کد خبر: ۴۵۲۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
گزارش مسئولان درباره اقدامات اطلاعاتی گذشته در جلسه غیرعلنی

ابهاماتی درباره حمله تروریست‌ها به مجلس/نقش یک زن در ویدئوی داعش/ احتمال ارائه گزارش کامل طی روزهای آینده

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه غیرعلنی روز گذشته گفت که موضوع به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی درحال پی‌گیری است و احتمالاً طی روزهای آینده گزارشی کامل از جزئیات این حملات ارائه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست غیرعلنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی به منظور ارائه گزارش محرمانه وزرای اطلاعات، کشور و جانشین فرمانده سپاه پاسداران به نمایندگان اعلام کرد: باتوجه به اهمیت حمله تروریستی به حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی و سوالات نمایندگان و البته افکار عمومی مبنی بر این‌که آیا این حملات قابل پیش‌گیری بوده یا خیر و نیز نحوه و چگونگی انجام عملیات، مسئولان با حضور در یک جلسه غیرعلنی توضیحاتی ارائه داده و نمایندگان به‌طور کلی در جریان سوابق اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته، قرار گرفتند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او خاطرنشان کرد: البته بخش قابل‌توجهی از این اقدامات پیش از این رسانه‌ای شده بود و درواقع مربوط بود به عملیات و اقدامات مختلف وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی دیگر در راستای سرکوب داعش و انهدام سرپل‌هایی که در ایران حضور داشتند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا گزارش مسئولان در جلسه غیرعلنی ابهامات متعدد در این حملات تروریستی را برطرف کرده است، گفت: به هر حال برای روشن شدن تصویر کامل ماجرا و مواقع زمان‌بر است، نمایندگان نیز فضا را درک کرده و به مسئولان زمان دادند تا این مهم محقق شود.

لزوم آسیب‌شناسی امنیتی ساختمان مجلس

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران همچنین بر لزوم آسیب‌شناسی امنیتی و سیاسی این حمله تروریستی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مسئولان در حوزه‌های مختلف درحال آسیب‌شناسی حملات هستند که ازجمله لزوم توجه به مسائل امنیتی ساختمان مراجعات مردمی نمایندگان مطرح است که هم‌اکنون این آسیب‌شناسی درحال انجام است که وضعیت امنیتی دفاتر نمایندگان را با نگاهی اصولی، بدون آن‌که احیاناً خللی در ورود مردم و طرح مطالبات‌شان ایجاد شود، مورد بازنگری قرار دهند که تقریباً تمامی نمایندگان نیز تاکید داشتند که سخت‌گیری برای مردم ایجاد نشود و دسترسی آن‌ها به نمایندگان مشکل نشود.

او با اشاره به این‌که مسئولان همچنان درحال بررسی زوایای امر هستند، گفت: موضوع به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی درحال پی‌گیری است و احتمالاً طی روزهای آینده گزارشی کامل از جزئیات این حملات ارائه شود.

جزئیاتی درباره تصویر زن در ویدئوی داعش و نحوه ورود مهاجمان مطرح نشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که آیا درباره زنی که دستش در ویدئوی منتشر شده توسط داعش دیده می‌شود، نکته مطرح شده یا خیر، گفت که هنوز جزئیاتی در این رابطه عنوان نشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه ورود مهاجمان به مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در جلسه غیرعلنی روز گذشته گزارش متقنی درباره جزئیات این حمله تروریستی ارائه نشد ولی این جزئیات در روزهای آینده مطرح خواهد شد. به هر حال این‌که تروریست‌ها از کجا به مجلس دسترسی پیدا کردند، از محل و مسیری که وارد تهران شدند، درباره آدرس و جزئیات مربوط به منزلی که پیش از عملیات در آن اسکان داشتند، وسیله نقلیه‌ای که آن‌ها را تا محل پارلمان و حرم امام رسانده، پوشش عملیاتی که برای آن‌ها پیش‌بینی شده و همچنین ارزیابی حادثه توسط حامیان داعش، مجموعه‌هایی است که سرنخ‌های آن درحال بازرسی است و به این دلیل هنوز تصویر روشنی برای نمایندگان مجلس روشن نیست.

گمانه‌زنی‌ها و ارزیابی‌های اطلاعاتی سندیت ندارند

رحیمی در پایان به گمانه‌زنی‌ها و ارزیابی‌های مختلفی که ازطریق صداوسیما، شبکه‌های مجازی و دیگر رسانه‌ها مطرح می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: این گمانه‌‌زنی‌ها و ارزیابی‌های اطلاعاتی و امنیتی مطرح شده، صرفاً در حد تحلیل است و مطلقاً سندیت ندارد و انتظارمان این است که حفاظت و حراست مجلس گزارشی دقیق درباره این حمله تروریستی به نمایندگان ارائه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین