کد خبر: ۴۵۲۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶

نادال با قاطعیت فاتح Decima شد

تنیسور اسپانیایی با قاطعیت مرد شماره سه جهان را شکست داد و برای دهمین بار قهرمان رولان گاروس شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دیدار نهایی تنیس رولان گاروس عصر یکشنبه بین رافائل نادال و استن واورینکا برگزار شد. تنیسور اسپانیایی با نتیجه سه بر صفر حریف سوییسی خود را شکست داد تا برای دهمین بار فاتح تنیس اپن فرانسه شود.

نخستین امتیاز بازی به نادال رسید، تنیسور اسپانیایی گیم اول را به راحتی به خود اختصاص داد اما در گیم دوم واورینکا پیروز شد. تنیسور سوییسی توانست در گیم بعد از مرد شماره چهار جهان پیش بیفتد ولی در نهایت آن را واگذار کرد. در ادامه رقابت دو تنیسور نزدیک دنبال شد و بارها در امتیاز ۴۰ دو ورزشکار به تساوی رسیدند. در نهایت مرد شماره سه جهان بازی را دو بر دو کرد. نادال دو گیم بعدی را به خود اختصاص داد و چهار بر دو پیش افتاد. تنیسور اسپانیایی به برتری خود ادامه داد و بازی را پنج بر دو کرد. او  هنگام در اختیار داشتن سرو با قدرت عمل کرد و یکی از دلایل برتری‌اش در ست نخست بود. مرد شماره چهار جهان در نهایت این ست را با نتیجه ۶ بر دو با پیروزی به پایان رساند.

نادال ست دوم را نیز با پیروزی شروع کرد و گیم دوم را با قاطعیت به خود اختصاص داد. او کاملا برتر از حریف سوییسی‌اش بود. مرد شماره چهار جهان سه بر صفر از واورینکا پیش افتاد. بالاخره واورینکا یک گیم در این ست برنده شد. او در گیم پنجم نیز رقابت نزدیکی داشت اما باز هم نادال که توپ را در اختیار داشت اجازه پیروزی به حریفش را نداد. در گیم ششم نادال به نحو زیبایی امتیاز ۳۰ را به دست آورد که حتی واورینکا او را تشویق کرد. با این حال او این گیم را واگذار کرد و بازی چهار بر دو شد. مرد شماره چهار جهان در ادامه بازی را پنج بر دو کرد. واورینکا گیم بعد را به خود اختصاص داد. او در گیم نهم به قدری عصبانی شد که راکت خود را شکست و در نهایت در این ست با نتیجه ۶ بر سه مغلوب شد.

به گزارش ایسنا، نادال ست سوم را نیز با برد آغاز کرد. به نظر می رسید که واورینکا این شکست را قبول کرده است. مرد شماره چهار جهان دو بر صفر پیش افتاد اما حریف سوییسی‌اش گیم سوم را به خود اختصاص  داد. دو تنیسور در این گیم لحظات زیبایی را رقم زدند. در ادامه در حالی که واورینکا ۳۰ بر صفر پیش بود از حریف خود شکست خورد. در گیم پنجم رقابت دو تنیسور نزدیک بود و در نهایت این گیم زیبا با پیروزی نادال به پایان رسید. او چهار بر یک پیش افتاد. تنیسور اسپانیایی دو گیم بعدی را نیز به خود اختصاص داد تا با قاطعیت پیروز این دیدار شود. او در حالی قهرمان این بازی‌ها شد که حتی یک ست را به حریفانش واگذار نکرد. نادال فاتح دومین گرند اسلم سال شد. او در نخستین گرند اسلم در استرالیا به فینال رسید اما مغلوب راجر فدرر شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین