کد خبر: ۴۵۲۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹

دشمنانی جدید علیه ترامپ؟

یک تارنمای آمریکایی نوشت: سفر اخیر صدر اعظم آلمان به آمریکای لاتین، در حالی مورد استقبال رهبران و رسانه های آمریکای لاتین قرار گرفته است، که آمریکای لاتین با توجه به شرایط روابط آلمان- آمریکا، برلین را به عنوان بهترین دوست جدید خود در دوران ریاست جمهوری ترامپ می بیند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، تارنمای 'ترامپت' (the trumpet) امروز (سه شنبه) در گزارشی با عنوان 'آمریکای لاتین به آلمان امید دارد'، افزود: آلمان در حالی خود را به آمریکای لاتین نزدیک کرده که اروپا و آمریکای لاتین نگران هستند که دیگر آمریکا به عنوان یک شریک حیاتی برای آنها نباشد. به همین دلیل برای تضمین بقای یکدیگر چشم به هم دوخته اند.

چند روز پیش آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به آرژانتین و مکزیک سفر کرد و این شایعه مطرح شد که وی تلاش می کند یک ائتلاف ضد ترامپ ایجاد کند. مرکل در کنفرانس خبری با حضور رئیس جمهوری آرژانتین گفت که همان طور که دیگر به دنبال هم پیمان هستند، برلین نیز به دنبال هم پیمانانی در اموری است که برایش مهم به شمار می رود.

مرکل در این دیدار ابراز امیدواری کرد که بزودی نتیجه توافق تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و مرکوسور مشخص شود. این دو بلوک اقتصادی مهم در جهان پیشتر نیز بر روی توافق های تجاری فعالیت داشته اند اما سیاست های دونالد ترامپ باعث شده تا این دو بلوک اقتصادی اقدام در راستای حصوف توافق نهایی را امری فوری بدانند.

نشریه آلمانی ' هندلس بلات' در مورد این ائتلاف جدید آلمان- آمریکای لاتین نوشت: این ائتلاف یک منطقه آزاد با جمعیتی بیش از 800 میلیون نفر را ایجاد می کند. با توجه به تردیدها در قبال سیاستهای تجاری آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ، توافق با آمریکای جنوبی تجربه ای همراه با رونق جدید را میتواند به همراه داشته باشد.

شرکت های آلمانی زیادی پیشتر در آرژانتین فعالیت داشته اند اما کریستینا کرچنر رئیس جمهوری پیشین آرژانتین سیاست انزوای بین المللی کشورش را در پیش گرفته و ایجاد همکاری مناسب را میان کشورش با آلمان سخت کرده بود. اما شرکت های آلمانی امروز امیدوارند که همکاری های موفق جدید با آرژانتین داشته باشند.

مرکل همچنین در این سفر منطقه ای خود به مکزیک (مهمترین شریک اروپا در آمریکای لاتین) نیز سفر کرد. اما روابط خوب میان این دو کشور به دلیل تهدیدهای ترامپ علیه مکزیک به مخاطره افتاده است. آلمان و مکزیک دو کشوری هستند که با بیشترین انتقادهای شدید توسط رئیس جمهوری آمریکا مواجه بوده اند.

آلمان از جایگاه اقتصادی مکزیک سود برده است، اما همزمان با اینکه ترامپ تهدید کرده اوضاع را تغییر دهد، آلمان و مکزیک به دنبال راههای متفاوت برای افزایش همکاری های دوجانبه هستند.

مکزیک به عنوان دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین به عنوان کشوری مطلوب برای سرمایه گذاری شرکت ها از سراسر جهان دیده می شود و اثبات کرده که یک شریک قابل اعتماد در تجارت آزاد است.

نشریه هاندس بلات آلمان در مورد مکزیک نیز نوشت: شرایط استثنایی برای شرکت های آلمانی در مکزیک فراهم است.

روابط مکزیک با آمریکا بگونه ای پیش رفته است که مکزیک فورا به یک شریک جدید برای تضمین جایگاه اقتصادیش نیاز دارد. بنا بر این مرکل قول داده تا توافق تجارت آزاد مکزیک با اتحادیه اروپا را در بهترین حالت امسال به نتیجه برساند.

پوشش رسانه ای در آلمان و آمریکای لاتین از این سفر مرکل نشان داد که نشست ها طی این سفر منطقه ای با انتظارات بالا برگزار شد. اگر چه مرکل تلاش کرد تا نشان دهد جایگزینی برای ترامپ نیست اما به نظر می رسد وی رهبر جدید این دنیای آزاد لقب گرفته است.

مرکل در سفر اخیرش به آمریکای لاتین گفت که ایجاد دیوار علیه مهاجرت راه حلی برای چالش ها در این مسیر نیست.

زمان بندی این نشست های مرکل در یک زمان سرنوشت ساز برای وی انجام شد. نشست گروه 20 امسال در شهر هامبورگ برگزار خواهد شد. مکزیک، آرژانتین و بسیاری از کشورها در این نشست به هدایت شرایط فعلی توسط مرکل در این روزهای همراه با شک و تردید نگاه می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین