کد خبر: ۴۵۳۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

کاهش صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان

پس از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای ممنوعیت موقت ورود اتباع چند کشور مسلمان از جمله ایران، مراجعه اتباع این کشورها برای سفر به آمریکا به میزان قابل توجهی کم شده و صدور ویزا برای ایرانی‌ها نیز کاهش ۵۲ درصدی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
شمار صدور ویزای غیرمهاجرتی آمریکا برای اتباع کشورهای شش کشور مسلمان پس از اجرایی شدن دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای ممنوعیت ورود اتباع این کشورها کاهش قابل توجهی داشته است.

دونالد ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ چند روز پس از روی کار آمدنش دستور ممنوعیت ورود اتباع ایران، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان ممنوعیت ورود پناهجویان را به خاک آمریکا صادر کرد که با واکنش‌های زیادی از سوی جامعه بین‌الملل و آمریکایی‌ها مواجه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری بریت بارت، چند دادگاه فدرال در آمریکا در پی اجرایی شدن این دستور به طور جداگانه با صدور احکامی اجرای آن را به حالت تعلیق در آورده‌اند. طبق قوانین این کشور دولت نمی‌تواند بر اساس نژاد یا مذهب مانع از ورود آن‌ها به آمریکا شود.

بر اساس این گزارش صدور ویزا برای ایرانی‌ها ۵۲ درصد کاهش داشته است و مردم این کشور برای سفر به آمریکا باید ماه‌ها در انتظار تکمیل بررسی‌های بین‌ سازمانی باشند.

ترامپ به تازگی در صفحه توییتر خود از این تصمیمش دفاع کرده و آن را برای محافظت از امنیت آمریکا لازم دانسته است.

دیوان عالی آمریکا نیز قرار است به رای دادگاه‌های فدرال که مانع از اجرای دستور مهاجرتی ترامپ شده‌اند رسیدگی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین