ شد.

سعید معروف با یک سرویس هدف‌دار یک امتیاز را برای ایران کسب کرد و اختلاف به حداقل رسید.

با وجود سرویس قدرتمند عبادی‌پور، صرب‌ها یک امتیاز دیگر را از منطقه چهار کسب کردند و امتیازات خود را به عدد ۲۴ رساندند و ایران در عدد ۲۲ باقی ماند.

در پایان صربستان این ست را ۲۵ بر ۲۳ از ان خود کرد و در مجموع دو بر صفر پیش افتاد.

ست سوم ۲۵-۱۶ ایران

در این ست بازیکنان ایران که چیزی برای از دست دادن نداشتند با وجود خستگی از بازی پنج ست دیروز توانستند به لطف حامیت پرشور هواداران باری را بسیار خوب آغاز کنند و امید ها را به دل ها بازگرداندند.

امتیاز اول ست با سماجت بازیکنان ما در دریافت و سپس یک دفاع زیبا به دست آمد.

در ادامه توپ مهاجم پشت خط زن صربستان از منطقه یک زمین ایران به بیرون رفت و اختلاف به عدد

دو رسید. عباری پور هم با یک سرویس قدرتی از دریافت حریف امتیاز گرفت و نتیجه سه بر صفر شد.

اما شاگردان گربیچ دست بردار نبودند و با استفاده از چند اشتباه تیمی ایران کار در عد ۳ به تسا وی رساندند.

بازی در ست سوم بسیار زیبا دنبال می شد و ایران با روی آوردن به سرویس های ریسکی و همچنین حمایت مهاجمان در هنگام حمله بازی را به سود خود تغییر داد و نتیجه ۸ بر ۴ شد.

با آشفتگی ایجاد شده در نزد بازیکنان تیم‌ قهرمان سال گذشته لیگ جهانی و هم چنین حمایت تماشاگران اختلاف به یک باره دو برابر شد و تابلوی امتیازاها نتیجه ۱۲ بر ۶ به سود ایران را نشان می داد. پس از این امتیاز بلافاصله گربیچ درخواست وقت استراحت کرد. امیر غفور دلاورانه اسپک می زد و دفاع روی تور حریف را می شکست.

تشویق های بی امان تماشاگران کار را برای حریف سخت کرده بود و برخورد سرویس های بازیکنان صربستان با تور باعث شد نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران شود.

بازیکنان صربستان سرویس ها را یکی پس از دیگری خراب می کردند و ایرانی ها هم که دیگر نبض بازی را در ست سوم در دست داشتند اختلاف را بیشتر و بیشتر کردند و نتیجه ۲۲ بر ۱۴ به سود ایران شد.

ایران در پایان این ست را ۲۵ بر ۱۶ از آن خود کرد و امید های خود را برای کشاندن بازی به ست پنجم زنده نگه داشت.

ست چهارم ۲۵- ۱۶ صربستان

صرب ها که متوجه شده بودند در صورت عدم تمرکز در سالن آزادی با مشکل مواجه می شوند، ست را با قدرت آغاز کردند و در همان ابتدا نتیجه سه بر صفر به سود صربستان پیگیری شد.

تیم با تجربه صربستان که به دنبال تمام‌ کردن کار و کسب سه امتیاز بازی بود علاوه بر این که اجازه کاهش اختلاف را به بازیکنان ایران نمی دادند با عملکرد بهتر در توپ های برگشتی و استفاده از خستگی ایران، نتیجه را ۸ بر ۲ به سود خود تغییر دادند.

خستگی بازی دیروز برابر بلژیک در نوع بازی بازیکنان ایران به وضوح دیده می شد و همین کافی بود تا قهرمان سال گذشته لیگ جهانی اختلاف را بیشتر کند و نتیجه ۱۲ بر ۴ شد.

حتی تعویض های کولاکوویچ نیز تاثیری بر روند بازی نگذاشت و حریف که بسیار مسلط تر بازی می کرد در وقت استراحت فنی دوم اختلاف را دو برابر کرد و حساب کار ۱۶ بر ۸ شد.

بازیکنان ایران با وجود تشویق های کر کننده هواداران توان جبران امتیازات از دست رفته را نداشتند و همچنان بازی ۲۰ بر ۱۱ به سود صربستان پیش می رفت. همین فاصله امتیازی باعش شد تا کولاکوویچ در خواست وقت استراحت کند.

ایران ست چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به صربستان باخت و در مجموع این بازی را با نتیجه ۳ بر یک به صربستان واگذار کرد.

ست های این بازی با نتایج ۲۰ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۶ به پایان رسید.

دو تیم ایران و صربستان با احتساب بازی امروز تاکنون ۵ برابر به مصاف هم رفته اند که سهم صرب ها سه برد و سهم ایران دو پیروزی بوده است.

تیم ملی ایران هم اکنون با دو برد و سه باخت از پنج بازی، پنج امتیازی باقی ماند و تیم ملی صربستان نیز با چهار پیروزی و یک باخت و کسب دوازده امتیاز هم چنان از شانس های اصلی صعود به دور بعد است.

تیم ملی والیبال ایران در بازی آخر خود در تهران فردا(یک شنبه) به مصاف آرژانتین و شاگردان خولیو ولاسکو می رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین