کد خبر: ۴۵۲۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
سخنگوی وزارت بهداشت:

طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم ارتقا می یابد

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گزینه های مطرح شده درباره وزیر بهداشت دولت دوازدهم فقط گمانه زنی است. با هیچ کس صحبت نشده و افکارعمومی خواهان ماندن دکتر هاشمی است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری وزارت بهداشت، افزود: در مورد نامزد تصدی وزارت بهداشت در دولت آینده شخص رئیس جمهوری البته با مشورتهایی که دارد، تصمیم می گیرد اما هر فردی که وزیر بهداشت شود حتما طرح تحول سلامت را ادامه می دهد و حتما این طرح با رفع اشکالات در دولت دوازدهم ارتقا می یابد.

**کمبود دارو
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره کمبودهای دارویی به علت بدهی بیمه ها گفت: در طول چهار سال گذشته با مدیریت سازمان غذا و دارو تعداد اقلام دارویی که دچار کمبود بوده حدود 30 قلم بوده که بسیار کمتر از گذشته است. اکنون هم همین وضعیت را داریم و اگر رسانه ها گزارشی از کمبود دارویی دارند اعلام کنند تا رسیدگی شود.
وی ادامه داد: البته گاهی ممکن است به خاطر برخی مشکلات یک یا چند داروی خارجی با کمبود مواجه شود یا در برخی اقلام تولید داخل که فقط یک تولید کننده دارد به علت مشکل در خط تولید با کمبود موقتی مواجه شویم ولی اخیرا مشکل خاصی در تامین دارو در کشور نداشته ایم.
وی گفت: البته بدهی بیمه پرداختهای پرسنلی را به تاخیر انداخته است اما همکاران وزارت بهداشت با پایمردی کوچکترین حدی از ارائه خدمات را کم نکردند.
حریرچی گفت: از بیمارستان ها نیز خواسته ایم اگر کمبودی دارند محرمانه به وزارت بهداشت اعلام کنند تا رسیدگی شود و در بین مردم نگرانی ایجاد نشود.

** رسیدگی به اعتراض های آزمون دستیاری
قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره روند رسیدگی به اعتراض های آزمون دستیاری بعد از دستور وزیر بهداشت توضیح داد: اعتراض های دریافت شده مورد رسیدگی قرار گرفته است و اقدامات لازم برای پاسخگویی به معترضان انجام شده است. آزمون دستیاری نیز با ضریب ایمنی بسیار بالا برگزار شده است.
وی گفت: در هر آزمونی عده ای که قبول نمی شوند به خصوص در چنین آزمون هایی که نسبت قبولی یک به هشت است، نمی شود هر فرد یا افرادی که قبول نمی شود به صرف اینکه شاگرد ممتاز هم بوده اند، بیایند و بدون مدرک و سند بحث تقلب و یا فروش سولات را مطرح کنند و متاسفانه برخی خبرگزاری ها هم بدون اینکه موضوع را بررسی کنند و سند و مدرکی داشته باشند به این شائبه ها دامن می زنند که از آنان گله داریم.
وی افزود: اینکه چند نفری بیایند و بدون هیج مدرکی پلاکارد به دست بگیرند که فروش سوالات آزمون دستیاری بازی با جان مردم است و بعد هم یک خبرگزاری آن را پوشش بدهد، قابل قبول نیست.
حریرچی ادامه داد: سوالات و روند برگزاری آزمون ها از جمله آزمون دستیاری چک و کنترل های متعدد دارد و تصور فروش سوالات هم محال است، با این حال وزارت بهداشت از اینکه افراد معترض اعتراض های خود را به وزارت بهداشت ارائه کنند استقبال می کند و حتما اعتراض ها را بررسی خواهد کرد و کمیته بررسی شکایات نیز کارش را به درستی انجام می دهد.

**درمان کودک نجات یافته از حادثه تروریستی
وی در پاسخ به پرسشی درباره روند رسیدگی به درمان عماد کودک نجات یافته از حادثه تروریستی گفت: در این مورد با دستور وزیر بهداشت، درمان این کودک پیگیری شده است و بخشی از هزینه های درمان این کودک رایگان شده است، البته برخی بیماری های صعب العلاج هستند که هزینه های چند صد میلیونی دارند که از عهده وزارت بهداشت و بیمه ها به تنهایی بر نمی آیند و نیازمند کمک خیرین است که در مورد عماد نیز خوشبختانه خیرین به کمک آمده اند.
حریرچی گفت: نمونه گیری برای اینکه مشخص شود آیا عماد از طریق پیوند قابل درمان هست یا نه انجام شده و مراحل درمان او دنبال می شود، وزارت بهداشت نیز تمام هزینه های فعلی و قبلی او را جبران کرده است اما نمی توانیم هزینه های ایاب و ذهاب و غیر درمانی او را نیز تقبل کنیم و در این مورد نیازمند همکاری خیرین هستیم ، زیرا حق خانواده ها ضعیف است که حمایت شوند، البته در برخی کشورها بیمه ها این نوع هزینه های بیماران را نیز پوشش می دهند.
وی افزود: با وجود این برخی رسانه ها موضوع این کودک را سیاسی کرده اند و به دنبال اهداف خود هستند، ما به آنان کاری نداریم و نه تنها اسیر جوسازی ها نمی شود بلکه فرصت ورود به مباحث حاشیه ای را نیز نداریم.
ادامه دارد..
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین