کد خبر: ۴۵۲۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

حاشیه‌های اولین جلسه علنی مجلس پس از حادثه تروریستی

اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از حادثه تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته در پارلمان، صبح امروز (یکشنبه) در حالی برگزار شد که از ساعات اولیه تدابیر امنیت بیشتری اطراف ساختمان پارلمان به چشم می‌خورد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، تعدادی از نیروهای انتظامی از ساعات اولیه صبح امروز در اطراف ساختمان مجلس مستقر شدند و در ورود کارمندان و خبرنگاران نیز سخت‌گیری بیشتری اعمال می‌شد. همچنین یگان حفاظت مجلس با نصب اطلاعیه‌ای به دلیل اعمال این سختگیری‌ها از مراجعین عذرخواهی کرده بود.

در ورودی و راهروهای مجلس نیز تصاویری از شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه مجلس به چشم می‌خورد و کارمندان و نمایندگان به یادمان شهدای ترور ادای احترام کردند. همچنین دفتر یادبود شهدای ترور نیز در محل یادمان شهدا پیش‌بینی شده بود که نمایندگان و کارمندان یادداشت‌هایی را در این خصوص در این دفتر می‌نوشتند. در جایگاه خبرنگاران پارلمانی نیز تصاویری از شهدای حادثه تروریستی نصب شده بود. خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز دسته گلی را به احترام شهدای این حادثه تقدیم مجلس کرده بود.

از ساعات آغازین صبح امروز (یکشنبه)‌ راهروهای مجلس شاهد گعده‌های کارمندان و نیروهای حفاظتی و امنیتی بود که مشاهدات خود از وقایع روز چهارشنبه را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشتند.

دو ساعت آغازین جلسه امروز مجلس با حضور وزرای اطلاعات کشور و جانشین فرمانده سپاه و به صورت غیرعلنی برگزار شد تا مقامات امنیتی گزارشی را از چگونگی حادثه تروریستی روز چهارشنبه به نمایندگان ارائه کنند و نسبت به برقراری امنیت در کشور اطمینان خاطر بدهند.

جلسه علنی مجلس نیز حدود ساعت یازده و نیم به ریاست علی لاریجانی برگزار شد. رئیس و اعضای هیأت رئیسه و همچنین برخی نمایندگان مجلس به احترام شهدای حادثه تروریستی اخیر سیاهپوش بودند.

رئیس مجلس ضمن ارائه توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی نطق پیش از دستور خود را نیز به حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران و لزوم وحدت و همگرایی بین مسئولان و ملت اختصاص داد.

علی لاریجانی همچنین دقایقی ریاست جلسه علنی مجلس را به مسعود پزشکیان سپرد و با حضور در سالن مراجعین مردم و ساختمان دفاتر نمایندگان از بخش‌های آسیب‌دیده در اثر حمله تروریستی بازدید کرد و موزه یادمان شهدای ترور را نیز افتتاح کرد.

جلسه علنی صبح امروز مجلس پس از نطق میان دستور پنج نماینده و لایحه دوفوریتی تفکیک سه وزارتخانه در حالی به پایان رسید که نمایندگان و خبرنگاران درباره حادثه تروریستی چهارشنبه مجلس در راهروهای مجلس به گفت‌وگو می‌پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین