کد خبر: ۴۵۳۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۹

افراد چاق چه گوشتی را بخورند؟

افراد دارای اضافه وزن و چاق به هیچ وجه نباید مغز استخوان گوشت را مصرف کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
گوشت گوسفند و گوساله هر دو گوشت قرمز هستند و از نظر ارزش پروتئيني، تفاوت ‌چنداني با هم ندارند.گوشت گوسفند بافت ترد و نرم‌تري دارد و سريع‌الهضم‌‌تر است و بيشتر افراد به مصرف آن گرايش دارند. 

البته بافت داخلي و بيروني گوشت گوسفند چربي بيشتري نسبت به گوشت گوساله دارد و به همين دليل كساني كه به چاقي، چربی خون بالا، فشارخون و بیماری قلبی عروقی بالا مبتلا هستند، بايد كمتر آن را در برنامه غذايي‌شان بگنجانند.

اما بهتر است كه كودكان در حال رشد به خصوص كودكان لاغر، دختران 13 يا 14 ساله، خانم‌هاي جوان، پسران و كساني كه به بيماري كم‌خوني فقر آهن مبتلا هستند، روزانه حداقل 60 و حداكثر 150 گرم گوشت گوسفندي را به صورت كباب‌پز، كباب كوبيده، برگ يا چنجه تهيه و مصرف كنند.

در ضمن، براي اينكه هنگام طبخ غذاهايي مانند آبگوشت به ارزش غذايي آن افزوده شود بهتر است تكه‌هاي گوشت را با استخوان كه تركيباتي مانند كلسيم و كلاژن دارد، بپزيد.

 خوردن مغز استخوان به خصوص براي افراد لاغر و كساني كه به كم‌خوني مبتلا هستند، مفيد است زيرا مقادير فراواني چربي، ترکيبات خون‌ساز به خصوص آهن و چربي‌هاي مفيد دارد.

اما باید توجه داشته باشید که در افراد بزرگسال چاق، دارای فشارخون بالا، مبتلا به بیماری قلبی و چربی خون بالا به هیچ عنوان از مغز استخوان استفاده نکنند.


منبع: میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین