کد خبر: ۴۵۲۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

تولید انواع چراغ‌های LED زیرآبی و دفنی+تصویر

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شیراز موفق به طراحی، ساخت و تولید انواع چراغ‌های نورپردازی زیرآبی و زمینی LED شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
عیسی افخمی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهارکرد: هدف از انجام این طرح، دریافت تسهیلات جهت تولید انواع چراغ‌های زیرآبی و دفنی LED به منظور تامین بازار داخل کشور، کاهش واردات به کشور، اشتغال‌زایی در شهر شیراز و همچنین تامین نیازهای شهرداری‌ها به این نوع چراغ‌هاست.

وی با بیان اینکه تولیدات این شرکت در 4 دسته است، خاطرنشان کرد: در این راستا توانسته‌ایم دانش فنی ساخت این نوع چراغ‌ها از جمله طراحی و ساخت قالب‌های تولید، طراحی انواع درایورهای الکترونیکی مطابق پیشرفت‌های روز دنیا و در توان‌های مختلف را به دست آوریم که تولید باکیفیت این محصولات امکان ارائه ضمانت‌های مناسب به مشتریان را فراهم آورده است.

تولید انواع چراغ‌های LED زیرآبی و دفنی+تصویر

افخمی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها از جمله مشتریان اصلی برای تولیدات این محصول هستند، عنوان کرد: این چراغ‌ها برای نورپردازی و روشنایی فضاهای شهری، ابنیه تاریخی، پارک‌ها و بوستان‌ها کاربرد دارند.

به گفته وی، بخشی از محصولات این شرکت برای کاربردهای نورپردازی حرفه‌ای و با امکان کنترل طیف و شدت نور طراحی و تولید می‌شوند، اما تاکنون این چراغ‌ها به تولید صنعتی نرسیده بود که با اخذ تسهیلات از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) درصدد تولید انبوه آن‌ها هستیم.

افخمی درباره مزیت‌های چراغ‌های تولید شده توسط این شرکت، تصریح کرد: در نمونه‌های موجود، دربدنه چراغ‌های دفنی از آلومینیوم استفاده می‌شود که در زمین‌های مرطوب دچار خوردگی می‌شوند؛ اما تلاش کردیم که در نمونه‌های ساخت شرکت از استیل در بدنه چراغ‌ها بهره ببریم تا عمر محصول چند برابر شود.

وی با بیان این‌که چراغ‌های دفنی با بدنه از جنس استیل نمونه مشابه داخلی ندارد، گفت: با وجود چالش‌های طراحی و فنی استفاده از استیل تنها یک شرکت آلمانی تاکنون به عرضه این چراغ‌ها پرداخته که قیمت محصول شرکت ما چند برابر ارزان‌تر بوده و ویژگی‌های فنی بالاتری دارد.

به گزارش ایسنا، افخمی درخصوص چراغ‌های زیرآبی تولید شده دراین شرکت دانش بنیان نیز گفت: چراغ‌های زیرآبی باید در مقابل آب و نفوذ رطوبت کاملا ایزوله باشند که در این زمینه ما موفق به طراحی گستره کاملی از چراغ‌های زیرآبی برای نورپردازی آب‌نماها و فواره‌ها شده‌ایم.

وی با بیان این‌که عمده فروش محصولات شرکت درسال‌های اخیر برای شهرداری‌ها به ویژه شهر شیرازبوده است، گفت: درصدد هستیم با تولید انبوه محصولات خود، نیاز شهرداری‌های سایر مناطق کشور را هم تامین کنیم.

افخمی با اشاره به قراردادهای این شرکت افزود: برای نورپردازی یکی از تقاطع‌های مهم شیراز، قراردادی به ارزش 900 میلیون تومان از طرف شهرداری شیراز با این شرکت منعقد شده است که مراحل پایان اجرای آن در حال انجام است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین