کد خبر: ۴۵۲۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
تهران 29 اردیبهشت 1396 وزیدن نسیم اعتدال بر بدنه شهرداری تهران

بهترین گزینه برای شهردار آینده تهران

با توجه به خصوصیات و سوابق مهندس محسن هاشمی‌رفسنجانی ایشان می‌تواند بهترین گزینه برای شهردار آینده تهران باشد‌، از این‌رو چند فاکتور اساسی که وی را نسبت دیگر افراد متمایز کرده است به اختصار‌ بیان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
نتیجه انتخابات شورای شهر تهران در  اردیبهشت سال 96 این پیام را به همراه داشت که مردم تهران از مدیریت سنتی‌ و کلیشه‌ای 12 ساله مدیریت شهری تهران  کاملا ناراضی بوده و به دنبال تغییر در تمامی سطوح مدیریت شهری تهران بوده‌اند‌. لذا  با توجه به رای بالای مردم تهران به ‌لیست امید‌، از منتخبین محترم مردم شریف شهر تهران انتظار می‌رود نسبت به انتخاب شهردار آینده تهران دقت و حساسیت لازم را به خرج داده و از میان گزینه‌های مطرح  فردی را انتخاب نمایند تا بتواند بر تمام چالش‌ها و مشکلات  پیش رو فائق آید.

با توجه به خصوصیات و سوابق مهندس محسن هاشمی‌رفسنجانی ایشان می‌تواند بهترین گزینه برای شهردار آینده تهران باشد‌، از این‌رو چند فاکتور اساسی که وی را نسبت دیگر افراد متمایز کرده است به اختصار‌ بیان می‌شود.

1-      اقبال عمومی و استقبال شهروندان تهران‌: مردم تهران با رای بالای خود به محسن هاشمی که با اختلاف سیصد هزار رای با نفر دوم همراه بود عملا رضایت خود را مبنی بر انتخاب وی به عنوان شهردار آینده تهران اعلام کردند. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت برای اولین بار در ایران شهردار پایتخت با رای مستقیم مردم انتخاب شده است.

2-      استقبال پرسنل شهرداری تهران‌: یکی از مسائل و موضوعات مهمی که محمد باقر قالیباف نتوانست به خوبی آن را مدیریت کند داشتن رابطه دلی و حسنه با پرسنل شهرداری تهران بود؛ این مساله در دوران چند انتخابات گذشته به وضوح روشن بود بطوری که در دوره قبلی انتخاب شهردار تهران در شورای شهر اکثر از پرسنل برای انتخاب محسن هاشمی لحظه‌شماری می‌کردند و در این دوره نیر طی نظرسنجی‌های غیر‌رسمی بالغ بر 60 در‌صد پرسنل شهرداری تهران نسبت به انتخاب مهندس محسن هاشمی اعلام رضایت نموده‌اند‌. این اعلام رضایت می‌تواند آینده درخشانی را برای شهرداری تهران به همراه داشته باشد‌.

3-      برخورداری از مدیریت منعطف معتدل‌: یکی از خصوصیات مهندس محسن هاشمی نسبت به دیگر گزینه‌ها، خوی اعتدال ایشان بوده بطوری که وی به دور از سلایق و گرایش‌ها فقط به تخصص و لیاقت افراد در انتخاب همکاران و مدیران خود اهتمام می‌ورزد؛ به عبارت دیگر محسن هاشمی شایسه‌سالاری را جایگزین تبار‌سالاری در امر مدیریت می‌کند‌.

4-      اشراف کامل بر بدنه و سازمان عریض و طویل شهرداری تهران‌: یکی از مسائلی که یک مدیر باید آن را دارا باشد شناخت روح و جسم (بدنه‌) سازمان تحت مدیریتش می‌باشد لذا محسن هاشمی این شرایط مهم را دارد بطوری که هم شهرداری تهران را خوب می‌شناسد و هم شهر تهران را و همشهروندان تهران را و بر نقاط قوت و ضعف شهر‌، شهرداری و شهروند تهران تسلط کامل دارد‌.

5-      تخصص و تجربه لازم در امر مدیریت شهر‌: محسن هاشمی با داشتن دانش و تخصص لازم در موضوع مدیریت شهری و تجربه لازم (مدیریت بیش از یک دهه در مترو تهران حومه )می‌تواند به موفقیت چشمگیری در شهرداری تهران برسد و شیرینی این موفقیت هم کام شهروندان را شیرین می‌کند هم کام پرسنل شهرداری را و هم کام اعضای شورای اسلامی شهر تهران.

محمد کاظم لهراسبی/ فعال اجتماعی فرهنگی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین