کد خبر: ۴۵۲۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

درخواست نماینده رامهرمز از مسئولین کشور برای حل درگیری طایفه‌ای در منطقه

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس خواستار اقدام مسئولان کشور برای حل اساسی درگیری طایفه‌ای در این منطقه و تشکیل جلسه فوق العاده‌ با حضور بزرگان دو طایفه و جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، اقبال محمدیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس با تسلیت شهادت جمعی از مردم در حوادث اخیر تروریستی تهران، گفت: از دو سال پیش درگیری و نزاع محلی دو طایفه در روستای پتک جلالی شهرستان باغملک طی این مدت منجر به قتل ۱۷ نفر و مجروح شدن صدها تن و همچنین آواره شدن صدها خانواده شد. خسارت های جبران ناپذیر جانی و مالی برای طرفین درگیر به وجود آمد و از طرفی امنیت منطقه به خطر افتاد و علیرغم تلاش مسئولان محلی و استانی و دلسوزان، سادات و ائمه جمعه و روحانیت جهت صلح و سازش تاکنون نتیجه ای حاصل نشد.

وی افزود: اخیرا این درگیری به شهر رامهرمز کشیده شده، چند شب قبل رامهرمز چهره یک شهر جنگی را به خود گرفت و صدای رگبار سلاح های غیرمجاز، آتش زدن منازل، منهدم کردن ترانس‌های برق و قطع آب و برق در ماه مبارک رمضان زندگی را برای مردم سخت و آرامش و امنیت منطقه را به خطر انداخت. در شب درگیری ۱۹خرداد یک نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند. شب حادثه استاندار، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سردار ذوالفقاری و سردار اشتری در تماس بودم و هر چند که اعزام یگان ویژه ناجا و استقرار تیم عملیاتی سپاه پاسداران آرامش را به شهر برگرداند، اما ظرفیت و امکانات موجود در استان توان حل مشکل را ندارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: ادامه این روند در شرایط حساس کنونی کشور باعث سوءاستفاده دشمنان، فرار سرمایه‌های مادی و معنوی از شهرستان به استان می‌شود و احتمال درگیری بین سایر طوایف ساکن را در پی دارد که قطعا خوشایند نظام نظام مقتدر و مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده و اقتدار کشور را زیر سوال می‌برد.

وی در پایان گفت: من به همراه هدایت الله خادمی و مجمع نمایندگان استان نشستی در این خصوص داشته‌ایم و از وزرای کشور، اطلاعات، دادگستری، فرمانده سپاه و رییس کمیسیون امنیت ملی دعوت می کنیم که برای حل اساسی این درگیری طایفه ای جلسه فوق العاده ای با حضور بزرگان دو طایفه تشکیل و سلاح های غیرمجاز جمع آوری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین